Kategorija: Praksa

Mali trikovi kod mušičarenja 15.

Ovu su mali trikovi kod mušičarenja koje treba primenjivati i tako sebi boravak na vodi i mušičarenje učiniti komfornijim i uživati u njemu. U petnaestom nastavku ovog serijala dajemo tri praktična saveta, trika (ideje): Skidanje viška laka sa ušice udice, kačenje magneta za meredov i kako se karanfilićima boriti protiv moljaca —— Skidanje viška laka sa ušice udice Kada pravimo mušice, dešava nam se posle vezanja završnog čvora da zalakiramo i u… Ceo tekst >

Jeftini, a korisni materijali – Termoizolaciona pena

Termoizolaciona pena Postoji puno materijala za izradu naših imitacija, a danas ću vam pokazati kako termoizolaciona pena za izolaciju cevi od grejanja može biti odlična za izradu vaših imitacija. Verovatno iskusni to znaju, a hteo bih da podelim sa novajlijama kao i ja koji su bili lenji da posećuju forume i nađu informaciju oko policelon pene. Kupovao sam policelo u par fly shopova kao male table raznog cenovnog ranga, boje i kvaliteta, pa ukrasnu gumu koja je ist… Ceo tekst >

Mušičarenje basa iz kajaka

Od kad sam počeo da mušičarim gledao sam na kanalu youtube pored edukativnih klipova vezanih za fly casting i raznih varijanti lova mušicom i snimke lova basa mahačem i to uglavnom površinskim mušicama (poperima, čikadama, skakavcima, miševima). Pošto sam iz Novog Sada, a u okolini ima par jezera i kanala u kojima ima basa, ali moram reći ne u onoj količini u kojoj bi mi zaljubljenici želeli, počeo sam obilaziti pomenute vode sa manjim i većim uspehom. Uglav… Ceo tekst >

Zunzara za protu

Bablje leto je bilo na izmaku. Svi TV kanali najavljivali su drastičan pad temperature i kišu. Gotovo je sa sunčanim danima i bistrom vodom. I to baš sad kad sam otkrio nešto što istražujem nekoliko godina. Sate i sate ribolova potrošio sam tražeći veštačku mušicu koju bi protfiš (jaz) uzimao „bez pardona“. S promenljivim uspehom, nekad sa puno radosti, a uglavnom sa puno razočarenja, vraćao sam se kući sa vode i sabirao iskustvo. Retko sam uspevao da… Ceo tekst >

Najlon za predveze Hardy copolymer

Neki dan silk (najlon) da uzmem za mušičarenje, treba mi za predveze kada lovim na jezeru, barem 0.18mm ili 0,20mm. Meni treba silka na kilometre i hajde da uzmem Hardy onaj copolymer, nisam nikad imao. „Daj da probam“ – rekoh. Kupim 4X (0.18mm), 50m na špulni. Odušuvljen sam, ako ne i najbolji do sada najlon na koji sam lovio, ravan, ne frče se sekunde, oštar neki. Aplauz, a jeftin 4 funte 50 metara špulna i na to sve u toj radnji vidim neki flourocarbon cortlan… Ceo tekst >

Lov klenova na reci Mozel

Mesto gde pecam klenove je reka Mozel, Francuska. Tu obično svako jutro šetam psa uz reku i primetio sam u par šetnji krupnog klena pri površini. Bacao sam im hleb i oni su ga lukavo uzimali. Jedan period sam ih pecao na ružu hleba, ali me kasnije zanimalo i mušičarenje, pa sam naručio sebi jedan mušičarski komplet preko interneta. Uz komplet sam dobio i 20 mušica plutajućih i par nimfi. Imao sam i tonuće, ali nisu hteli na to. Mušičarski komplet Malo sam počeo da… Ceo tekst >

Mušičarenje klena na Karašu krajem jula

Opisaću vam ukratko današnji izlazak na vodu, jer je bio veoma kratak, ali isto i veoma produktivan i za dušu i za telo. Miloš Vojteski i ja smo otišli na dva sata ribolova koliko smo imali na raspolaganju vremena, pošto i on i ja imamo malu decu … Damir i Miloš Iz Vršca vozili smo dvadesetak kilometar do sela Straža i odmah po izlasku iz sela spustili smo se do mosta gde smo zagazili u reku Karaš i krenuli uzvodno … On se zanimao nimfama i skobaljem, a ja razoč… Ceo tekst >

Tenkara čvor za tenkara muhe

Jedan veoma zanimljiv čvor za tenkara način mušičarenja i metod kako vezati za tipet tenkara muhu. Isti se način može koristiti i kod vezivanja muha u klasičnom mušičarenju. Pored toga pogledajte interesantan poster na kome su dati predlozi za neke čvorove kod tenkara tehnike mušičarenja. Umetnik koji je izradio poster je Andy Steer. Original: Here’s a very neat poster illustrating some of the knots used in tenkara when tying the tapered lines to the rod an… Ceo tekst >

Kačenje meredova za magnet

Meredov je na nekim revirima obavezan deo opreme svakog mušičara. On se najčešće nosi na leđima – da ne smeta, a po potrebi se skida i koristi samo potezom slobodne ruke. Pravilan položaj meredova je s drškom na dole, da je drška uvek na dohvat ruke. Pričvršćuje se pomoću magnetnog nosača, a vezan je elastičnom vrpcom za prsluk ili opasač mušičara da ga voda ne odnese kada ga pustite i kada vam treba i druga ruka tokom zamaranja ribe. Meredov pravilno posta… Ceo tekst >

Mali trikovi kod mušičarenja 14.

Ovu su mali trikovi kod mušičarenja koje treba primenjivati i tako sebi boravak na vodi i mušičarenje učiniti komfornijim i uživati u njemu. U četrnaestom nastavku ovog serijala dajemo tri praktična saveta, trika (ideje): Alat za pravljenje dabinga od CDC pera, kako napraviti keramičku bobinu od obične i kako popraviti rasklimane sunčane naočale. —— Alat za pravljenje dabinga od CDC pera Alat se pravi od stiropora (styrofoama) ili polypropilena, na k… Ceo tekst >