Kategorija: Reportaže

Zapisi sa…, putopisi, reviri, putovanja, Bili smo na jezeru, reci, rečici, potoku, moru,
divlje vode, kampovanje, druženja na vodi, susreti mušičara, otvor sezone,

Glavatica na nimfu

Danas 8.10. 2019. sam se zajedno sa vjernim ribičkim suputnikom i prijateljem Tomislavom Šandorom uputio iz rodnog Zagorja prema Gorskom kotaru i njegovim predivnim rijekama koje smo do sada i ja i on već poprilično dobro upoznali. U autu smo dogovorili da ćemo početi ribolov na rječici Curak, a završiti ga na rijeci Kupici (oboje su pritoke rijeke Kupe). U prvih sat vremena čudili smo se kako ne možemo ništa uloviti, jer je Curak relativno laka voda za mušičar… Ceo tekst >

Kraj sezone na Kupi i Kupici

Bliži se kraj mušičarske sezone na većini rijeka u regiji, a tako i na biserima Gorskog Kotara (Kupi i Kupici). Mi smo odlučili da posjetimo Kupu i njenu pritoku Kupicu i zaključimo sezonu na ove dvije vrhunske salmonidne rijeke. Samnom su bili Ermin Lepirica, Peter Kezele i Gregor Štefančić na Kupici, a na Kupi Peter i ja! Ermin Lepirica lipljeni iz Kupice Gregor Štefančić lipljen Kupica Početak 10. mjeseca u ovom kraju je bio veoma interesantan, visoke tempe… Ceo tekst >

Osvrt na kraj sezone 2019. na reci Gradac

Pred sam kraj sezone voda reke Gradac je bila u opadanju, a riba je bila veoma oprezna. Kombinovao sam sve što sam imao od suvih muva, nimfi i manjih strimera u jutarnjim satima kada sam stizao malo do vode. Reka Gradac je bogata pastrmkama od 20 -30cm, koje se i najviše love, naravno uz lagani mušičarski pribor koji ne prelazi aftmu štapa 4. Popularno češko nimfarenje je ono koje daje značaj i dobre rezultate u takmičarskom ribolovu. Izvodi se sa štapovima aftme 0, 1,… Ceo tekst >

Klen iz jezera Lokve, Gorski Kotar

Miloš Marinković Mišo, Srbija, sada na radu u Hrvatskoj. Klen nije meren, Jezero Lokve, Gorski Kotar, Hrvatska. Ulovljen na mahač 06.10.2019. Danas pala 2 velika klena za slikanje i to je to, bilo dosta manjih i dosta crvenperki.  Sve ribe ulovljene na mahač, a kao mamac je bila suva muha ‘veštica’ sa crvenom guzom, crna i braon. Neverovatna voda je jezero Lokve, prepuna kapitalnih štuka, pastrva (pastrmki), klenova, bandara. Strogo čuvana vo… Ceo tekst >

Skrovito mesto za kraj sezone

Tu žive najlepše pastrmke koje sam video u životu… 1000% divlje i netaknute… neoskrnavljene otrovima skakavaca, enzimima štetočina i proteinima bezkičmenjaka… Šetam, tražim nepostojeće ljudske tragove. Nema ih! Ne mogu da verujem. Da ima, sa ovoliko malo vode ni komad ne bi ostao. Štap ti ni ne treba… Motka bi završila posao… Hmmm… Sve me vuče da idem dalje… U svakom iole ,,većem“, viru po par komada…… Ceo tekst >

Lijep dan na Ribniku

Dogovorili smo se za vikend Amir i ja da odemo malo do Ribnika, iako su nam javili da su prevelike gužve, da je voda mala i da je ribolov težak, … Ipak smo otišli ranom zorom… Odmah smo se spremili i na vodu na poznati Crnjak iznad Blažine radnje. Bilo je lijepih ulova. Lipljan je radio sporadično na površnu (površinsku) mušicu i različite veličine smo koristili. Amir Primjetili smo u hladovini ispod jednog drveta da je veća riba jako aktivna i da kupi površn… Ceo tekst >

Kolpa 22.09.2019. začetak jeseni

Od našeg saradnika Gregora Štefančića (trgovina Kostevc) smo dobili nekoliko lepih fotografija pastrmki i lipljana, koje je ulovio u septembru na reci Kolpi (Slovenija). Kolpa Bio je to sami začetak jeseni, kako kaže! Najviše je bilo lipljana, ali je pala i koja potočara. Koristio sam komplet mušičarski pribor. Lovio sam najviše na nimfe! Sve su ribe vraćene! Stvarno lepe ribe žive u toj reci. Gregor… Ceo tekst >

Velika soška pastrmka iz reke Rižane, Slovenija

Rižana u gradu, danas popodne (juče 22.09.2019.)… Jesenja kiša, niska voda i uprkos tome pastrmka je bila aktivna. Reka Rižana Imao sam lepih potočara, a onda u tolmunu (viru) – BUUUUM. Moj štap redingtonov fiberglas je to dobro uradio – iako sam imao na sistemu predvez 0,12mm. Zapeo sam veliku sošku pastrmku od 71cm i nakon duge i žestoke borbe uspeo sam je dovesti do sebe! Primila je mokru muhu na #14, ali srećom, bila je zakačena na rubu usta, p… Ceo tekst >

Mario je ove godine bio na Kupi, Reni i Ammernes Vindalälven

Dopis našeg povremenog saradnika i prijatelja Maria Markanovića iz Švedske koji je sa prijateljima bio na putovanjima na Kupi u Hrvatskoj, Reni u Norveškoj i Ammernes Vindalälven u Švedskoj (Lapland). Ulovio je puno lepih riba na sve tri destinacije, a poslao nam je nekoliko lepih slika s ulovima, terenima, prijateljima i prelepim pejsažima. Kupa Kupa Kupa Rena Rena Mario na Laplandu, Sörsele lipljen 55cm Bio sam na mušičarenju dve nedelje na Laplandu, Šved… Ceo tekst >

Sjajan dan na Đetki 88 potočara

Na Đetki (Đetinji) u septembru generalno riba baš fino radi. Tako da nakon duže vremena odlučio sam da u nedelju odem u mušičarski revir da pecam malo pastrmku na nimfu. Reka Đetinja Za to vreme ja sam se baš lepo napecao i nauživao u lepotama pravih divljih pastrmki i lepoti kanjona naše Đetke. Oprema koju sam koristio je štap Next Tackle LL nypmh 10ft 3# sa čekrkom Fil Fishing Galant 5/6. Nimfe koje su najbolje radile su bile zečije uvo na 18# i fazan 20#, jer je vo… Ceo tekst >