Lapland 2016. – II deo

(Nastavak priče o Laplandu)

Gornji tok Vidalevena u kome obitava samo potočara nas je očarao. Troka je imao nezaboravno iskustvo da u sami mrak lovi na prelivu veliku ribu. Riba je tu izuzetno plašljiva, a kad se zakači neobuzdljiva! Ispod slapa sam zakačio na mušicu “Evropa 12” veliku potočaru, ali samo koji minut kasnije je pukla udica, maler!

Samir je takođe imao okršaj sa većom potočarom koja mu je potrgala najlon. Nosimo se mišlju da pređemo na drugu stranu reke i tamo pokušamo da lovimo. Pred sami prelazak reke Mario odustaje, a Gaćo i ja prelazimo reku.

16. Alfa vir i alfa lipac

Ponelo se klope, cuge, duvana tako da ništa ne fali. Odlazimo na alfa vir, u tom viru prošle godine sam izvukao dosta krupnih riba, ni jedan lipac ispod 45cm.

17. Gaćin kapitalac

Prve tri veće ribe, dva kidanja i jedno spadanje, a Gaćo je bukvalno lepoj pastrmci izvukao muhu iz usta, doduše pastrmka je uzela muhu ispod samih nogu tako da su faktor iznenađenja i adrenalin odradili svoje. Uspevam da prevarim nekoliko većih i onda eto i Gaće koji izvlači pravog maconju.

18. Gospodski sa kamena
19. Mrak polako preuzima
20. Još jedna cigareta pripaljena…još jedan lipac na suhu muhu

Slikanje, reanimacija ribe i presrećni Gaćo. Uzvodno sam uspevao da uhvatim dosta lipaca i to krupnih kao i Gaćo. Mrak se bliži, a Mario nas čeka sa druge strane. Precenili smo sebe kad smo prelazili nazad. Voda je bila poprilično jaka i duboka! Mario je uspeo zakačiti dve ogromne ribe, ali nije imo sreću da ih izvuče, ipak su se on i Troka nalovili. Lipljan je odlično radio toga dana. Troka je tada zakačio svoj rekord od 55.4cm. Samir i Sejdo su takođe dobro lovili. Samir nas napušta posle sedam dana kao i Beograđani. Odoše nazad kućama – mi ostajemo još sedam dana.

21. Lapland, dom najvećim lipcima na planeti

Navratili smo i do Andersona, gajda i ugostitelja. Popila se neka piva i meza od losa, jelena i irvasa. Družili smo se i sa ekipom Šveđana koja nas je ponudila starim konjakom i za mezu dimljeno srce od jelena. Razmenili smo iskustva i podelili po koju muhu sa kolegama mušičarima. Večeri prolaze uz Auroru Borealis, prekrasan prizor.

22. Meza uvek dobro dođe

Mario je zadužen za kuhinju, mada smo se svi umešali u spremanje hrane. Sejdo je spremao hleb, uštipke i fenomenalan gulaš od gljiva. Gaćo je bio zadužen za teletinu i gulaše, a Troka za rezanje sireva i nasipanje konjaka. Uživalo se u dobroj hrani, odličnom picu i još boljem duvanu. Ja sam se uglavnom bavio sredjivanjem stuge (naša kućica). Tu je i muzički program malo jazza, rocka, popa, … domaće i strano. Večeri se provode i u sauni da se zagreju kosti od hladne vode. Jutra su rezervisana za dopunu kutija sa muhama, jer uvek poneka muha nedostaje.

Osećao sam se zaista privilegovano da imam ovakve ljude za prijatelje, kao i ambijent u kojem smo boravili.

Pastrmska groznica

Jedan odlazak na večernji cug i potpuno zadovoljstvo. Prilazim ribi oprezno dok gledam kako se hrani na prelivu, prvi zabačaj elk kedisa i bum, kreće divljački uzvodno, pa nizvodno. Mrak samo što nije, a ja drhtim hoću li uspeti ovaj put da ribu privedem meredovu. Posle nekog vremena evo je, po borbi sam očekivo znatno veću ribu, a metar je pokazao 46cm. Presrećan se vraćam u kamp sa idejom da ostatak vremena pokušam da prevarim neku veću pastrmku.

23. Smiraj dana
24. Jedna ciljana riba

Mario jedan dan pravi pauzu od ribolova da bi nam spremio čuveni Bosanski lonac. Ostavili smo ga da radi čaroliju. Vraćamo se, a iz stuge se čuje gromoglasna muzika u izvođenju grupe Mostar Sevdah Reunion. Mario peva pokraj lonca, ori se kamp. Na glavi sombrero i lenonke na očima, a u srcu mladost. Veseliji no ikad, a i poteglo se koje žestoko piće. Nakon pet sati kuhanja čovek je pao s nogu, a mi svi ogladnili I prihvatili se lonca, a Mario kreveta.

25. Konjak i toscanela, Mario u kuling modu
26. Bosanski lonac u izvedbi Maria
27. Odmor kraj reke, neopisivo prija

Odlazimo na nove terene, meni ribolov na lipca nije išao od ruke. Mario uspeva na veće muhe da prevari kojeg. Zaista je jako uporan i menja često muhe nebili našo dobitu. Sejdo i Troka takođe dobijaju po kojeg. Valjalo je sakupit riba pošto smo želeli da na vodi ispržimo par komada. Muva najaktuelnija evropa 12 u maslinastom dekoru. Rojenja ponovo nigde i riba je slabo aktivna. Ja doduše samo razmišljam da odem opet i lovim pastrmke.

28. Neko spreman, a neko i nije baš
29. Troka u umetničkom dojmu
30. Nastavlja se u ritmu rojenja

Narednih dana obilazimo još novih terena. Ja sam bio nezainteresovan dok je ostatak ekipe odlično lovio na novim terenima, posebno je Gaćo bio oduševljen. On je lovio na gnata kao i ostatak ekipe. Gnat je nekako bio ta dobitna muha kad retko šta lipljan hoće da pokupi sa površine.

31. Leđna peraja mužjaka i ženke lipljana
32. Borba i neizvesnost
33. Gaćo i kralj Laplanda
34. Veličanstveni Vidaelven

Kraj drugog dela

Uskoro treći deo –  jezera i povratak

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *