Kategorija: Reportaže

Zapisi sa…, putopisi, reviri, putovanja, Bili smo na jezeru, reci, rečici, potoku, moru,
divlje vode, kampovanje, druženja na vodi, susreti mušičara, otvor sezone,

Novi Zeland 2020. – Nezaboravna avantura

Prije dvije godine smo Christian i ja prvi put razmišljali o ideji, da posjetimo po drugi put Novi Zeland. Ubrzo je ta ideja postala naš zajednički cilj. Nakon toga je slijedila intenzivna priprema i analiza Južnog ostrva i bezbrojnih rijeka na njemu. Početkom Januara 2020. nakon dugog iščekivanja došlo je vrijeme, slijeteli smo u Christchurch-u. Prve nedelje su bile prelijepe, a istovremeno na neki način teške sa pogleda mušičara – naše žene su bil… Ceo tekst >

Crni wooly bugger na Dohiku udicama Tomas Pastorek

Obožavam ribolov strimerima Wooly bugger, a posebno u proleće kada su pastrmke gladne i agresivne. Marabou perje daju Wooly bugger strimeru sjajnu akciju, a kada je dan najtopliji (12:00 – 14:00) najbolji ribolov imam sa strimerima. Vežem Wooly bugger strimere na velikim Dohiku udicama za streamer oznake S i veličine 10#, 8# i 6#. Veoma jake, oštre i pouzdane udice koje vam toplo mogu preporučiti. Probane su na pastrmkama na Zapadnoj obali Irske. Dohiku udic… Ceo tekst >

Otvor na Grzi 01.03.2020.

Grza 1. mart – otvor Kao i svake godine ponesen iskustvom koje nosim, krenuo sam da otvorim sezonu 2020. na reku Grzu koja mi je tu blizu mesta u kom živim. Nekada može da bude sjajno za otvor, a nekad kao u bunar da zabacujem, neće pa neće. Željno iščekujući taj dan uzeo sam dozvolu, spakovao stvari i naravno mušice koje sam pravio pred sezonu. Zečije uvo nimfa se pokazala ubedljivo kao najbolja na ovoj reci. Grza je salmonidna reka koja obiluje pastrmkom koja je… Ceo tekst >

Velika potočara iz reke Gradac – Luka Dimitrijević

Ujutru 16. marta 2020. sam krenuo na pecanje sa svojim psom Lakijem na moju omiljenu reku Gradac. Pecanje sam započeo kod „Konjičkog kluba“ pa uzvodno do Etno domaćinstva „Skok po skok“. Prvobitno sam se odlučio za nimfu, međutim ona nije davala rezultate kakve sam ja očekivao. Te sam odlučio da lovim na strimera. Da je odluka o promeni mamca bila ispravna govori to da sam u kratkom vremenskom periodu uhvatio dosta potočnih pastrmki od 25… Ceo tekst >

Markova velika potočara iz Ribnika

Marko Bodiroža, Banjaluka, Republika Srpska, BiH. Potočna pastrmka nije merena. Rijeka Ribnik, Republika Srpska, BiH. Vrijeme ulova 14.03.2020. C&R! Šaljem ti kratak opis. Riba je uhvaćena iznad mosta u Ribniku, na viđeno. Zakačio sam je prvi put, ali mi se udica ispravila. Sačekao sam je 20 minuta i kad se vratila ponovo na mesto na kome je bila, uzela je na prvi zabačaj bambulja kojeg sam vezao na predvez na #12. Kontra i nimfa je sjela i počela je borba. Spust… Ceo tekst >

Konačno smo opet na vodi!

Sezona je tu. Ponovo se vraćam vodi moćnome Tweedu (rijeka u Škotskoj, prim, urednika). Naša ljubav je bila na prvi pogled, čarobna divlja rijeka nedirnuta divlja ljepota, kao lijepa djevojka bez korekcija i silikona. Počinju prvi odlasci, vrijeme je odlično, Škotska pokazuje svu ljepotu svoje nepredvidivosti, u trenucima sjedim gledam rijeku i puštam prve zrake sunca da me vrate u život. Nakon pola sata sam u snježnoj mećavi. Nagli pad temperature. Visib… Ceo tekst >

Danas 07. mart 2020. na Gradcu u donjem toku kod Valjeva

Evo danas malo hvatao u donjem toku reke Gradac. Jedva se ugrabi vreme. Sutra idem da radim, a nedelja! Kao i svake sezone ribolov na Gracu pred rano proleće zna da bude veoma lep ako se vodostaj naglo ne menja. Danas je bio dobar pa sam izašao na vodu. Za izbor podvodnih muva tu ne menjam taktiku uvek lovim sa teškim podvodnim nimfama Kamenjarki koje pastrmke izuzetno vole kao svoju hranu i agresivno je napadaju. Što se tiče boje mogu biti crne, crne sa sivim stomakom, bledo o… Ceo tekst >

„Dan Pastrmke“ – otvor sezone na Toponičkoj reci

U nedelju 1. marta 2020. niški mušičari su, uz podršku d.o.o. Južna Morava 2, održali svoj tradicionalni skup „Dan pastrmke“. Ovog puta se tridesetak mušičara iz Niša, Vranja, Zaječara, Leskovca, Prokuplja … okupilo na Toponičkoj reci, usred mušičarskog C&R revira i fantastično uređenog parka „Vidrište“, koji se nalazi na samo 20km od centra Niša. Grupna slika (mada su mnogi već bili u vodi, a neki zakasnili na… Ceo tekst >

Dve lepe pastrmke iz reke Treske

Ivančo Bojkovski Skoplje, Severna Makedonija, Potočne pastrmke, reka Treska, Vreme 03. mart  2020. Vraćene C&R! Pre neki dan sam se vratio iz Hrvatske. Doneo sam neke repove od fazane i napravio sam nekoliko nimfi. Otišao sam da izvadim godišnju dozvolu za pecanje. Nimfa fazanke na #16 Nekoliko nimfi koje sam napravio Drugi dan 03. marta ove godine sam otišao da otvorim sezonu za ovu godinu na reci Treski. Nimfa velike kamenjarke koju sam našao u reci pod k… Ceo tekst >

Dan otvaranja – rijeka Gacka

Gacka river opening day Bio je veoma težak dan sa izuzetno jakim vjetrovima i kišom. Riba je bila na dnu i neaktivna, pa sam zabacivao sa malo težom goby potezankom i puštao do dna. Moji napori su nagrađeni ovim veličanstvenim uzorkom potočne pastrve.Oprema i pribor: štap: Scierra Brook 10 ‘ #4 sa 0,16 mm tippet Kako smo se lijepo nas dvoje pohrvali, odlična borba na štapu #4 i predvezom 0,16 mm sa mnogo njenog zabijanja u travu, ali sam je priveo do meredova.… Ceo tekst >