Ovu su mali trikovi kod mušičarenja koje treba primenjivati i tako sebi boravak na vodi i mušičarenje učiniti komfornijim i uživati u njemu.U šesnaestom nastavku ovog serijala dajemo tri praktična saveta, trika (ideje):Kako napraviti CDC grip, četkanje i češljanje imitacija i otežavanje imitacija olovnom kuglicom i žicom——Kako napraviti CDC Grip – Alat za CDC peraInteresantno rešenje alata za rad sa CDC perima od Buldog klipa i foama, koji nam omogućava oslobađanje C… Ceo tekst >

Testirao sam juče 15.01.2021. jedan od najvećih izazova koje sam ikada imao u pravljenju štapova. Napravio sam Thomas&Thomas Avantt, 10ft, # 4, za svog prijatelja Valentina. Želeo je štap koji će biti lakši od originala, koji je ionako prilično lagan. Uz to, želeo je kreativnost u dizajnu koja se razlikuje od originala, što mislim da sam uspeo da pružim s ovim štapom. Napravio sam nekoliko zabačaja da bih testirao štap i zabacio moju omiljenu imitaciju za lipljena (moj pose… Ceo tekst >

A ovo je moje mišljenje, mojih učitelja i sljedbenika: jedan ribolovac, jedan štap, jedna muha – fly fishing!!! (Čitav ciklus jedne muhe ispod i iznad površine ) Znači nimfa sa dodatnim otežanjem osim na udici je lajner, tirol, itd …. dvije, tri muhe takođe …, a naziv fly se odnosi na zabačaj (da struna “leti” i sa njom na tipetu nimfa ili suva muha)!Kolaž nekih mojih ulovaIndikator je savremeni plovak kao za šaranski ribolov kao i nimfarenje bez izvlačenja strune, samo najlon… Ceo tekst >

Na Portalu Mušičar se pojavio jedan zanimljiv komentar Miloša Ćirkovića koji je pitao da li postoji predstavljanje nekog štapa koji košta manje od 350 eura. Komentar koji je prije svega humorističan, a zatim i surovo realan privukao je moju pažnju.Već dugo vremena se bavim rekreativnim i takmičarskim mušičarenjem i ono što sam zaključio je da je za uspješno korišćenje određene tehnike mušičarenja presudno imati adekvatan štap koji može da odgovori vašim zahtjevima. On… Ceo tekst >

Cele prošle godine mušičario sam štuku sa ovom tzv. sajlicom (žicom).Prednosti– Uvek je prava u toku mahanja i povlačenja strimera; strimer uvek ide onako kako se od njegovog oblika očekuje. Sa dosadašnjim sajlama imao sam problem da se od kačenja po travi ili od samog mahanja iskrive, e onda strimer ide na sve strane i to mi je bez veze– Nije previše teška – ove koje sam pravio i koje su dužine 15ak cm imaju svega 0,30gr. Jednostavno ne volim da praveći strimer moram imati u vidu k… Ceo tekst >

Materijal za izolaciju Lexan polikarbonat, rađen u tablama kao saće kvadratnog preseka, nama je idealan za smeštaj dabinga. Nabavio sam jedan komad od oko 38X8cm koji ima 8 rupa u Vrnjačkoj banji kada sam bio sredinom oktobra 2020. Kada ga isečem imaću 3 odlična dispanzera za dabinge. To ću ostaviti da uradim u Novom Sadu gde imam potreban alat. Ovde sam ga samo malo obradio i odsekao višak nožem za hleb!Prvo sam ga sveo da ima pravougaoni oblik 30X8cm, a onaj višak oblika troug… Ceo tekst >

Svi mi koji pravimo mušice (suve, nimfe, strimere, …) moramo negde da ih ostavimo kada ih napravimo, da se malo prosuše, odnosno da se osuši lak kojim smo premazali završni čvor.Puno je raznih načina, alata, pa i rešenja koje su smislili vezači. Najjednostavniji su najčešće i najbolji!Neki od materijala koji su pogodni za odlaganje tek napravljenih mušica su: spužva (sunđer), stiropor, policelon, stirodur, polietilen, foam, poliuretan, pluta, magneti, žičani držači… Ceo tekst >

Novo iz moje umjetničke radionice OPE_RA … INOVACIJA – ekstenzijalna mušica, Viba-sistemMnogi koji love morsku pastrmku u moru, i ne samo u moru, se žale da im riba spada, da se lose kače na prvom udaru, a i da spadaju u toku borbe. Zato sam konstruisao jednu novu vrstu mušice, jedan drugačiji model i vjerujem da će biti dobar. Nije još bio na probi, ali biće ove jeseni i i zime. Prototip sam napravio brzinski, jer me ne interesuje sam izgled već konstrukcija i eventualna efikasno… Ceo tekst >

„Ukoliko neko ne uživa loveći ribu veštačkom mušicom i onda kada njegov trud ne daje ploda, na taj način gubi mnogo stvarnog zadovoljstva. Više od polovine užitka u ribolovu veštačkom mušicom proizlazi iz predivnog okruženja, osećaja zadovoljstva kojeg pruža boravak na otvorenom, životnog podsticaja dobijenog na taj način i prijatnih sećanja na sve ono što smo videli, čuli ili učinili.“ Charles F. Orvis, 1886I danas, posle 100 i kusur godina od ove Orvisove misli, mušič… Ceo tekst >

Proba plovnosti suve mušice, u čaši, kod koje su krila rađena od cdc perja. Čudo je ovo CDC perje (perje sa pačije guze), pogotovo ako se perje preklopi. U ogledu se lepo vidi proba mušice sa savijenim i ne savijenim cdc-om. Pero cdc savijeno u krug hvata mnogo bolje vazduh i brže isplivava, što se lepo vidi u ogledu, a i bolje pliva.Za ogled je potrebna mušica, staklena – providna čaša napunjena vodom i magnet.Ogled sa mušicom koja u krilima ima preklopljeno (savijeno) cdc pero.… Ceo tekst >