Albionske priče: Jezero Čipol – Chiphall (Mušičar broj 3.)

cisekAlbionske priče: Jezero Čipol – Chiphall (Mušičar broj 3.)

„Nemaš šanse, ne bih kod babe išao ni pod puškom. Vidiš da je dijabola, a ni ne sviđa mi se mesto.“, odgovorio je mali Saša na poziv da se pridruži Luki i meni u pecanju na jezeru Čipol. Kad sam prvi put odveo malog Sašu tamo bio sam u žurbi, pa su nam vlasnici, supružnici Džordžina i Martin, dopustili da dijelimo jednu dozvolu za dvije ribe.

Problem je bio što se na Čipolu potočne i plave pastrmke vraćaju u vodu, a mi ulovili nekoliko potočnih. Tu su vlasnici posumnjali da ne igramo po pravilima i da vraćamo i kalifornijske da bismo mogli duže pecati. Uz to sam ja nastavio pecati, nakon što sam ulovio jednu kalifornijsku, a vlasnici su očekivali, da kad jedan ulovi, da prestane pecati i da drugi nastavi.
I dok je mali Saša sretno i dalje pecao, ja sam pokušao ubijediti Džordžinu kako je sve bio nesporazum, ali je ona, vidno uzrujana, bila ubijeđena da smo ih varali. Nije pomoglo što je mali Saša ponovo ulovio potočnu, pre, konačno, kalifornijske. Poslije toga sam ja išao dva puta. Jednom sa Lukom i jednom sa kolegom s posla. Kada sam se ponovo pojavio sa malim Sašom, Džordžina nam je rekla da joj naše pecanje nije vrijedno živaca i to je bila naša prva i do sad jedina zabrana. Čipol je najbolje jezero, koje znam, za djecu. Da bih napravio reportažu sa Lukom nazvao sam Džordžinu i izgladio stvar. Malog Sašu sam pozvao, poluozbiljno, jer nisam očekivao da će, kao ponosan čovjek, prihvatiti i rezultat je početna rečenica ovog članka.

MUSICE-za-klena-cisek

Mušičari “čistunci” i “sve može” ribolovci

Spektar mušičara ide od „čistunaca“ s jedne strane do „sve može“ ribolovaca s druge sa svim nijansama između. Dok će engleski „čistunac“ isključivo pecati suvom muhom i to imitacijom, baš onoga što je na vodi, i bacati strogo uzvodno, samo ribi koju vidi i koju je vidio, kako se hrani sa površine (a totalni ekstremisti ce nositi samo odjeću od engleskog štofa), „sve može“ ribolovac će veselo koristiti bilo šta učvršćeno na udicu, bilo gdje i bilo kako, cilj je ulov. Odlika „čistunaca“ je da u njihovom ribolovu ima vrlo malo mjesta inovaciji. Moderni štapovi, role i šnjure su nelagodno prihvaćeni, mada se bambus još dobro drži, ali mušice nikad neće uključivati moderne materijale i zauvjek će biti varijacije na istu temu.

Slijede dvije skore inovacije, za koje pretpostavljam neće biti mnogo interesa među „čistuncima“.

NOVOTARIJE1Prva je kvačica za muhu. Radi se o kvačici koja se vezuje na kraj lidera na koju se zatim kači mušica. Glavna prednost ovakvog sistema je što omogućava praktično neograničeno mijenjanje mušica bez skraćivanja lidera. Mijenjanje mušica je malo brže i mušica u vodi bolje radi, jer ima slobodniji hod. Moguća mana je dodatna težina, što može biti nepraktično kod suve muhe, i (vrlo mala) mogućnost spadanja mušice sa kvačice. Vidljivost kvačice, izgleda, ne pravi nikakvu razliku.

Druga inovacija je powergum. Ovo je specijalni istegljivi materijal sličan elastici koja se koristi u lovu direktašem. Glavna prednost korišćenja powerguma je praktično eliminisanje pucanja lidera pri kontri, a pomaže i kod zamaranja ribe. Jedina mana bi opet bila dodatna težina sistema pri lovu suvom muhom. Jedan kraj se veze za alkicu na koju se onda veže lider. Drugi kraj se veže za omču na kraju šnjure. Čvorove se jos može taknuti gumiranim superljepkom, za svaki slučaj. Dužina powerguma između čvorova je 10 – tak centimetara.

NOVOTARIJE

Jezero Čipol

Čipol je malo jezero, u stvari prošireni odvojak rijeke Mion (Meon), na jugu Engleske iznad grada Feram (Fareham). Martin je nekad bio kapetan broda, komercijalni ribar mrežama u moru. Kada mu je komercijalni morski ribolov postao nerentabilan, kupio je Čipol pa tako i dalje živi od ribe. Prije nego što su ga Džordžina i Martin preuzeli, jezero je bilo zapušteno i ribolovci su ga u velikom broju napustili, a njih dvoje su uložili mnogo truda i regenerisali ga. Nekoliko stvari čine Čipol zanimljivim. Voda u jezeru je bistra i ima mnogo vodenog bilja. To znači da se voda ljeti obogaćuje kisikom, ali i da je insekata, račića i puževa mnogo. U ostalim komercijalnim jezerima ribe uglavnom samo miruju ili kruže, ali u Čipolu se vide kako se non-stop hrane nečim sitnim u vodi. Dosta ove aktivnosti se odvija na površini ili tik ispod, tako da je Čipol vrlo pogodan za suvu muhu. Pravilo da se potočne pastrmke vraćaju, uz poribljavanje istima, znači da je ove ribe neobično mnogo u jezeru i dosta ih se vidi kako se žustro hrane. Čipol je jedno od najlakših mjesta za uloviti ribu i idealno je za djecu i početnike, naravno uz korišćenje lovnih mušica i metoda. Na dijelu obale, gdje je prilaz jezeru za vozila, pecanje je zabranjeno. Zabrana je uvedena nakon što je automobilu koji je prilazio mušica u zabacu nazad razbila šajbu.

LUKA-vadi-klena

Luka ima sedam godina. Prvu ribu je ulovio na otoku Mljetu sa 3 godine, a prvu pastrmku na mahač na Čipolu sa 6. Za ribolov je zagrijan, ali ne pretjerano. Voli ponekad otići sa mnom, pogotovo ako nam se pridruži mila ženica, ali ako nema grizova brzo mu dosadi. Ja sam mišljenja, da ako se djecu nagoni na nešto, u njima se stvara averzija za čitav zivot, pa ga vodim rijetko, kad baš poželi. A možda bih ga baš zbog toga trebao tjerati, da ga cijepim protiv pošasti… Za Čipol je bio baš zagrijan. „Mušica“ sa kojom vam je ulov na Čipolu zagarantovan, a i na mnogim drugim komercijalnim jezerima, je moja novotarija koju zovem gumica. „Čistuncima“ koji su skoro jeli bih savjetovao da ne čitaju dalje. Recept za mušicu je sljedeći: na udicu namotati zlatnog ili žutog konca od oka do benda i nazad. Od glave malog silikonskog ili gumenog tvistera odrezati potrebnu dužinu i navući na udicu preko namotanog konca i pričvrstiti koncem. Najbolja boja je bijela, a radi i crna. S tim smo krenuli. Plan nam je bio da prvo ulovimo jednu potočnu i jednu plavu, koje bismo vratili, pa onda par kalifornijskih, za ponijeti. Plava pastrmka je varijetet kalifornijske pastrmke, kojoj je pigmentacija nebeski plava, a roza crta je vrlo blijeda ili je uopšte nema. Osim plave postoje još dva vještački uzgojena i ustabiljena varijeteta kalifornijske pastrmke – zlatna (žuta) i pješčana (mutno-siva). Na Čipolu je bilo plavih i pravilo za vraćanje važi i za njih, ali ih, nažalost, tu izgleda više nema. Luka može sam zabaciti, ako mu ja izvučem šnjuru. Na prvom mjestu, gdje smo spazili potočne, smo imali griz i onda smo ih prepali. Na sljedećem vidimo dvije. Luka zabaci i malo ih otjera. Zabaci ponovo, odnekud se pojavi treća riba, uzme, Luka kontrira i zakači.

LUKA-zamara-klenaAli borba je vrlo kratka i razlog se brzo pokaže, nije pastrmka nego klen od oko 700 g! Moj najveći klen je imao 500 g, tako da me tu Luka sad šije. Poslije smo vidjeli da jezero obiluje klenovima, a vidjeli smo i jednog amura. Nakon što smo klena slikali, vratimo ga u vodu i idemo dalje. Džordžina nam je rekla da na mjestu gdje voda utiče u jezero ima dobra potočna pastrmka, oko 2,5 kg i da je ulovljena samo jednom. Kako su potočne do tad uglavnom samo „mirisale“ gumicu, pređemo na Berkley crva. Zaista, na mjestu gdje voda utiče vidimo dosta klenova i jednu krupnu pastrmku. Luka ju je poslije svega dva zabaca pogodio i zakačio! I nju smo slikali i pustili. Meni je izgledala nešto manja od 2 kg. Promijenim mušicu u crvenu Berkley glistu sa zlatnom glavom i odemo ganjati kalifornijske. Kako je za uspjeh trebalo, ili malo strpljenja ili malo dalje zabaciti, Luki je brzo dosadilo pecanje, bez ulova, pa je dao meni štap i odlučio ganjati bubice u travi. Nije ih mnogo ganjao, jer sam zakačio dvije u prva dva zabaca, a on ih je izvukao. Onda smo se slikali, pa kući. Ostvarili smo što smo naumili, s tim što je umjesto plave pastrmke ulovljen klen, a kalifornijske smo poklonili tetama koje su Luku čuvale, prije nego što je krenuo u školu. Za slikanje je Džordžina stavila Luki na rame svog papagaja, a cuko nije baš htio pozirati. Luka je poslije u svom dnevniku napisao: „Tata je bio jako ponosan, jer sam ulovio velikog klena, kakvog on nije ulovio od davnina, od kad je još bio mlad. Na pecanju uvijek treba nositi naočale da se zaštite oči.“

KLEN1-1Meni je Čipol super jezero, jedina mala mana je što je velike ribe malo i ne vidi se. Mali Saša voli baciti suvu muhu i možda bi trebao progutati ponos. Luki je pecanje osrednja zabava pa je njegova ocjena 3 (od 5). Ja bih dao 4+, a malog Sašu neću ni da pitam.

Sedmicu poslije pecanja sa Lukom, otišao sam sa malim Sašom do njegovog omiljenog mjesta, Holburija (Holbury Lane Lakes), gdje je on na prvi zabac ulovio svoj lični rekord – 5,8kg. Ribu i nasmijanog ribolovca možete vidjeti među ulovima u ovom broju Mušičara.

Chiphall Lake – Pravila

• Maksimalno jedna udica, ne veća od od br. 10 i ne duža od 2.54 cm (1 inč)

• Svaka ulovljena standardna kalifornijska pastrmka mora se uzeti, a svaka potočna pastrmka ili bilo koja druga ulovljena riba mora se vratiti

• Bilo koja pastrmka osim kalifornijske ubijena na obali se naplaćuje £15 po libri (0,454 kg)

• Dozvole se moraju kupiti i ribolovac se mora upisati pre nego što započne pecanje

• Kada se ulovi kvota kalifornijske pastrmke, ribolov mora stati, osim ako se kupi dodatna dozvola

• Štap (dozvola) se ne smije dijeliti među ribolovcima bez saglasnosti uprave

• Zabranjeno je gaziti u jezero

• Djeca se moraju držati pod kontrolom

• Jedan gost, koji ne peca, može pratiti mušičara

• Svaki mušičar mora sa sobom imati meredov i popa (palica za ubijanje ribe)

• Molimo održavajte mir i tišinu na jezeru