Reka Ager u Austriji

Razvijene zapadne zemlje pružaju bezbroj različitih mogućnosti kako za poslovne tako i za one druge, lepše, rekreativne aktivnosti. Republika Austrija kao alpska zemlja je simbol za planinarenje i skijanje, ali isto tako mogućnosti za obavljanje različitih vidova ribolova su skoro neograničene. Gotovo čitava zemlja prekrivena je rekama, od Dunava pa do malih lokalnih potoka, broj vodotokova je nestvaran. Fly fishing revira ima na pretek, a ja sam počeo da ih otkrivam početkom prošle sezone, kada sam i napravio svoje prve mušičarske korake.

Reke i nove revire uglavnom otkrivam tako što putujući kroz Austriju viđam različite vode i kasnije putem internet dolazim do više informacija. Podatke nalazim uglavnom na sajtovima udruženja koja njima gazduju, ali isto tako i na različitim forumima. Jedna od reka koju sam otkrio na taj način je reka Ager u pokrajini Gornja Austrija (Nem. Oberösterreich).

Ager je dugačak 34 kilometra i svoj put započinje kao reka koja odvodi vodu iz Ata jezera (Nem. Attersee), a svoj put završava ušćem u reku Traun kod gradića Lambach. Smatra se za jednu od ribom najbogatijih voda Austrije.

Neverovatna je činjenica ta da je reka podeljena u toliko različith revira i delova da je u prvi mah bilo problematično odlučiti se na kome delu pecati, a pri tome cene za svaki revir su bile različite i ne baš sasvim pristupačne.

Odlučujem se da kupim dozvolu za poslednji deo gde se Ager uliva u znatno veću prvoklasnu mušičarsku vodu Traun. Dnevna dozvola košta 45eura i bilo je jednostavnije kupiti je online za razliku od ostalih revira. Za taj novac moguće je pecati na nekih 2 kilometra reke što možda zvuči malo, iskren da budem i meni je izgledalo tako, ali kasnije se ispostavilo da je reka toliko bogata ribom, da je dovoljno čitav dan pecati na par stotina metara, bez problema.

Ovaj tekst pišem nakon tačno pet izlazaka na vodu, ali poslednja dva su bila posebno produktivna i zanimljiva zato što sam imao društvo nešto iskusnijeg kolege Zorana Trajkovskog iz Makedonije. Slučajno smo došli u kontakt preko zajedničkog prijatelja, a kako Zoran živi u Minhenu nije nam puno trebalo da se dogovorimo za zajedničke akcije. Zoran je učesnik takmičenja u nimfarenju širom Evrope tako da je njegovo iskustvo bilo presudno za veoma veliki broj ulova na Ageru.

Ager je širok do 40 metara, ali ima delova gde nije širi od 15m. Dubine se kreću do par metara u najdubljim virovima, nešto toplija nego klasične salmonidne vode Ager je bogat klenom i kapitalnim mrenama koje su pod trajnom zabranom. Zoran i ja smo uspeli da zakačimo nekoliko komada, borbe su bile neverovatne. Klenovi su se mogli videti na površini uz obalu i veoma uspešno sam ih lovio na suve policelonske muve sopstvene izrade. Na žalost nije bilo većih od 1kg, ali sam mogao da vidim komade od 60+ cm. Prilikom svakog izlaska najviše se lovilo na nimfu CDC fazana na udici 12 u različitim dekorima uglavnom sa green i organe hot spot-om mada je uspešan bio i oliv zec.

Na Ageru je moguće uhvatiti kapitalne lipljene od magičnih 50cm. Bio sam veoma blizu i upisao sam ulov od 48cm ujedno i najveći Lipac kojeg sam uhvatio do sada. Nije bilo pravila gde da očekujemo dešavanja i udarce, jednostavno reka je toliko bogata ribom da je moguće uhvatiti sve i svuda, od 20cm dubokog brzaka pa do par metara dubokih virova. Udarci riba su u većini slučajeva bili odsečni i veoma jasni osim kod mrena. Kada sam pomislio da sam zakačio za dno i istog trenutka počeo da karakterističnim cimanjem štapa otkačim udicu, ali nakon par sekund to ‘‘dno‘‘ je počelo da se pomera uzvodno.

Reka u suštini nije toliko zahtevna i ulovi su zagarantovani, kaliforniske pastrmke su dominante, komadi od 40-50cm su uobičajeni. Jedini problem sa Agerom je izuzetno nestabilan vodostaj, dešava se da nakon manje kiše od par sati voda poraste i zamuti se. Tada je potrebno nekoliko dana da se sve opet vrati u normalu.

Što se tiče bacanja suve muve naravno bilo je dešavanja, nosio sam uvek drugi štap sa sobom i kada god sam primetio da se riba u većoj količini diže na suvu muvu onda sam probao da prevarim nekog lipljena. Najviše dešavanja je bilo par sati pred mrak, tada su rojenja bila intezivna, uglavnom sedževa i jednodnevki.

Ostalo je još malo od ovogodišnje sezone, tacnije do kraja oktobra. Radujem se sunčanim jesenjim danima sa malim vodostajem kada ću, nadam se, dobiti Lipca 50+.

Društvo nam je pravila i Zoranova devojka Marija koja je prvi put probala fly fishing

Mušičarski pozdrav iz Austrije

Bistro

Ivan Milošević
Instagram outdoor_salzburg

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *