Kategorija: Ribe

Peacock bass – mušičarenje

Trenutno živim i radim u Kini, pa često koristim priliku da odem na mušičarenje riba koje žive u njihovim vodama. Kinezi su bukvalno donosili svaku ribu koja im se sviđa u puštali ih u svoje vode, bez obzira na to odakle potiču i kakvu štetu može da nanese ekosistemu. Generalno ili je namenjeno da se jede ili da se peca po barama, gde poribe s tim ribama. To je nešto kao kod nas što se lovi šaran po barama, gde se plaća dozvola – posebni reviri.Uglavnom nije nauka ulo… Ceo tekst >

Mušičarenje basa iz kajaka

Od kad sam počeo da mušičarim gledao sam na kanalu youtube pored edukativnih klipova vezanih za fly casting i raznih varijanti lova mušicom i snimke lova basa mahačem i to uglavnom površinskim mušicama (poperima, čikadama, skakavcima, miševima). Pošto sam iz Novog Sada, a u okolini ima par jezera i kanala u kojima ima basa, ali moram reći ne u onoj količini u kojoj bi mi zaljubljenici želeli, počeo sam obilaziti pomenute vode sa manjim i većim uspehom. Uglav… Ceo tekst >

Zunzara za protu

Bablje leto je bilo na izmaku. Svi TV kanali najavljivali su drastičan pad temperature i kišu. Gotovo je sa sunčanim danima i bistrom vodom. I to baš sad kad sam otkrio nešto što istražujem nekoliko godina. Sate i sate ribolova potrošio sam tražeći veštačku mušicu koju bi protfiš (jaz) uzimao „bez pardona“. S promenljivim uspehom, nekad sa puno radosti, a uglavnom sa puno razočarenja, vraćao sam se kući sa vode i sabirao iskustvo. Retko sam uspevao da… Ceo tekst >

Lov klenova na reci Mozel

Mesto gde pecam klenove je reka Mozel, Francuska. Tu obično svako jutro šetam psa uz reku i primetio sam u par šetnji krupnog klena pri površini. Bacao sam im hleb i oni su ga lukavo uzimali. Jedan period sam ih pecao na ružu hleba, ali me kasnije zanimalo i mušičarenje, pa sam naručio sebi jedan mušičarski komplet preko interneta. Uz komplet sam dobio i 20 mušica plutajućih i par nimfi. Imao sam i tonuće, ali nisu hteli na to. Mušičarski komplet Malo sam počeo da… Ceo tekst >

Mušičarenje klena na Karašu krajem jula

Opisaću vam ukratko današnji izlazak na vodu, jer je bio veoma kratak, ali isto i veoma produktivan i za dušu i za telo. Miloš Vojteski i ja smo otišli na dva sata ribolova koliko smo imali na raspolaganju vremena, pošto i on i ja imamo malu decu … Damir i Miloš Iz Vršca vozili smo dvadesetak kilometar do sela Straža i odmah po izlasku iz sela spustili smo se do mosta gde smo zagazili u reku Karaš i krenuli uzvodno … On se zanimao nimfama i skobaljem, a ja razoč… Ceo tekst >

Veliki bolen na malu nimfu

Danas mi je prijatelj Karlo Zadravec iz Varaždina, koji trenutno živi i radi u Zagrebu, poslao fotografije izuzetnog ulova bolena na moju nimfu na udici #16. Karlo je na Savi kod Jaruna u Zagrebu pokušavao prevariti mrenu na sve moguće nimfe, ali bezuspješno. Pred sumrak je na površini vode u plićaku primjetio trag na vodi koji je svojim leđima pravio poveći bolen. Nakon precizne prezentacije sićušne nimfe ispred traga, riba je uzela istu nakon čega je uslijed… Ceo tekst >

Ista riba na istom mestu ulovljena u par dana

Šarenka sa Idrijice 67cm Hadžiavdić Vanja, mjesto Sanica, BiH, Kalifornijska pastrmka (šarenka) 67cm, rijeka Idrijica, Slovenija. 2019. Pribor i oprema: Štap Agility 10ft 4#; Tipet 0.118mm Trout hunter Nymph: Bosanka (improvizirana nimfa Petera Kežela) Zanimljivo je istaći da je velika mogućnost da je ista riba ulovljena par dana prije, a ulovio ju je prijatelj Žan Valentinčić. Njegova ulovljena riba je imala isto 67cm i ulovljena je na istom mjestu. Van… Ceo tekst >

Mladica na 10. RAJP takmičenju u mušičarenju

Milan Martić, Pančevo, Srbija; Mladica nije merena, ali je po proceni bila duga oko 1m. Reka Dreta u Nazarju, tokom takmičenja na 10. RAJP u Sloveniji od 07-09. juna 2019. Od opreme sam koristio štap Vision Nymphomaniac #3, tippet 0,12mm Ulovljena na crni wolly bugger na No8 bez kontrakuke. C&R! Sa mojom ekipom „SMUĐ“ iz Požarevca sam otišao na takmičenje na 10. RAJP u Sloveniju na reci Savinji i njenoj pritoci Dreti. Gradovi Mozirje i Šempeter su ovo takmi… Ceo tekst >

Lovostaj u junu

Lovostaj u junu Podsećanje da ne zaboravite lovostaj na pojedine vrste zbog mresta. Ako se desi da ih nehotice ulovite, što pre ih oslobodite i pustite. Na nekim ekonomskim revirima je dozvoljeno loviti ribe i u vreme mresta.… Ceo tekst >

Ima li još neko da se pohvali cverglanom na fly pribor?

Dunav u okolini Novog Sada … Lovio sam smuđeve, štuke, bandare, bucove, … a on došao kao kolateralac! Baš neobično iskustvo, ulov cverglana* na fly pribor i strimera! Ljubomir Pejčić Dodatak: *Cverglan (američki somić, regan, terpan, …) – ameiurus_nebulosus je alohtona vrsta kod nas i namnožio se, jer nema prirodnih neprijatelja, osim basa takođe alohtone vrste! Ljubo je dodao da ga jedu i druge grabljivice, ali bas najčešće. I jo… Ceo tekst >