Neretva u Glavatičevu 2016.

Neretva 2

Nikad nisam pecao na Neretvi! Nekako nisam je imao ni u videokrugu. Onda je iznenada došla u prednji plan. Ovako je bilo …
Dobio sam poziv za konferenciju u Sarajevu i naravno odmah se rodila kombinacija posao i zadovoljstvo.

Mogao sam birati između puta avionom ili kolima, pa sam se naravno odlučio za drugu varijantu kako bi iskoristio i koji dan pecanja negde u okolini Sarajeva. Jeste da imam voziti jedno 10 sati u jednom pravcu al’ ko mari za to kad je pecanje u pitanju.

Nekoliko dana pre puta raspitivao sam se kod prijatelja na netu gde bi bilo najbolje u okolini Sarajeva otići na pecanje. Više njih je predložilo Neretvu. Kad sam se setio da na Neretvi živi i jedna od najstarijih vrsta pastrmki – “mekousna pastrmka”, nije bilo razmišljanja.
To će biti moja misija: upecati mekousnu. Još se na fejsbuku javio i Ado Zvonić sa pozivnicom “bujrum narode”, pa se odmah dogovorio i smeštaj. Znači idem na Neretvu u Glavatičevo, povrh Konjica u potrazi za mekousnom pastrmkom.

Tako se i desilo. Krenem iz Skoplja popodne kako bih ujutro bio na Neretvi, a usput pokupim i druga iz Vranja, Miroslava Stojneva – Mikija. Prvi plan je bio da idemo sa suprugama, pa dok mi pecamo supruge da odmaraju i kasnije prošetaju Sarajevom, al’ iz opravdanih razloga one su otkazale u zadnji momenat. Biće druge prilike.

Neretva – Glavatičevo

Stigli smo oko 8 ujutro, sačekali da se Ado probudi, pa nakon obilnog doručka u Vili Neretva, uputili se na t.z. mušičarsku stazu. Ustvari odabrali smo jeftiniju varijantu, što se tiče dnevnih dozvola.

Neretva 6 Neretva 5

Na stazi viseći most, a pogled sa njega fenomenalan. Ispod mosta se kupa nekoliko OGROMNIH potočara. Adrenalin nas odmah zapucao i krenuli smo ih probati loviti. Najpre smo probali strimerima Woolly Bugger. Ja sam stavio crni, a Miroslav braon. Ništa, ribe nisu reagovale, mada sam ja jedno vreme navodio Miroslava sa mosta i pratio reakcije riba, al’ one nezainteresovane.

Ništa, probaćemo nešto drugo. Prebacili smo se na nimfarenje. Miroslav je bacao velike nimfe, fazana na #10, a ja se odlučio na sitnije nimfe #14 i #16. I nedugo zatim Miroslav prijavljuje prvi ulov. Vrlo lepa i borbena potočara i dok se osvestila našla se u sred fotosesije, pa nazad u vodu. Znači našli smo muvu! Hoće fazana! Izvadi Miroslav još nekoliko, pa sam tek onda i ja. Ova moja potočara se okačila na fazana #14, al’ je znatno manja od onih Mikijevih. Obzirom da nismo imali više fazana na #10 idemo do auta vezati nekoliko. Vrućina velika, znoj obilno teče po nama, al’ bez pravih muva ništa od ulova.

Neretva 7 Neretva 11

Probali smo i neke druge muve al’ nijedna nije radila kao fazan. Imao sam jednu lepu potočaru na zeleni gamarus otkako sam je 30-tak puta “gađao” na viđeno. Verovatno sam joj dosadio, pa je uzela.

I pored brojnih potočara od kojih su neke bile baš velike, ipak smo nekako bili potišteni, jer nema mekousne. Predveče je došao i Ado da nam se pridruži. Pokazao nam mesta gde bi trebalo biti meke, al’ ništa. Opet samo potočare. Bar su sve velike. U sumrak je počelo nešto sitno da se javlja pri obali. Verovatno neki sitni lipljani, jer smo dobili informaciju da ih ima. Rekoh ajde da probam na suvu muvu. Promenim nekoliko muva i dobijem 2 udarca na Iron Blue, al’ nisam uspeo zakačiti. Ništa, mora da su jako sitni, jer tako izgleda to njihovo bućkanje, više kao sitni prasak …

Neretva 1 Neretva 9

Natrag na večeru, pa posle opet vezivanje muva. Fazan na #10. Sutra je novi dan, možda i neće hteti fazana, al’ moraju se popuniti kutije.

Drugi dan na vodi

Sledeće jutro ista slika. Velike potočare ispod mosta i mi krenuli na njih. Prva, druga, treća, sve velike. Ja sam imao i nekoliko kidanja tipeta 0,16mm. Miki je iskusniji pa je stavio 0,18mm i bez problema vadio one najveće. Repriza prethodnog dana!

Otišao sam malo dalje u potrazi za mekousnom, tražeći je u najdubljim delovima reke, kad čujem kako Miroslav urla na sav glas  – “Mireeee, mekaaaaa”!!! Nema razmišljanja, krenem nazad u trku nasuprot toka reke, sa mislima da samo Mikiju ne pobegne ta “meka”. Odavno mi nisu noge tako klecale od silnog napora i borbe sa bujnom rekom. Dok dođem Miki već izvadio mekousnu, a ona izuzetno lepa. Kao da je neka kombinacija pastrmke i skobalja. Tačke su joj vrlo slične sa onima koje ima Ohridska pastrmka. Brza fotosesija i vraćanje meke u vodu. Bila je upecana na fazana. Misija uspešna, al’ nekako nekompletna, jer trebam je i ja upecati.

Neretva 4

Dok sam prevezivao Miki objašnjava da se na prelivu javljalo neko sitno bućkanje, kao ono od juče u sumrak. Pretpostavili smo da su se meke skupile na tom potezu i da je to njihov način praskanja, odnosno kupljenja muva.

Neretva 10 Neretva 3

Koncentrisali smo se obojica na to isto mesto gde se s vremena na vreme javljalo bućkanje. I eto, nedugo zatim uhvatio sam i ja svoju prvu mekousnu, a zatim zajedno sa Mikijem još po nekoliko. Zanimljivo za njih je bilo to da se u početku kad je zakačena izbaci iznad vode, a potom počne da vuče u sve pravce, levo, desno, napred, nazad. Uobičajeno krene i prema tebi, pa misliš da si je izgubio, jer se šnjura opusti. Cima i beži u svim pravcima i jako je borbena za svoju veličinu. Tek kad je privučeš bliže sebi, možeš je i videti u vodi. Nije ni čudo zašto nismo primetili ni jednu sa mosta ili dok smo je tražili kroz reku. Ona je ustvari majstor kamufliranja.

Laknulo nam je, “mission accomplished”!!!

Neretva 8

Odlazak u Sarajevo na konferenciju

Došlo vreme i da odemo do Sarajeva, jer sam ja trebao na konferenciju. Miki odluči da dođe sa mnom, da malo prošeta Baš-Čaršijom, pa da sutradan peca na Miljacki ili da ode do neke druge reke u okolici Sarajeva. Međutim u Sarajevu nas dočeka veliki pljusak i znali smo da će sve vode sutradan biti mutne. Meni konferencija traje 2 dana, a Mikiju propada plan za pecanje na Miljacki ili Lašvi.

Dan poslije se vraća opet na Neretvu. Ista meta, isto odstojanje. Sad se okomio na one najveće potočare. Pokušao je opet na strimera, al’ sada mali zeleni woolly bugger. Pokazala se dobitna kombinacija. Riba kupi strimera čim padne na vodi. Odlično! Imao je taj dan 20-tak potočara, kad sam ga ja nazvao da je vreme da krećemo nazad i da dođe da me pokupi.

O Neretvi!
Reka je izuzetno lepa i bistra, boja neverovatna, temperatura vode ne previše hladna. Dno kamenito al’ nije bilo nezgodnih kačenja za kamenje. Priroda i okoliš su priča za sebe. Drveće je svuda okolo pa ako vam je vruće, imate hlad. Reka dovoljno široka da se možeš razmahati. Dubina vode raznolika, ima terena za svaki ukus i što je najvažnije, riba je svuda. Osim potočne, mekousne i lipljana, domaćini kažu da se povremeno upeca i po koja glavatica. Mi nismo bili te sreće, a i bilo bi previše za prvi put.
To nam može biti sledeša misija i razlog za povratak.

Smeštaj u Vili Neretvi je bio izuzetan i pruža sve ugodnosti uz pristupačnu cenu. Domaćini ljubazni, a povrh svega i ljubitelji mušičarenja.

Neretva 12Eh, kad bi mi samo Neretva bila bliže, ne bi me se lako okanila. Al’ šta je tu je, naći će se vremena da je opet posetimo. Svakako je svrštavam u svoje top 5 destinacije Balkana. Nova ljubav je rođena!

Mire

2 comments on “Neretva u Glavatičevu 2016.
  1. Ivan Korhner kaže:

Lepa reportaža o Neretvi u Glavatičevu. Baš ste se nalovili lepih riba i što je najvažnije – misija ispunjena! Bravo!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *