Zimski ribolov u Austriji

lipljen web3

Zadnje nedelje oktobra 2012 godine uputio sam se sa prijateljom na Fly Fishing Weekend u južnu Austriju, tačnije u grad Lienz, region Kernten (Kärnten). U krugu tog malog gradića nalazi se mnoštvo reka za mušičarenje. Najpozatija je Drava u čijim se brzacima kriju krupni lipljeni, a u dubokim virivima ogromne mladice.

Pored Drave tu su i njene pritoke mala Drava (Kleine Drau) i Isel (Isel) na kojima se isto može dobro mušičariti. Na našu žalost na Dravi i Iselu je jedino na proleće i jesen moguće loviti. U letnjim mesecima voda je mutna od glečera koji se otapaju u okolnim planinama. Malo dalje nekih 20km od Lienza u brdima planine Grosglokner (Grossglockner) izvire još jedna pritoka Drave, reka Moll (Möll).

Dolazak

Već pre polaska progoza vremena nije bila povoljna za mušičarenje, subota i nedelja padavine. Zbog toga smo se odlučili za zadnju destinaciju i u Hotelu Dorfsenke (Gasthof Dorfschänke) rezervisali sobe i karte.

Hotel Dorfschänke web

Ceo put, 600km, pratila nas je kiša. Kada smo pred zoru prolazili kroz Lienz dočekla nas je velika i mutna Drava. Malo razočarani penjemo se kolima prema planini Grossglockner u nadi da će nas naša reka Möll dočekati bistra. Stižemo na cilj, pogled sa mosta kod sela Stall, reka bistra k’o suza. Domaćin Hotela nas dočekao sa obilnim doručkom i već napisanim kartama za prvi dan, tako da smo se posle malog odmora sa njim uputili u revir.

Reka Möll

Reka Möll teče sa obronka Grossglockner, najviše austrijske planine (3.798 metara), sa visine od 2.500 metara. Ona je jedna od retkih alpskih reka koja se napaja glečerskom vodom, a da je tokom cele sezone povoljna za ribolov. Pored širine i pristupačnosti reke koja je pogodna za mušičarenje tu je i redovna površinska aktivnost njenih stanovnika lipljena, potočne i kalifornijske pastrmke. Möll je od sela Heiligenbluta pa do ušća u reku Dravu, kod mesta Moellbruecke, u dužini od 84 kilometara podeljen u brojne revire.

Revir Stall web
Revir Stall
Revir Stall web(2)
Revir Stall (2)
Revir Stall web (3)
Revir Stall (3)

Kao gosti Hotela dobili smo karte za srednji deo reke, tačnije za revire Stall (4.3km) subota i revir Heller (6.8km) nedelja. U oba revira širina reke je oko nekih 8 – 10m sa dosta obraslom obalom i vrlo brzom vodom. Kod revira Stall ima jedna mala hidroelektrana, koja u dužini od 500m zaustavlja reku.

potocara web1
Potočara
lipljen web1
Lipljen

Posle upoznavanja sa terenom od strane gazde hotela, mi smo se ubrzo našli u vodi i razbacali kanape, ne bi li prevarili nekog velikog lipljena ili pastrmku (pre par godina jedan lokalni ribolovac je uspeo uhvatiti prelepu potočaru od 106cm i 16.5kg na strimera). Zbog kiše koja je tokom celog dana padala ribolov je bio dosta težak. Slaba površinska aktivnost ribe prinudila nas je da lovimo nimfama. Kao dobre pokazale su se pheasant tail (fazanka) i crna kamenjarka sa tungsten glavama na udicama od #12 – 14. Brojne pastrmke su se uglavnom hvatale u priobalju veoma brze reke, a lipljani na prelivima i malo mirnijim delovima. Taj dan smo ulovili oko 30-tak riba prosečne dužine 25-35cm. Imali smo i par kalifornijkih pastrmki koje se same mreste u reci. Veče je brzo došlo i merač temperature u autu je pokazivao nekih 2 0C iznad nule. Pokisle i promrzle dočekao nas je gazda sa prelepom večerom od regionalnih specijalteta i posle par piva razišli smo se svojim sobama uz dogovor da ujutro poranimo.

Nedelja
Nedelja ujutro, mobilni me budi iz sna, stiže mi poruka od druga da pogledam kroz prozor. Ustajem i oblačim se, sklanjam zavese kad napolju sve belo. Preko noći je napadalo oko 5cm snega. Biće veselo, mislim se. Važno je da ne pada, lepo sunčano zimsko jutro.

brdo pod snegom web
Pogled s prozora – brdo pod snegom

Silazim kod recepcije, a tu me čeka drug, pa na doručak. Punih stomaka krećemo u revir Heller, nekih 10km uzvodno od jučerašnjeg. Dolazimo do jednog mosta, i tu nam gazda preporučuje da krenemo sa pecanjem. Temperatura vazduha nekih pola stepena iznad nule. Oblačim se kao da idem u Antarktik. Po dva sloja garderobe plus wadders i jakna. Izgledam kao Mišelin čovečuljak.

Revir Heller web
Revir Heller
Revir Heller web(2)
Revir Heller (2)

Počinjemo sa pecanjem – aktivnosti na vodi još nema tako da opet nimfama pretražujemo reku. Negde oko podne riba postaje aktivnija, a do tada svega tri pastrmke i po koji manji lipljen. Dolazim do jedne krivine, voda gura u veliko kamenje sa druge strane gde stojim. Prosto miriše na ribu. Vezujem na predvez nimfu crne kamenjarke otežanu sa tungsten glavom na udici #14 i počinjem sa pretraživanjem. Ubrzo dobijam par manjih pastrmki. Prošlo je već pola sata od zadnje akcije. Opredeljujem se za drugu stranu, gde je ono veliko kamenje. Produžujem tippet na 6m i stavljam opet istu nimfu na kraj njega. Ulazim dublje u vodu, negde ispod kukova (visok sam dva metra) i zabacujem iznad sebe. Uz dva tri mendovanja kanapa nimfa stiže ispod mene, dižem štap malo uvis i onda odjednom jak udarac. Kontra! Moj SAGE VT2 klase 6 savio se u kiflu, a njegov vrh neprestano gura prema kamenju druge obale. Imam veliku ribu na štapu, borba je neizvesna. Posle par minuta dobog drilla privlačim ribu meredovu i prepoznajem veliko leđno peraje. Lipljan, pun energije, nema visoka leđa kao njegova braća iz Drave, ali je zato dugačak, sigurnih 50cm. Posle slikanja vraćam ga sigurno u vodu. Ruke mi se još tresu, od zime i uzbuđenja.

lipljen web2
Raško s lipljenom

Opet sneg

Popodne se vreme počelo menjati, sipa sitan sneg. Kolega i ja dolazimo do još jednog mosta, vidim na površini da se nešto javlja. Menjamo muve. Stavljam imitaciju Caddisa veličine #14 i dobijam prvog lipljena. Drug radi isto, ali sneg počinje jače da veje, a meni se čini da riba sve aktivnije radi. Posle nekih sat vremena ludovanja po kijametu, aktivnost ribe prestaje.

Möll web3 Möll web1

Odlučujemo da završimo pecanje i krećemo promrzli ka autu. Sneg sve jače i jače veje. Mislim kako ćemo nazad. Ali uz dobru zimsku opremu na autu i nekih 6-7h vožnje bez problema stižemo kući u Švajcarsku.
Ovo je za mene do sada bio najluđi vikend u ribolovu i najverovatnije neće biti poslednji.

Malo informacija za tu reku Möll:
– cena dozvole je između 40 i 65€ na dan, sve zavisi u kom reviru pecate
– jedno noćenje sa polupansion je oko 40€ u Hotelu Dorfschänke (http://www.dorfschenke.com)

Nadam se da je i vas malo protresla zima dok ste čitali moj tekst i gledali slike.

Puno vas pozdravlja Raško

Radomir Mirković – Raško

Ovde možete videti ogromnu pastrmku upecanu na reci Möll

106cm i 16.5 kg   http://www.rotauge.at/berichte/Weltrekordforelle_aus_der_Moell.html

Kapitalna potocara web
Kapitalna potočara
sertifikat o kapitalnoj potocari web
Sertifikat o kapitalnoj potočari
Brown trout austria biggest fish in the world ever caught record big huge fishes massive records largest IGFA

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *