Otvor sezone 2021. na Gradcu

Otvor sezone lova pastrmke na mušičarski pribor, za neke dugo očekivani, za mene prvi i verovatno najduže čekani u životu. Detaljno sam se i temeljno pripremio, od literature preko video snimaka do pomoći i saveta prijatelja. Sreća u nesreći (čekajući dugi zimski period) je u tome što zimski dani i iščekivanje prvog lepog martovskog dana se krate taktikama, opremom i izradom veštačkih mušica.

Ta kompleksnost mušičarenja jako opija, a u celoj sreći početka sezone u pojam su me ubijale REALNE priče. “Jao, početak sezone, velika hladna voda, mutna, šira, riba neaktivna, lenja, ne jede, bolje se prošetati, družiti, mušice držati van vode, malo proći pored reke i kući, pa čekati malo da otopli i riba da krene, …”

Moje novo iskustvo je malo drugačije i jako sam srećan što nije bila istinita priča, tj što je vreme dozvolilo da ne bude, kao što rekoh posle duge i teške zime.

Odlučili smo da odemo na jednu od naših TOP reka, reku Gradac kod Valjeva. Priroda nestvarna, kanjon za poštovanje, voda čista za piće, dobri ljudi i domaćini čine da taj deo meni bude uvek na No1. mestu za pecanje.

Kao što sam napomenuo, imao sam sreće da par dana greje sunce, voda da je kao u sred leta mala i bistra, da se može po koja riba i videti, do duše još je riba usporena, ali se vidi i vidi se da jede. Čak i da kupi po površini. Insekata je bilo jako malo, ali i oni su počeli da se bude. Nisam zagledao šta se roji i pliva, jer sam bio previše usresređen na početak pecanja i isprobavanje mušica koje sam motao tokom zime, i da iskoristim tih par sati što sam došao čak iz Novog Sada, možda greška … Klasična priča za proleće kreće od odabira mušica koja se nekako uvek završava sa imitacijama od #8–12.

Ja sam kao neiskusan, ali uporan i trdoglav, odlučio da ne bude tako i naravno krenuo sam nimfama od vel #14-18, i tungsten glavama od 2-3mm na nimfaroški štap kanap i čekrk.

Prva

Nimfarenje kao pristup sam izbegavao pogotovo ovo Eu, Češko, Francusko, kontaktno, … ali pošto sam smuđaroš/somaroš i to isključivo jigovanjem lako me je bilo ubediti da probam i pokazalo se veoma uspešno. Temeljno sam krenuo od Degurić pećine do Kolovrata, reon na kome sam pecao prvi put prošle godine, da lagano taktički prezentujem mušice u sloj po sloj vode, od mene ka vodi i od gornjeg sloja ka dnu. Mahom je riba uzimala pri kraju zabačaju, amerikanci bi to rekli Swing, drift i na kraju pauza, kada se struna zategne laganim pokretom štapa prema obali. Nimfa se tada diže i imitira dizanje insekta sa dna i prolazi veći deo vode i povećava šanse za ulov.
Kao što rekoh polako i temeljno sam istraživao od panjeva, granja u vodi do dubokih virova, ulaz i izlaz istih, i raznih prepreka u vodi pre i posle. Čim je sunce dovoljno ugrejelo, riba je krenula da se javlja na repu brzaka, mahom srednji sloj vode i na dizanje je udarala. Od skoro 20-setak riba koje sam ulovio polovina je bila jako sitna, ali za početak sezone dovoljno velika da zadovolji gladan apetit svakog ribolovca, pogotovo posle priče da se do maja više druži i šeta nego peca.

Od riba sam upecao sledeće: kalifa, potočare, lipljani i jedan krkuša. To je bilo za šest sati aktivnog prolećnog pecanja. Veoma sam zadovoljan, pogotovo što mi je ovo prvo takvo pecanje i čekam sledeću priliku da odem ponovo, nadam se na bar 2+ dana …

Pribor koji sam koristio: štap Filex Nymph 10 #2; Čekrk XLV CUSTOM #4-5; Nymph kanap Nimph; predvez 5m 0,18mm + 30cm, 0,18mm inikator bicolor, ringlica 0,2mm; tipet 50-70cm 0,12-14mm;

Mušice #14-18, glava 2-3mm, kedis larve, fazan red tag, biot princ.

Na ove imitacije sam lovio

Puštanje kalife: https://www.facebook.com/1439577222/videos/pcb.10218856241343960/10218856126141080

Puštanje potočare: https://www.facebook.com/1439577222/videos/pcb.10218856241343960/10218856128181131

Puštanje lipljana: https://www.facebook.com/1439577222/videos/pcb.10218856241343960/10218856197902874

Svi ulovi i puštanja na mom FB profilu https://www.facebook.com/pike.brebric/posts/10218856241343960

Bistro!

Pike Brebrić

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *