Kategorija: Ribe koje se love mušicom

Ihtiologija, mrest riba, razvoj riba, pastrmka, lipljan, mladica, zlatovčica, losos,
morska pastrmka, klen, klenić, štuka, smuđ, bandar, bucov, … , šaran, crvenperka, som, ….
morske ribe, …. , zabrana ribolova, dozvoljene mere

Klenovi iz rijeke Fojnice

Moj prijatelj Mustafa Čohadžić i ja smo lovili na rijeci Fojnici. Jednog smo dana počeli pecati klenove na nimfu koju smo pravili za pastrmke na reci Fojnici, gdje lovimo. Pre neki dan smo ih na nimfu fazana uhvatili nekoliko, nimfa 20 tka, tehnika nimfarenje. Štapovi na koji su upecani su 10 ft nymph. Mi praktikujemo c&r, pa smo sve ribe pustili. Puštanje klena Karlo Pecirep… Ceo tekst >

Lovostaj zbog mresta riba u avgustu

U avgustu je  zabrana za ribolov samo na Mladicu koja traje do kraja ovog meseca, 01.03. – 31.08. u Republici Srbiji. Sve ostale vrste osim one koje su pod trajnim zabranom su dozvoljene za loviti. Ustanovljava se trajni lovostaj za sledeće vrste riba (da se podsetimo): – moruna Huso huso; – sim Acipenser nudiventris; – pastruga Acipenser stellatus; – atlantska jesetra Acipenser sturio; – dunavska jesetra Acipenser gueldenstaedt… Ceo tekst >

Muha koju sam našao u pastrmci

Muha koju sam našao u ždrelu pastrmke s komadom najlona, koji je visio iz usta dužine 30-40cm.Ne znam čija je, ali je nekom skoro ovu muhu otkinula pastrmka. U pitanju je neka imitacija jednodnevke na #14 ili #16. Poklonio sam je mladom kolegi Bojanu! Muha izvađena peanom iz ždrela pastrmke Evo priče:Ulovim ribu na Gradcu, pastrmka od nekih 35+cm. Privedem je do meredova, otkačim svoju muhu na koju sam je prevario i sklonim muhu. Međutim njoj i dalje iz usta ide najlo… Ceo tekst >

Neobičan događaj, pastrva kalifa i zmija ribarica

Milan Kuprešanin i ja smo bili tada na Vitunjčici u ribolovu. Ovo je Milan slikao. Vidim pliva riba pastrva kalifa jedno 45 – 50cm i nešto joj viri iz usta, ali samo nekih 10-tak cm. Ona pliva sasvim lagano na nekih par metara od mene. Pošto sam lovio na nimfu jednodnevke bacim ispred nje, ali ona ne reagira. Povučem i zakačim je za leđnu peraju i tu kod otpora vidim sve više nešto izlazi iz nje i dok sam je privukao, zvao Milana da dođe do mene, iz nje je izišlo polovi… Ceo tekst >

Tarska mladica na nimfu

Mladica od 95cm – Vlatko Peković Juče 17. jula 2020. i vrijeme oblačno sa povremenom kišom. Izgledao je kao dobar dan za pecanje nimfom, jer na Tari nekih puta lipljen i potočara znaju da polude po takvom vremenu. Pecanje sam počeo negdje od 4 sata poslije podne. U poslednjih desetak dana vodostaj je dosta opao, a veliki bukovi su se skoro prepolovili. Dok sam pecao lipljana na nekoliko mjesta sam primijetio mladice. Sada su postale lakše uočljive i u očigledn… Ceo tekst >

Mušičarenje škobalja na Vrbasu Mile Kerkez

Siguran sam da će se iskusniji ribolovci složiti sa konstatacijom da je krupni škobalj sa hladnih voda najkomplikovanija riba u ribolovu. Zna to odlično i stari riječni vuk i živa legenda ribolova, Mile Kerkez. Njemu eto škobalj nije dovoljno teška riba za hvatanje, pa se potrudio da izborom tehnike ribolova dodatno zakomplikuje situaciju. Lovi ga isključivo na vještačke mušice, i najčešće klasičnim mušičarenjem. Možda ovaj pridjev „klas… Ceo tekst >

Lov lipljana na Đetinji

Proteklih dana sam dosta vremena provodio kraj reke Đetinje i imao sam priliku da ulovim nekoliko lepih primeraka ove fascinantne ribe. Lipljen kojim je reka Đetinja poribljena se adaptirao sjajno i mogu se loviti kapitalni primerci. Prisutan je na potezu od gradske plaže u centru grada Užica sve do “Skakavaca” u kanjonu reke Đetinje. Preferiram da ga lovim na suve mušice. Lipljani se javljaju tokom celog dana na površini kada se roji mušica, a naročito u ve… Ceo tekst >

Poribljavanje potočnom pastrmkom rijeke Drine i rijeke Jadar

Poribljavanje potočnom pastrmkom Dana 07.07.2020. godine Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – resor voda Republike Srpske u saradnji sa Sportsko ribolovnim Savezom Republike Srpske po projektu “Upravljanje slivom rijeke Drine na zapadnom Balkanu“ nepovratnim sredstvima Svjetske banke je nabavilo mlađ potočne pastrmke veličine od 12 do 16cm u ribogojilištu “Ugarski brzaci“ iz Kneževa i izvršilo po… Ceo tekst >

Mladica napada šarenku koju sam ulovio na mahač

Darko Ržen nam je dozvolio da objavimo njegov video na kome se lepo vidi kako šarenku koju je ulovio na mahač napada i pokušava da je uzme velika mladica (sulec). To se dešavalo juče 21. juna 2020 u jutarnjim časovima!Darko joj to nije dozvolio i napisao je „Ne dam, ova je moja!“ Video materijal https://www.facebook.com/darko.rzen/videos/3095756777317423/ Darko Ržen… Ceo tekst >

Jovanka je ipak preživela

Bila subota 13.6. godine 2020. Cele je nedelje padala kiša, pa je prestala tek u petak. Nešto me vuklo Sori, pa prošetah psa do Sore i sa mosta vidim voda već bistra. Valja sutra na Soru, a sad na koje piće, da lakše ranije zaspim. Tako se u petak probudih pre izlaska, al zapadno brdo već ima sunčanu  boju, vidim sa terase. Polako se spremim i tek u sedam ulazim u Soru kod vrbe. Bilo mnogo lepih zabačaja i samo jedan ozbiljan udarac. Posle suve i nimfe prešao sam na stri… Ceo tekst >