Kategorija: Taktika

Taktika na mestu pecanja, znakovi na vodi i tumačenje, lov suhom muhom, lov
nimfom, lov strimerom, lov mokrom muhom lov uz i niz vodu, lov na manjim rekama i potocima, lov na velikim rekama, strategija, float-tubing, lov s obale i iz čamca, lov na jezerima, lov na moru, lov u sumrak, lov ujutro,

Mušičarenje basa iz kajaka

Od kad sam počeo da mušičarim gledao sam na kanalu youtube pored edukativnih klipova vezanih za fly casting i raznih varijanti lova mušicom i snimke lova basa mahačem i to uglavnom površinskim mušicama (poperima, čikadama, skakavcima, miševima). Pošto sam iz Novog Sada, a u okolini ima par jezera i kanala u kojima ima basa, ali moram reći ne u onoj količini u kojoj bi mi zaljubljenici želeli, počeo sam obilaziti pomenute vode sa manjim i većim uspehom. Uglav… Ceo tekst >

Zunzara za protu

Bablje leto je bilo na izmaku. Svi TV kanali najavljivali su drastičan pad temperature i kišu. Gotovo je sa sunčanim danima i bistrom vodom. I to baš sad kad sam otkrio nešto što istražujem nekoliko godina. Sate i sate ribolova potrošio sam tražeći veštačku mušicu koju bi protfiš (jaz) uzimao „bez pardona“. S promenljivim uspehom, nekad sa puno radosti, a uglavnom sa puno razočarenja, vraćao sam se kući sa vode i sabirao iskustvo. Retko sam uspevao da… Ceo tekst >

Lov klenova na reci Mozel

Mesto gde pecam klenove je reka Mozel, Francuska. Tu obično svako jutro šetam psa uz reku i primetio sam u par šetnji krupnog klena pri površini. Bacao sam im hleb i oni su ga lukavo uzimali. Jedan period sam ih pecao na ružu hleba, ali me kasnije zanimalo i mušičarenje, pa sam naručio sebi jedan mušičarski komplet preko interneta. Uz komplet sam dobio i 20 mušica plutajućih i par nimfi. Imao sam i tonuće, ali nisu hteli na to. Mušičarski komplet Malo sam počeo da… Ceo tekst >

Mušičarenje klena na Karašu krajem jula

Opisaću vam ukratko današnji izlazak na vodu, jer je bio veoma kratak, ali isto i veoma produktivan i za dušu i za telo. Miloš Vojteski i ja smo otišli na dva sata ribolova koliko smo imali na raspolaganju vremena, pošto i on i ja imamo malu decu … Damir i Miloš Iz Vršca vozili smo dvadesetak kilometar do sela Straža i odmah po izlasku iz sela spustili smo se do mosta gde smo zagazili u reku Karaš i krenuli uzvodno … On se zanimao nimfama i skobaljem, a ja razoč… Ceo tekst >

Tenkara čvor za tenkara muhe

Jedan veoma zanimljiv čvor za tenkara način mušičarenja i metod kako vezati za tipet tenkara muhu. Isti se način može koristiti i kod vezivanja muha u klasičnom mušičarenju. Pored toga pogledajte interesantan poster na kome su dati predlozi za neke čvorove kod tenkara tehnike mušičarenja. Umetnik koji je izradio poster je Andy Steer. Original: Here’s a very neat poster illustrating some of the knots used in tenkara when tying the tapered lines to the rod an… Ceo tekst >

Velikim muhama na velike divlje pastrve

Vrag je u detaljima, a vrag voli noć … Detalj na ovoj mušici je da je udica starinskog kalibra, Mustadov Viking, Qual 540, broj 6 ili po starinski tkz „kljuka“ Mnogi su se odrekli udica ovog designa i njene veličine. Za design udice je razumljivo, ali upravo ova veličina udice je ona pastrvska veličina koja će pastrve za ulazak sutona u noć povući za sobom na površinu vode.Na slici, čudesna citron boja tijela pastrvama je jedna od najprivlačnij… Ceo tekst >

Amur na mahač

Amur je vrlo zahtevna riba za mušičarenje i samo se retki mogu pohvaliti da su ga imali na sistemu i savladali. Veoma jaka riba! Pa priča je prosta – riba je glupa kad jede. Prioritet su mi bili tarpuni i zbog njih sam išao da mušičarim na reku. Al’ kako to biva zbog monsuna voda je u haosu. Mutna jedva se na 20cm vidi, nosi granje i travu. Prvo sam na viđeno uz obalu dobio snakeheada … Klasika, polako se pomera poper, kad se pauzira ona samo priđe, dodirne ga nos… Ceo tekst >

Kad boleni polude

Danas poslije posla skoknuo sam malo do Drave nadajući se prevariti kojeg manjeg bolena (bucova) na potezanku. Ali nije bilo samo nekoliko već blizu 50 komada u dva sata pecanja. Ovakvo ludilo nisam još nikad doživio. Boleni su se zaletali na potezanku koju sam vukao po samoj površini gotovo kod svakog zabačaja. Neki su za njom čak iskakali iz vode, a kod jednog vođenja potezanke znalo je biti i po nekoliko napada sve dok se neki ne bi zakačio. Naravno bilo je tu i puno f… Ceo tekst >

Mušičarenje lipljana na Drini

Mušičarenje lipljana na Drini Kao vrsnom mušičaru Drina mi je uvek bila izazov i najviše volim da pecam na njoj. Godinama sam posvećen toj reci i svake nedelje idem da mušičarim lipljana sa mojom ekipom.… Ceo tekst >

Slatkiši za male tune

Slatkiši za male tune Ako ste ikada razmišljali o slanom mušičarenju, sigurno ste imali prilike da se sretnete sa “surf candy” tipom strimera, u literaturi ili na Internetu.… Ceo tekst >