Pijete li dovoljno tečnosti?

Pijete li dovoljno tečnosti?

70345532B7DA8769999D103B658FAF_h316_w628_m5_ceEboaUkX

Pijete li dovoljno tečnosti?

Znaci dehidracije organizma su jasni, dešava se u pojedinim slučajevima kada osećamo žeđ da je organizam već dehidrirao. Hronična dehidracija nije toliko opasna i intenzivna kao akutna, ali je rasprostranjenija i posebno pogađa one koji ne piju dovoljno tečnosti.

Magazin Lifespan je pripremio listu simptoma koji sa velikom verovatnoćom ukazuju na dehidraciju:

Smanjena količina urina: kada je organizam opskrbljen sa dovoljno tečnosti urin je svetlo žute boje i bar na svakih pet sati treba ići u toalet. Ako se ne pije dovoljno, ne urinira se sedam i više sati, i mokraća postaje tamnija, što je jedan od glavnih simptoma dehidracije.

Infekcija urinarnog trakta: ako toksini u mokraći nisu dovoljno razblaženi mogu da oštete sluzokožu i izazovu upalu urinarnog trakta. Najčešći znaci su peckanje i učestali nagon za mokrenjem.

Zatvor: još jedan jasan simptom dehidracije. Voda je mazivo za probavni sistem, zahvaljujući kojoj su tvari u crevima uvek u pokretu. Nedostatak tečnosti čini stolicu suvom, i nagomilavanje na zidu debelog creva što otežava pražnjenje creva.

Isušena usta: ako se ne pije dovoljno tečnosti usta postaju suva i značajno se smanjuje proizvodnja pljuvačke.

Nedostatak suza: plač bez suza? Verovatnoća da je malo tečnosti u telu i suznice ne mogu biti pravilno obnovljene.

Preuzeto: Svaštara

water_bottle_holder_fishingDehidracija i mušičarenje

Kada je u pitanju mušičarenje, obavezno treba poneti sa sobom bočicu s vodom, čajem, sokom, pivom, …U najtoplijem delu dana od 11 do 16 bi se trebalo skloniti negde u hladovinu. Tada i riba slabije radi. Pijte samo proverenu tečnost – ne koristite lokalne izvore ili da pijete vodu iz reke!

Mušičari koji posećuju revire (skupa dozvola) su posebno osetljivi na pojavu dehidracije, jer skoro celo vreme mušičare bez prestanka, posebno ako su došli iz daleka, pa prethodni dan još malo popiju koju više, … U tim situacijama može doći i do zdravstvenih problema sunčanica, dehidracija, pa čak i padanje u nesvest, … Sve to može biti jako nezgodno, ako se lovi iz vode, a nemate nekog pored vas da vam pomogne.

Izbegnite sebi neugodnosti i probleme sa zdravljem

water-dancemain1Iz lista Mušičar – Branko Konc “Opreznost nikad suvišna” navodimo citat

“Dehidracija
Pošto je vrućina vezana sa preteranim znojenjem, te se za naš organizam stvara druga opasnost, DEHIDRACIJA. Dehidracija nastaje zbog gubljenja tekućina i elektrolita u tijelu zbog preteranog znojenja. Od svih elemenata, potrebnih za život, voda je odmah za vazduhom.
Bez vode nema života. Negdje sam čitao, da čovjek bez hrane može preživjeti nekoliko sedmica, a bez vode tek nekoliko dana (rekord je oko 18 dana).


Znakovi početka dehidracije koje možete sami prepoznati su:

• suva usta
• jaka žeđ
• malo ili skoro da nema mokraće (tamna boja mokraće)
• poraste nam broj srčanih otkucaja i disanje
• vrti nam se u glavi

imagesU prosjeku pojedinac treba barem 2,5 litara vode na dan. Iako smanjite svoju tijelesnu aktivnost na minimum, potrebno je nadomijestiti vodu, koju gubimo. A gubimo je preko izbacivanja urina- otprilike 1,5l na dan, sa znojenjem otprilike 0,1l. Tako možemo odmah vidjeti, kako bitno je redovno uživanje vode.

Od posebnog značaja je kad smo u situaciji:
Da smo izloženi jakoj vrućini: kad smo izloženi visokim temperaturama, može pojedinac sa znojenjem izgubiti čak do 4 litre vode na sat.
Kada smo tijelesno najaktivniji: pojača se gubitak vode preko disanja i preko znojenja.
Izloženi smo hladnoći: kod niskih temperatura se smanji vlažnost zraka i zato pojača gubitak vode preko disanja.
Opekotine: opekotine unište gornji dio kože, zato se pojača gubitak vode preko kože.

KAKO DA POMOGNEMO SAMI SEBI?

Kod velikog gubitka tekućine (proliv, povraćanje, jako znojenje), popijte puno vode! Treba da nadoknadite gubitak soli u tijelu. Izgubljenu tekućinu, glukozu i elektrolite možete nadomijestiti sa miješavinom soli i glukoze za rehidraciju, koju po liječničkom receptu naprave u svakoj apoteci. Sa lakoćom možemo takvu rehidracijsku tekućinu pripremite sami:

pivo kod ribolovaRecept:

5 velikih žlica belog šećera (saharoze),
1 čajna žlica kuhinjske soli (NaCl),
1 litar prokuvane vode,
sok dvije narandže.

Sve se pomiješa i pije što češće! Kod ozbilnijih dehidracija potrebna je lječnička pomoć!

Priredio: IK

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

*