Mušičarski revir u Mojkovcu, lov mladice na mahač

Ciljani lov mladice strimerom! Rijeka Tara – Mojkovac C&R revir! Ivica Rajković, član Srk Kolasin Kolašin, 12. 01. 2020.

Prvi plan je bio da 2020. godinu otvorimo pecanjem pastrmki i lipljana na malenom Ravnjaku, ali u poslednjem momentu dolazi do promjene plana. U mojoj neodlučnosti Milan Fuštić je pokušao da me nagovori da ponesem opremu za nimfu i za strimera, pa da jedan dio dana pecamo mladicu, a poslije da probamo i lipljana. Iskustvo mi je govorilo da se mladica ne lovi sa nimfaroškim štapom u kolima. Poznajući sebe, poslije prvog ugledanog lipljana oprema za strimera bi bila odložena. Do Mojkovca i rijeke Tare samnom je putovao samo Greys od 10 fita klase #8.
Prvo sam otišao na mjesto na kojem sam tokom ljeta često gledao i po nekoliko mladica. Pripremio sam pribor sa intermedijalnim kanapom i, naravno, bijelim strimerom oko 15cm dužine. Čim sam pogledao preko stijene ispred mene je plivala mladica koja se poslije par sekundi pomjerila niz vodu u dubinu. Pomislio sam da sam je uplašio i već sam nevoljno krenuo da zabacujem strimer. Prvi zabačaj i strimer lagano tone, svega nekih 15-20cm, i počinjem sa povlačenjem iznenada mladica se pojavljuje ispod njega i odmah ga napada. Shvatio sam da nije bila uplašena već je bila u lovu. Odmah je „prokuvala“ na površini, jer je visoko izašla za mamac. Borba nije trajala dugo, Greys se veoma lako izborio sa ovom ribom, a kod sebe sam imao spreman meredov, tako da nije bilo nikakvih problema.

Poslije slikanja mladicu sam vratio u vodu, tamo gdje i pripada.

Vraćanje mladice:

Meni je ostala prelijepa uspomena i naravno nekoliko fotografija.

Mladicu nijesam izmjerio ali nije ni bitno, za mene je bila lijep ulov. Ribolov sam nastavio još nekoliko sati, mijenjao sam lokacije i uspio sam da prevarim još jednu malenu mladicu od nekih 40-50cm. I nju sam pustio. Sve u svemu lijepo ispunjen dan.

Inače mušičarski revir u Mojkovcu je poslije revira u Beranama najbogatiji revir mladicom u Crnoj Gori, samo je problem što se mušičari teško odlučuju da pecaju ovu vrstu ribe. Tamo plivaju neke mnogo ozbiljne ribe… BISTRO!!!

Ivica Rajković

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *