Imitacija od mrežice za beli luk

Materijal koji i nije to, a može biti, smo svi imali prilike da vidimo kada odlazimo da kupujemo u markete povrće – mrežica za beli luk!

U takve mrežice (Ekstrudirane mreže) se pakuje nekoliko glavica belog luka – domaći ili uvoz iz Kine. Mrežica je izrađena od plastike i rastegljiva je.

Kada se popreko iseče dobija se interesantan materijal za tela imitacija.

Na ideju sam došao davno, ima jedno 10-12 godina, kada sam napravio svoju prvu imitaciju od ovog materijala. Bila je to klasična nimfa bez perle, s otežanjem od olovne žice po telu nimfe i rebrima i toraksom od bakarne žice. Koristio sam je na otvoru sezone, početkom marta na Ribniku, po jakoj i snežnoj vodi. Pokupila ju je potočara lepih dimenzija. S tim ulovom sam bio na naslovnoj strani nekada odličnog časopisa za ribolov iz susedne nam Hrvatske „Ribiči&Ribe“ urednika Siniše Slavinića.

Evo kako ih sada pravim – namerno urađeno samo po jedna od više različitih nimfi koje pravim na ovaj način. Osnova je kod svih udica Dohiku J #10 ili #14. Tungsten glava je od 3-4mm sloted. Za rep sam koristio ili dlake krzna ili isperke pera iz vrata ili sedla petla. Osnovni konac je ujedno i podtelo, a rebrao sam s bakarnom žicom, mada može i zlatna ili neka u boji. Za telo sam koristio deo mrežice od belog luka koju sam nakon isecanja, rasekao i razvukao i time dobio materijal. Njega sam namatao preko tela koje je formirano od osnovnog konca. Efekat je da po telu ima sitni delovi mrežice koji se ponašaju kao traheje kod naše imitacije. Kao osnovni konac sam koristio oranž Veevus 6/0 konac. Njime sam i završavao imitaciju i pravio toraks. Toraks možete napraviti tako da upredete malo dabinga oko osnovnog konca.

Jednu nimfu nisam namerno porebrao. Ako želite možete je još s nekim flomasterom u boji da obojite u boju koja vam odgovara, celu ili samo leđa. Završni čvor obavezno lakirajte.

Ideja i izrada Ivan Korhner
Fotografije: Arhiva Mušičara i autor

5 Comments on “Imitacija od mrežice za beli luk

1. Jako zanimljivo. Nisam to jos probao, ali priznajem da cu pokusati da napravim i neku svoju kreaciju na taj ili slican nacin. Obozavam da citam tekstove i sve sto pises, kao i sve stvari koje izlaze u listu. Samo jedno malo zapazanje u vezi ove nimfice, bijele sa narandzastim toraxom. Na jednoj imas previse, i kao sto rece moj prijatelj Savo Martinovic, svaka mora biti ista. Bez ljutnje, mala sala. Samo nastavi. Bistro!

• Slazem se, zanimljivo, ali sa jednom ispravkom… ne mora biti svaka ista i po svom ukusu ne po Savinom…

• Ali ako je rijec o jednoj musici i istom modelu, onda bi ipak trebale biti identicne. Kupac zeli da je svaka ista a ne jedna debela jedna tanka, jedna ima vise dabinga druga manje. To nije ok. Bistro

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *