Soča i lov na prvu Sošku pastrmku

Soška pastrmka (Glavatica, Marmorata, lat. Salmo Marmoratus)

Saša Mehmedika (BiH, Sarajevo) živim u Ljubljani, član RD Medvode, Slovenija
Oprema: Štap Orvis Helios 3F 9, #6, Čekrk Guideline Favo #4-6, predvez fluorokarbon Stroft za suhu 0,12mm, za strimere 0,15mm.

Četvrtak popodne me je prijatelj iz RD Medvode Jože pozvao na tel. i pitao šta misliš da subotu 19.6.2021. idemo loviti na Soči? Naravno odmah smo se dogovorili i jedini problem je što nikad da prođu ta dva dana do subote

Malo prikupljamo informacije za subotu. Voda je velika, malo bijela od snijega, riba neće biti najaktivnija na površini, ali pokušat ćemo je prevariti strimerima i nimfama. Ta dva dana čekanja dajem sve od sebe da svežem muhe i strimere koji bi po informacijama sa neta mogli tamo da rade.

Subota, startamo iz Ljubljane oko 03.00. Putujemo preko prelaza Vršič koji vodi kroz srce Triglavskog narodnog parka koji svoje bogatstvo prirodom i životinjama u njoj ne moze sakriti ni to jutro. Iza skoro svake druge krivine vidimo srnu, zeca ili lisicu. Put do Soče od 2 sata i 15-ak minuta “proletilo je “kao treptaj oka. Naravno odmah se oblačimo i uzivanje u ribolovu počinje već oko 5.30h. Kao što smo znali još u Ljubljani voda je visoka, sniježna i poprilično teška za loviti.
Lovimo na strimere (potezanke) i u skoro svakom viru ulovimo po jednu do dvije Kalifornijske pastrmke. Ribe su jako lijepe i borbene. Najuspješnijim mi se pokazao stimer sive boje sa narandžastim trakicama sa strane, malo većim umjetnim očima zaljepljenim na olovnu jig glavu. Uvjek na strimer kao kičmu montiram trakicu zečije kože (probusim udicom pa svežem) i okolo stavim umjetna vlakna. Puno mi bolju vibraciju daje strimer koji ima kao kičmu tu trakicu (na slici se vidi zelena trakica od zečije kože). Za sunčane dane uvjek svežem i po koju trakicu svijetlećih niti zlatne ili srebrne boje.

Kako se bližilo popodne sve više mi se motala po glavi Soška pastrmka, naravno koliko bi volio da je ulovim. Tokom dana sam vidio dvije i to jedna pobjegla dok sam joj prilazio, drugoj sam sve što sam imao servirao pred nos i nije htjela ni da pogleda. Već oko 15.30h umor je uradio svoje i polako razmišljamo o traženju hlada i odmoru, jer moramo voziti nazad (još 2h). Više od deset sati lovimo bez prestanka i svaki malo obliji kamen mi izgleda kao idealna stolica.
Dolazim do Jože i veoma brzo smo se složili da je dosta za danas, lovilo se dovoljno i krećemo prema autu. Hodajući uz vodu Jože mi se obrati “tamo ti je Soška” malo bolje pogledam, bio je u pravu. Stajala je iza jednog kamena u malo mirnijoj vodi. Dok razmišljam šta da joj ponudim riba se diže i pojede muhu koja je pala na površinu. Padala je skroz sitna crna muha po površini vode. Zamijenim predvez od 0,15mm koji koristim za strimer i stavim 0,12mm.

Iz kutije za muhe uzmem Kočijaša vezanog na udicu #16, paun tijelo sa krilima od umjetnog materijala “Antron”, rep i noge od tamnog pijetla. Zabacim 30cm uzvodno od glave ribe i pustim da voda nosi moju imitaciju prema njoj. Odmah je uzela muhu i nakon kraće borbe je bila vani. Moja prva Soška i to na suhu muhu. Nije bila velika, ali je svakako nikad neću zaboraviti.

Poslije slike smo je vratili i otišli na pivo, jer se Soška kao i Mladica uvjek mora zaliti.

Cijena dnevne dozvole je 70 eura za Soču

Lp.

Saša

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *