Čarls sa sinomIako je za većinu ribolovaca u Crnoj Gori mušičarenje kao sportsko-ribolovna tehnika relativno mlad pojam, korijeni ove discipline na ovim našim prostorima datiraju unazad i preko jednog vijeka.Svjetsa krilatica mušičarenje “kao kraljevski sport” je u našoj zemlji i bukvalno utemeljena.Prvi zapisi i svjedočenja o mušičarenju su upravo vezani za kraljevsku porodicu Petrovića tačnije, kraljicu Jelenu Savojsku.Poznato je da se kraljica Jelena bavil… Ceo tekst >

ZANESENI RIBAR – dodatak „Priča o glavatici“ filmKnjiga druga Antuna Mateša „Zaneseni ribar“ Glavatice&lipljaniPriča o glavatici, film 17min, 1960. ZORA FILM, režija Branko Marjanović, scenario Veljko Klašterka, HŠRZOvaj film snimljen je prije 59godina i prvi puta je prikazan javno u ovako širokom mediju kakav je FB pre pet godina na FB prifili Antuna Mateša 2017. Danas možda djeluje arhaično, ali za to doba bio je sjajan i radosno gledan sretnicima koji su ga mogli vid… Ceo tekst >

Za ljubitelje bambula, buba i ostalih nespretnih tvrdokrilaca evo i jedne stare imitacije, ali dobre! U vreme kada dvadeseti vek još nije podario vezačima mušica blagodeti poliuretana, policelona i ostalih futurističkih, sintetičkih materijala, američki autor i specijalista za krečnjačke vode u Pensilvaniji, Čarli Foks (Charlie Fox), dosetio se da iskoristi zrno kafe kao imitaciju tvrdokrilca.Ovakvu muvu je popularisao daleke 1944, dok je nad Evropom i dalje tut… Ceo tekst >

Mušičarenje muljašimaEvo da ti se javim Ivane sa prelijepe Sanice. Sanica je raj za mušičare koji treba sačuvati po svaku cijenu. Ovih dana na jošavku ili muljaša, kako ga mi zovemo, bilo je lijepih komada lipljena, čak i onih preko 50cm.Šaljem ti slike mojih muljaša. Na slici lijevo je varijanta insekta koji tek izleće iz vode, a desno je oplođena ženka pred polaganje jaja (trula višnja sa narandžastom ranflom) i tu varijantu lipljen mnogo bolje uzima. Pravim ih na udicama 1… Ceo tekst >

Jedan od pionira pisane reči iz oblasti mušičarenja u nas, doajen mušičarenja u Srbiji je i Jovan M. Petrović, Jovča iz Petrovca na Mlavi. On je objavio svoje tri knjige koje su tražene kod mušičara sa prostora ExYu i rado čitane i danas u doba interneta.Jovan M. Petrović akcijaJovan M. PetrovićMi smo u Mušičaru predstavili sve tri knjige, a dole su dati podaci o njima i link da ih pogledate na Portalu Mušičar.Knjiga „Lov pastrmke i lipljana“ Jovan M. Petrovićhttp://www.musi… Ceo tekst >

E, ovo je već nešto jako zanimljivo …Hardy je upravo izdao specijalnu limitiranu seriju mušičarskih rola pod nazivom Brothers 150ANV LW, kojom ova legendarna kuća obeležava 150 godina postojanja.U seriji se nalaze modeli Featherweight, Flyweight, LRH, Princess, St Aidan i St Andrew.Role se razlikuju po AFTMA klasi i kapacitetu, a cene se kreću od 400 do 500 britanskih funti. Naravno, sve role u seriji ponosno nose natpis „Made in England“.Ove role će se prodavati samo do… Ceo tekst >

Piše se … u to vrijeme, kroz srednju školu, sam skoro svim profesorima ribičima vezao mušice. To su bili one klasične oštro navezane i dotjerane mušice sportskog tipa. Neke sam vezao po uzoru na mušice iz stranih kataloga, ali moje mušice su bile daleko ljepše od viđenih mušica na tim stranim stranicama. Čvrstoća tih mojih malih uradaka na udici je bila neupitna.Za vezanje sam koristio najfinije materijale i pomno odabrana perca iz vrata pijetlova i drugih pernatih stvoren… Ceo tekst >

Na moj komentar na FB: „Nismo zabeležili ovaj ulov na Mušičaru! Pošalji nam priču o tom lipljanu, mestu ulova i na šta je došao, te o pok. bratu, preparatu lipljana, gde je završio preparat …?“Mislim da smo već pisali, ako se dobro sjećam objavljeno je tada u Riboreviji ili kako se već zvao list. To je bilo negdje 2005. kada ga je moj brat Dmitar Mito Antonić ulovio na Crnjaku, rijeka Ribnik. Cijelu priču sam osvježio 2017. Pokušavam naći zapis o svim podacima i svedocima pa ću ti po… Ceo tekst >

Na današnji dan 08. juna 1943. godine umro je naš najveći matematičar Mihailo Petrović, šire poznat po nadimku Mika Alas.Bio je osnivač Beogradske matematičke škole, profesor Beogradskog Univerziteta, član Srpske kraljevske akademije, kao i većeg broja inostranih akademija. Kao mlad je položio majstorski ispit ribarskog esnafa, a dobio je i nadimak Mika Alas, zbog velike ljubavi prema ribama i ribarenju.Napisao je više od 400 radova iz teorijske i primenjene matema… Ceo tekst >

Mladen Merkaš-GoraninIzdavač: Zov, Beograd 1990;mek povez, strana 118, ilustracije, 20cm,Dugo, dugo, … nema uzeti nigde ovu knjigu, odnosno leksikon, možda u kojoj antikvarnici. Mnogi od nas su imali i koristili kopiranu verziju urađenu kao skripta!U to vreme je bila najbolje i jedino štivo!Leksikon ribolovnih mušica MMGIz teksta o MMG koji je uradio Trajko Božinovskihttp://www.musicar.rs/kako-je-sve-krenulo-mladen-merkas-goranin/MLADEN MERKAŠ GORANIN… Ceo tekst >