Večita borba kod mene – klen ili pastrmka?

Čim dođe 1 jun i početak klenaroške sezone ja imam dilemu pred svako pecanje. Da li ići na prelepu planinsku reku i pecati pegave i borbenije lepotice ili se okrenuti prvoj ljubavi – klenu i uživati u celodnevno površinskom lovu. To kod pastrmke nije moguće, već moramo čekati predveče, dok se preko dana zadovoljavamo manje atraktivnim, ali efikasnim nimfarenjem.

Prošlog vikenda (08.06.2024.) presudilo je površinsko uživanje. Sat navijen na 6, ali spontano buđenje u 5 i pravac Kolubara. Stižem na vodu i prijatno sam iznenađen. Voda je bistra, nešto niža od idealnog vodostaja, ali površinska aktivnost klena primetna na prva 3-4 vira, izgleda obećavajuće.

Montiram brzinski sistem i na njegov kraj stavljam bambulu u crnoj boji na udici #10 i krećem vir po vir. Češljaju se detaljno svi delovi reke – i gde je aktivnost vidljiva i tamo gde je baš i nema. Virovi, brzaci, džepovi, tišaci, ništa se ne preskače, a najviše ribe za sad u najmirnijim delovima reke i u džepovima pored brzaka. U prva 2-3 sata 10-12 riba i što je najbitnije sve ribe iznad mere. Prosečna dužina riba 30-35cm i po neki sitniji daju mi volju da i po jakom suncu i visokoj temperaturi nastavim sa ribolovom.

Tamo negde oko 15h to više stvarno nije bilo moguće, pa odlučujem da napravim pauzu za ručak. U obližnjem restoranu nalazim okrepljenje i razmišljam o daljoj strategiji. Da li da se vratim tamo gde sam stao sa pecanjem i nastavim dalje ili promenim lokaciju i probam da iščačkam nekog stvarno krupnog klena na mestima gde sam imao uspeha prethodnih godina. Obzirom da sam bio zadovoljan dotadašnjim učinkom odlučujem da se vratim na poziciju gde sam stao pre ručka.

Vraćam se i nastavljam da provociram klenove istom onom bambulom koja je pre podne dala dobre rezultate. Prvi, drugi, treći vir – ništa, brzaci – ništa. Krećem da gledam na sat i znam da uskoro moram da krenem nazad što kreće da mi stvara nervozu, ali odlučujem da produžim pecanje za još 1 sat jer znam da dolaze najbolja mesta i hoću da u njima uživam rasterećeno. Nailazim na sledeći brzak koji se spušta u prelepi vir dubine oko 2.5m i širine oko 10ak metara što je savršeno skrovište za krupnog klena, jer 500m ispod i iznad ove pozicije takvog vira nema. U tim delovima voda je dosta niža, smenjuju se brzaci i nema te dubine koja njemu prija u ovim toplim danima. Bacam bambulu na sam početak brzaka i puštam da je tok nosi prirodno ka dubini skupljajući samo višak konca. Posle 15-ak zabačaja primetio sam da je bambula nestala na samom ulazu u vir. Nije bilo nikakvog specijalnog efekta na vodi, nikakvo prskanje vode i prasak koji često prate površinsko pecanje, klen je samo lagano prišao površini i usisao mušicu. Iako zbog toga nisam bio 100% siguran da se radi o ribi, ipak sam kontrirao jer sam video da je bambula nestala u sekundi – to je bila riba koju sam tražio čitavog dana. Prvih par sekundi borbe vrlo snažno otimanje i cimanje glavom dali su mi do znanja da nije mala riba u pitanju. Skupljam kanap koliko mi to riba dozvoljava i taman kad je prišao na nekih 5m daje se u beg ispod stene koja se nalazi na sred vira. Znajući da će probati da iskoristi stenu da se oslobodi i da su mu šanse za to dobre, odlučujem da krenem da povećavam pritisak na ribu iako znam da to može biti kobno po 0.14mm predvez. Na moju sreću uspevam da ga izbacim na površinu prvi put i vidim mu glavu – pravi!

Sad kada je izašao na površinu znam da je moj. Privlačim ga polako i krećem da vadim meredov međutim, nemamo iste planove, klen se daje u drugi beg i opet pokušava da ode pod stenu izvlačeći oko 1-2m konca tom prilikom. Ovakav beg je još jednom ponovio i konačno nakon nekih 5 minuta borbe ušao je u meredov.

Adrenalin, sreća i zadovoljstvo su na vrhuncu. Riba od oko 50cm po mojoj slobodnoj proceni i prema meredovu koji je dužine 50cm slikana je nekoliko puta i uz kraću reanimaciju vraćena nazad da pliva.

Oprema korišćena:

Štap Vision Little Hero #3
Čekrk Vision Kalu #3-4
Kanap Scientific Angler WF #3
Konusni predvez 0.14mm

Bambule by Đorđe Anđelković

Sve ribe ulovljene taj dan sam vratio!

Stefan Petrićević

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *