Nesanica pred odlazak na mušičarenje

Mnogi od nas imaju ovaj problem kada se odluče ići na pecanje/mušičarenje, sami ili sa ekipom, da noć pred odlazak spavaju malo i loše, dok neki uopšte ne spavaju. To nam je još ostalo od dečačkih dana, kada smo željno čekali da nas neko od starijih povede sa sobom na pecanje.

Dečak zaspao na pecanju

Naravno da nije svejedno kada se ide na pecanje, jer je to neka vrsta stresa. Naredni doživljaji koje očekujemo su daleko od uobičajenog ritma i organizam teško može da se opusti pred takav događaj. Pa i kada se legne na vreme, sutradan se ustaje najčešće jako rano, zavisno od destinacije gde se ide i vremena kada želite da dođete na vodu, te vremenskih uslova koji tada vladaju. Neki putuju autima, neki busom, neki vozom, a ima ih koji idu i avionom. Treba na vreme krenuti da se ne kasni na prevoz ili … Ako idete s nekim postoji uvek pitanje „Da li će doći u ugovoreno vreme?“ Pridržavajte se iste rutine polaska u krevet kao i svakog drugog dana, tako ćete pomoći sebi da bolje spavate.

Vrste pecanja

Bitno je da se pre spavanja smirite da ne mislite o nekim „teškim temama“ i da ne koristite uređaje Tv, računar, tablet, mobilni, … koji će vam odvući pažnju i oduzeti vreme. Potrudite se da zaboravite na posao i prestanite da proveravate Vaš poslovni email kada ste u krevetu.

Bitno je da prostorija u kojoj odmarate nije bučna. Isključite sve uređaje, eventualno pustite neku laganu muzikicu za relax. Jako bitna stvar je i da vaši ukućani – porodica (supruga, deca, roditelji, …) nisu protiv toga da vi odete na pecanje i da se na taj način relaksirate psihički i fizički. To se mora rešiti pre, u samim odnosima u porodici.

Mnogi praktikuju spavanje popodne dan pre, a drugi opet da se taj dan fizički umore, pa kada legnu da uhvate koji sat sna.

Ja praktikujem da legnem kao i uobičajeno, pre toga se istuširam, lagana večerica jedno sat-dva pre tuširanja, provera da li se sve spremilo od opreme, pribora i alata, da li je spremljena hrana i piće. Kada sve ovo obavim tek tada legnem, ali gledam da odspavam barem 4-5 sati u „cugu“.

Magnezijum u obliku šumećih tableta ili direkt (u kesicama)

Obavezno uzmem jedan Magnezijum direkt pre spavanja i sutradan u toku dana da smanjim eventualno mogućnost za pojavu grčeva u nogama, jer su fizički napori na ovoj vrsti pecanja koju praktikujem relativno veliki, pešačenje, stajanje, stajanje u vodi sa zaštitnom opremom, … Jako bitno je da otvorite prozore pre spavanja u prostoriji gde spavate! Svež vazduh, zvuci spolja, sunčeva svetlost … sve su to bitni faktori koji mogu uticati na raspoloženje u vašem domu i pomoći vam da lakše zaspite.

U ovom tekstu našeg saradnika Ermedina Ćućevića se pominje taj problem, dan i noć pred pecanje http://www.musicar.rs/kao-deca-ste/

„…Kao deca ste! reče Keno, dok smo pričali o prethodnoj noći, koju je retko kod od nas spavao. Hura, Edo i Ja smo se pripremajući za današnji dan, vršili poslednje pripreme i vezali nove muve koje ćemo probati…“

Neke od stvari nemojte radite pred spavanje kada sutradan idete na pecanje:
pokušajte da zaboravite sve što se desilo tog dana i ostavite sve vaše probleme i brige ispred vrata vaše spavaće sobe, ne pijte kasno alkohol, ne prejedajte se, ne pijte kafu kasno popodne ili uveče, ne gledajte Tv ili u računar, i ne pratite neke opterećujuće teme, nije dobro piti puno tečnosti pred spavanje, sve uređaje isključite i ne unosite ih u prostoriju gde spavate, …     

Opustite se i mirni otiđite do kreveta! To će pomoći!

Nekoliko drugara nije izdržalo pa su zaspali u trenucima predaha ili između dva odlaska na stazu tokom takmičenja. San je potreban našem telu!

Zaspao na stazi između dve sesije
Trenutak odmora na pecanju našao da malo prilegne na obali
Gacka, odmor između dve sesije
Malo prilegao na klupi, Gradac

Mislite o ovome pre nego se odlučite da idete na pecanje. Odmorite se i uživajte. Bistro!

Autorski tekst: urednik Ivan Korhner
Fotografije: Arhiva Mušičara i internet

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*