Mušičarenje klena na reci Karaš u martu 2022.

Iskoristiću priliku sa ovim ulovom da probam potvrditi moju teoriju koju sam koristio u razgovorima ovde oko preterivanja sa mušicama. Bitnije je obratiti pažnju na ponašanje ribe i prezentaciju mušice …

Mnogo toga se poklopilo, postoji snimak, a ja ću lepo sve reći kako se dogodilo, neko me ne voli zbog toga, ali bar početnicima će koristiti. Prvo nisam nikako protivnik usavršavanja mušica i patenata, sam ih isto pravim i težim ka savršenim i lepim, samim tim i materijalima, ali tvrdim da je to samo nama bitno …

Ovaj ulov je ostvaren u nedelju 27. marta 2022., jer sam samo taj ceo dan mogao biti na reci. Subota popodne posle posla, nisam mogao da izdržim i skočio sam do jezera. Tamo je bilo mnogo šetača. Poneo sam kutiju za klena, ogrlicu i štap, spustio sam kutiju na travu, vezao mušicu i zaboravio na nju. Kada sam se posle desetak minuta vratio kutije nije bilo. Imam još nekoliko kutija mušica, pastrmske i ostale i to bi bilo dovoljno.

Otišao kući i napravio 5 mušica, 4 policelon bube i jednog crnog skakavca.

U nedelju sam ujutro do 9 sati već bio u reci, češljao sam je i nikakve aktivnosti nisam našao, čak ni malih. Vetar je duvao i ostao sam na jednoj bubi na štapu i skakavca u kutiji … Popodne sam došao do tog mesta, i ispred prepreke. Tu sam dobio jednog manjeg klena oko 300g i jedan mi se otkačio. Tada sam odlučio da uključim kameru. Pored mene prolazi cela ekipa klenova i svi su veliki i nervozno se pozicioniraju oko te prepreke. Ubacim im jednom mušicu, a oni uopšte ne reaguju, ubacim opet, oni se samo unervoze, treći put mušica upadne u granu i pokidam, ali oni ne beže, već samo su nekako nervozni …

Sam sebi kažem polako i žurka kreće, odlučim da se polako povučem uz drugu obalu, pa presečem i izađem na mesto gde sam ušao u vodu (vidi se na snimku mesto) i pustim da se smire dok ja vežem poslednju mušicu. Polako sam se istim putem vratio na mesto na kom sam ga ulovio, i posmatrao šta se dešava i odlučio sam da to i potraje, ali da nikako ne napadam agresivno … Ubacio sam jednom, nisu reagovali, i odmah bacam u prazno uzvodno kao i na snimku i gledam gde su, a ne u mušicu, i tako par puta samo po jednom … koristilo mi je i zbog sušenja mušice, jer sam morao roll cast da bih tu ubacivao … i kada sam ubacio, a prvi je agresivno krenuo na nju, ispratio je, ali nije uzeo. Tada sam vratio opet mušicu, jer sam znao da će ostali, ne znajući, da li je ovaj pojeo nešto ili ne, iskoristiti priliku i uzeti sve što upadne, ovaj je bio manji. Ovo je bila klasična prevara. Iskoristio sam to što malo znam o njihovom ponašanju i uopšte nije bilo bitno koja je mušica u pitanju … Treba se uzeti u obzir i koje je doba godine (mart), a uzeo je crnog skakavca na barbless udici #8.

Podrazumeva se da mislim na lov klena mušicom …

Kompletan video od zabacivanja, uzimanja, zamaranja, slikanja i puštanja

Čisto da dodam, ja ne mislim da je klen glup već da postoji šablon ponašanja u životinjskom svetu, i na ovu foru sam mnogo velikih klenova dobijao, kada je ekipa od više njih prisutna, a i kada su dva.

Bistro kolege i fer play na vodi se debelo isplati.

Damir Jovanov

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *