Prštalo je na sve strane!

Reportaža: Slovenija 2016.

Nespremnost, iznenada ili ti neplanirano. Ove tri reči opisuju moj haotični mušičarski život. Ideju ko bi drugi dao nego urednik Mušičara – Ivan Korhner. Idemo loviti u Sloveniju. Dobio je poziv od drugara mušičara Vojkana Dimitrijevića da provede par dana u mestu Železniki i da peca na Selškoj Sori.

Poziv je važio za njega i još jednog ili dva drugara. Ivan se prvo setio nas jarana s kojima mušičari ovih par godina unazad. Oskar nesiguran, Zvonko – pa nije mu se dopala ideja da se ne peca po celi dan (inače kao manijak po celi dan može mahati bez pauze i druženja s nama), a ja klasika, kažem DA – nepromišljeno. Opet ću nekada posetiti Sloveniju, ali ovako i sa ovim entuzijazmom i mladošću teško kao tada. Muha se kao uvek nema, kutije poluprazne, selidba, problematika, ali uvek ću reći da ribolovu. Poneću pribor za pravljenje, pa ću tamo praviti imitacije!

Pomeranje datuma zbog velike vode i jakih kiša, ali je na kraju ostala ekipa u sastavu urednik Ivan, Oskar i ja. Mesec je juli, popodne, upeklo sunce, a mi sedamo u auto i pravac Slovenija. Posle nekoliko časova vožnje autoputem pored Zagreba, Ljubljane, Škofje Loke i stižemo u Železniki po mrklom mraku. Domaćin Vojko nas dočekuje.

Upoznavanje i odmah on vadi kutije muha da vidimo šta radi, samo nimfe pokazuje. Vojko kaže Selška Sora je jedna od najbogatijih reka ribom u Sloveniji, već mi je bilo drago što sam tu! Umorni zaspasmo, a ujutru nas čeka prvi ribolov na Selškoj Sori.

Prvi dan u ribolovu – Selška Sora, A revir

Pošto pecamo kao gosti, Ivan i ja idemo sa domaćinom, a Oskar sa domaćinovim prijateljem iz ribolova Gregorom, simpatičan lik u r’n’r fazonu. Vojko predlaže nimfe i to fazanke i imitacije kamenjarki, dobro otežane. Prvi zabac, eto kalife, pa druga itd. par potočara. Ivan isto tako.

Ivan – akcija na Sori

Zatim krećemo lagano uzvodno. Ribe ima moglo bi se reći i previše, već su premašena sva očekivanja. A ne bi bili mi da ne stavimo na kraju tipeta suhu muhu. Uzvodno jedan vir koji obećava veliku ribu. Zvonko nam je namotao, specijalno za Sloveniju, teške strimere. Sem par kalifa ništa posebno. Ivan baca nimfu i uočim na tom mestu popriličnu dubinu, ali brza voda pa da nimfa nema šanse doći u lovnu zonu. Pomera se Ivan uzvodnije, osmatram i bacam strimera i riba kreće, ali strimer nije dovoljno duboko otišao. Treba bacati još uzvodnije. Bacam i bummm. Riba iskače u prvi mah kao kalifornijska. Ivan uključuje fotoaparat i snima borbu. Neverovatna snaga, ali pošto sam stavio najlon 0.28mm riba nema šanse da ga prekine. Posle par minuta riba prebacuje na „beast mod“. Neverovatno, sve probleme koje sam imao u tom periodu su usled adrenalina i ribe nestali i nastupila je nirvana. Riba je nakon dužeg zamaranja u meredovu i nigde veće sreće. Divimo se lepoti potočare koja je lagano odplivala od nas nakon puštanja.

Prelepa potočara iz Sore

Pauza sa pivom, eto ga i Oskar sa Gregorom. Raspoloženje na visini. Oskar na žalost slomio štap, ali domaćin ima u rezervi jedan, zamena i tako da nema problema. Druga tura i ribolov u vrelijem delu dana. Strimerom pretresam sva izgledna mesta dok Ivan i Vojko pecaju nimfom, opet podosta kalifa, ali umor nas stiže. Opet pauza. Domaćin Vojko nam priprema ručak, a uz jelo, hladno pivo i roze vino. Večernji cug ovaj put bez Gregora, pa ja odlučujem da odmaram, a Oskar će na mom štapu loviti kao i Ivan. Reka ključa na sve strane i nižu se ribe kao na traci. Na suhu su se baš nalovili, što je kod Vojkana prouzrukovalo iznenađenje pošto on uglavnom samo nimfari i ponekad baca strimer. Ivan demonstrira kako se prezentuje suva i Vojko odmah to primenjuje i lovi ribu. Oduševljen je! Predobar ribolov bio to veče.

Vojko – akcija Sora

Drugi dan – Radovljica, Sava Bohinjka i Lipnica

Novi dan počinjemo kajsijevačom koju je Oskar poneo, odlično legne izjutra za koncetraciju. Ivan ima poziv od Romana, trebamo danas loviti na Savi i na Savi Bohinjki. Iz Železnikija, preko brda dolazimo u Radovljicu. Stižemo u kafić, uz diskont „Špar“, gde nas Roman očekuje. Kul lik sa kojim smo odmah našli zajedničke teme. Kafica, rakijica. Dobijamo dozvole i krećemo ka Savi, mada je već bilo poprilično upeklo.

Radovljica: Oskar, Roman Jovan, Ivan i Vojko

Ekipa (sada je s nama i Vojko) uspeva da prevari par sitnih lipljena na Savi, a ja u čizmama idem ka brani i tu na strimera imam većih riba i praćenje mladice, ali opet riba ne radi kako treba.

Lancovo – Sava Bohinjka

Oskar – akcija Sava Bohinjka

Kalifornijska pastrmka (šarenka)

Popodne odlazimo na reku Lipnicu. Potok koji je do pre par godina bio uzgajalište za kalifornijske pastrmke je otvoren za mušičarenje od fabrike do uliva Lipnice u Savu. Koncetracija ribe je nesvakidašnja, a riba pomahnitala na štapu. Veče dočekujemo ispod fabrike Iskra. Vojkan odlazi ranije zbog obaveza, a mi ćemo još loviti. Oskar se raspametio od toliko uhvaćenih riba i to sve na suvu. Ivan pred mrak prestaje sa pecanjem, a ja i Oskar pecamo do samog mraka. Od muva rade BWO raznih varijacija, „Ništa“ emerdžer, nemica kao i sitnije varijacije kedisa sa tamnijim telom. Prštalo je na sve strane. Ribe perfektnog zdravlja i kondicije pružaju borbe od kojih se pumpa srce.

Lipnica ispod fabrike Iskra

Lipnica nas je sve prijatno iznenadila. Roman nas je pozvao na druženje u subotu 25. jula pa ćemo otići.

Treći dan – Selška Sora, b revir

Treći dan rezervisan za lov na b reviru Selška Sora. Vojko nam priča o velikim lipljanima kojih nema u gornjem a reviru, gde smo pecali prvi dan. Naoštreni pripremamo se da razvalimo ribu. Idemo do mesta skupa, a ja nastavljam sa čuvarom Urošem, čiji ću gost biti danas. Off road vožnja i stižemo na lokaciju, međutim! Voda visoka i mutna, tek poneki sitan lipac. Šta raditi, pauza sa pivom! Na pauzi saznajem da su Ivan i Oskar pre zamućenja lepo lovili potočare, kalifornijske pastrmke i ponekog lipljana. Vojko reče da vodu muti bager koji radi u koritu reke. Probaćemo ponovo u večernjem cugu. Idemo na ručak i da malo odmorimo.

Jovan – akcija Sora

U večernjom cugu mi je vodič Uroševa devojka Lucija, a Ivan i Oskar love sa Vojkanom. Na samom početku b revira ima dosta dubokih mesta koja po mojoj proceni kriju veliku ribu. Lucija mi pokazuje mesta i kao prava domaćica pušta mene da ja odaberem mesto na kom ću loviti. Zabačaj strimera i nakon uzimanja riba spade. Odličan udarac, ali ništa. Izlazni kanal iz fabrike, dubina poprilična i ogromna riba koja kreće za mojim strimerom, ali odustaje. Još dosta fulanja i otkačinjanja. Oskar na strimera dobija jednu, veću kalifu, Uroš je sve to ispratio sa neverovatnim entuzijazmom. Ivan i Vojkan love ispod mosta, kalife su manje, ali na svaki zabačaj uzimaju Ivanovu fazanku u suvoj varijanti. Tu je i Vojkov pas, Pia, mali džek rasel. Pia je bila oduševljena kalifama i trči za svakom kad je vraćamo nazad.

Odlazim nizvodno, ali ona velika pastrmka mi ne da mira, pa krećem opet do kanala. Stiže i Ivan sa Vojkom, oni su autom. Prvi zabačaj i riba opet maši strimera. Naredni zabačaj i kabummm. „Imam je!“ –  povikao sam. Ivan stiže trčećim korakom da snimi, a Vojko sve posmatra sa obale. Kolika je upita Ivan, riba je na dnu i ne uspevam da je podignem ka površini. „Beast mod“ uključen, nikad nisam osetio takvu silinu. Ruka počinje da boli, štap je u kifli, struna nategnuta do maksimuma. Riba ulazi u kanal, a ja ne mogu da je zaustavim. Loop savijen do granice pucanja. Napokon eto je na površini i Ivanove reči „Potočara, uhhhh kolika je!“ Ali borba nije gotova, još ima snage. Prvi pokušaj prihvatanja u meredov, bezuspešan, već me adrenalin spucao previše, samo da ne ode. U meredovu je iz drugog pokušaja. Ogromna je! Gledam nestvarne crvene pege. Potočara! Lepota kojom zrači ova riba je kao mašta. Koliko sam puta sanjao ovakav ulov. Slikanje, poljubac i odlazi i ona.

Zamaranje velike potočare Sora

Pri kucanju teksta sam se opet naježio od pomisli na taj momenat. Ivan i Vojko presrećni zbog mene, čestitke stižu i od Uroša, Lucije i Oskara koji su bili na donjem delu. Odmah idemo u kafanu, valja se popiti uz ime potočare! Baš sam bio srećan!

Železniki: Oskar, Lucija, Jovan, Ivan, Uroš i Vojko

Četvrti dan – Praznik je u Sloveniji

Subota je rezervisana za druženje. Vojko ostaje da odmori, a mi krećemo na druženje. Pre odlaska u Radovljicu idemo malo do Bleda. Praznik je tog 25. jula u Sloveniji i kao da su svi krenuli na Bled. Ogromna gužva tako da smo samo kratko bili na Bledskom jezeru.

Bledsko jezero

U Radovljici se već tradicionalno održava klupsko takmičenje, na ulivu dveju Sava – Lancovo (Sava Bohinjka i Sava Dolinka). Mi se nismo hteli takmičiti, pa smo planirali da dođemo na ručak i proglašenje pobednika. Tako smo i rekli Romanu. Stižemo oko 13.00 u Lancovo. Puno auta i mnoštvo mušičara, druženje i ručak. Nikog ne znamo osim Romana koji nas dočekuje i smešta.

Pobednici takmičenja

Ivan, Zelenko sa suprugom i Roman

Lancovo: Janez s ćerkom, Roman, Jovan, Jože, Tilen, Mirko, Oskar, Ivan i Zelenko sa suprugom

Za jednim stolom mlađa ekipa u sastavu Tilen (Romanov sin), Jože, Jan, Mirko i Jura. Za drugi sto seda Ivan, tamo ga već mnogi znaju – prilaze i pozdravljaju ga. Za našim stolom priča kreće sa otvaranjem kutija sa muhama. Oni kažu da forsiraju više strimere. Tilen za svaku boju ima po kutiju strimera. Razmenjuju se muhe, suhe za strimere. A dođe se i do pribora, štapova. Tilen pokazuje i vadi iz gepeka svoje Sage Mod, Orvise, .. ima tu i CTS, ma svega.
Prelazak na livadu. Probavanje štapova i zabacivanje. Savršenstvo! Da se ne bi napio pijem Radler (svi časte) koji je dosta slabiji, od piva, jer je jako vruće. Problem je nastao kad sam popio jedno 20 limenki.

Livada, druženje i probanje pribora: Roman, Mirko, Jure, Jan, Jovan, …

Treba se ići na pecanje, a ja već zaplićem, što sa nogama, što jezikom. Oskar uvidevši ozbiljnost situacije odmah predlaže da idemo na pecanje. Roman daje dozvole i ostatak ekipe se priključuje nama dvojici. Idemo na Lipnicu koja je tu blizu! Ivan ostaje u razgovoru sa starijom ekipom mušičara: Miroslavom, Bižalom, Romanom, Zelenkom, predsednikom društva Matejom Šparovcem, … Stižemo na Lipnicu i na vodi Tilen daje Oskaru Sage Mod da ga testira i kreće ribolov. Pršti na sve strane. Priča, ribe baš ima – odličan ribolov. Kad je Tilen zakačio ribu od oko 70cm, pri njenom iskakanju prođe me jeza, ali spade. Jan isto lepo lovi. Mirko je lovio odlično, ali upade u vodu i ode kući mokar. Išao sam nizvodno, prekrasna reka i dosta podivljalih riba koje su borbene. Opet pecanje do samog mraka. Priključio se kasnije i Ivan, dovezao ga Zelenko.

Ivan s kalifornijskom iz Lipnice

Druženje samo takvo, kasnije smo uz pivo s Janom i Tilenom nastavili druženje i dobili poziv domaćina da opet dođemo. Kasno polazimo i stižemo u Železniki prezadovoljni i puni utisaka. Vojko je takođe lepo proveo dan. Malo posedismo, klopa i spavanje. Sutra idemo za Srbiju.

Kolaž lepih kalifornijskih pastrmki

Nedelja i rastanak. Vraćanje problemima koje treba rešiti. Vojko nas priprema za put i Oskarovim pasatom krećemo na istok za Srbiju.

Zahvaljujem se pre svega mom prijatelju Ivanu kao i Oskaru. Hvala Vojkanu koji nas je ugostio, bio je odličan domaćin kao i ostalim članovima Gregoru, Urošu i Luciji.

Velika zahvalnost Romanu, Tilenu, Janu, Juretu, Mirku, …  za druženje na Savi i Lipnici.

Jovan Ognjanović Ogi
Fotografije: Ivan Korhner i Ogi

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *