Specifičnosti i rariteti živog sveta jednog kraja ne ogledaju se samo u vrstama za koje smo vezani legendama, atraktivnošću pa i predrasudama. Čak i među najmanjim i gotovo neprimetnim organizmima imamo priča punih zanimljivosti, simbolike ali i naučnih činjenica koje na svoj način doprinose boljem shvatanju prirode, odnosa u njoj i stvarnog mesta ljudi u tom opštem planu.Skloni da svoju vrstu prečesto karakterišemo savršenom, promiču nam detalji koji pokazuju na ko… Ceo tekst >

Ffly muha mi godinama donosi lepe ulove lipljana i pastrmki na mnogim rekama. Postoje dva načina izrade originalni (Marijan Fratnik) i poboljšani – improved (Hans Weilenmann). Pisali smo o oba načina na Mušičaru.Pravi se jednostavno! Na udici Dohiku 302 #18 (može i neka druga lakša udica npr Dohiku 301) sam od tamnozelenog konca napravio telo, vezao čvor i odsekao. Crnim koncem sam vezao 2 ili 3 CDC pera u tkzv. poboljšanoj verziji Ffly (lmproved) i nakon preklapanja pera n… Ceo tekst >

Poslednje dve godine imao sam čast i veliko zadovoljstvo da se takmičim u Mušičarskoj (Fly fishing) ligi Srbije zajedno sa našim izvanrednim mušičarima i velikim drugarima. Cilj mi je bio da naučim što više o posebnom vidu mušičarenja, nimfarenju. Iako se na takmičenjima primenjuje i lov suvom i mokrom muvom kao i lov strimerom, najefektivniji vid ribolova je nimfarenje.Pre ovog takmičenja o korišćenju džig udica sa tungsten glavama znao sam vrlo malo, ali sam zahvaljuj… Ceo tekst >

Dobar dan Ivane evo nekoliko nimfi koje sam napravio dok traje zabrana za pastrmku kod nas u Makedoniji. Prestavljam ti moj izbor nimfi za novu sezonu. Napravio sam dva tipa perdigon nimfi, neka fazanke variant i nimfu kojoj sam stavio ime quill nimfa – guljeni paun i princ nimfe. A kao dodatak sam radio neke zglobne nimfe i wormaPa da krenemo u opis mojih nimfi i kako ih pravimIspružene lamete za tela perdigon nimfi oliv i lilaPerdigon 1 sa oliv telomMaterijal za ovaj prvi perdi… Ceo tekst >

Prvi put kad sam izašao na zapadnu obalu da lovim morsku pastrmku, pre nešto više od 25 godina, strimer Miki Fin je taj dan postao muva broj jedan. Od tada je skoro uvek bio u mojoj kutiji, ali ne i poslednjih godina.Mislio sam da to popravim i svezao sam gomilu. Umesto obične ravne srebrne žice za telo, koristio sam reljefno kako bih dobio malo više sjaja. Krilo je teleći rep, što mislim da je potcenjen materijal. Jaka, kovrdžava kosa sa prozirnošću i sjajem.Dvojica u donjem redu… Ceo tekst >

Dragi moji prijatelji po štapu i stegizbog stiske s vremenom i puno obaveza nisam imao kad da nešto napišem za vaš i moj omiljeni Portal Mušičar Online.Opisao bih jedan izuzetno dobar Materijal koji se zove Nymph Skin kompanije Virtual Nymph. Riječ je o dobro poznatom materijalu kompanije koja je usko povezana sa najvećim vezačima u svijetu. Kompanija koju vodi Dale Rushby osmislila je cijelu paletu materijala i pomagala za izradu vjestačkih mušica posebno nimfi. Latex k… Ceo tekst >

Dve nimfe varijante PT na koje sam lepo lovio ove sezone. Radio sam ih na Dohiku J udicama. Na njih sam lovio potočare!Materijal za izradu tela je fazanovo pero iz repa mužjaka. Rebra su od bakarne žice, repić isperci iz pera jarebice. U torkasu je dabing crni sa flashom Hemingway, a osnovni konac je crni Serafil. Spotovi su konci veevus boje šarte i fluo oranž. Udice su Dohiku J (Jigg udica), ovde #12. Otežanje je tungsten kuglica sloted od 3.5mm boja bakra ili zlatna.Ako ih radi… Ceo tekst >

Jednostavna i efektna nimfa za proleće naredne godine. To je teška nimfa koja imitira nimfe iz roda jednodnevki i kamenjarki.Materijali od kojih je pravim:Udica je: J:son Ultimate 2x Heavy Nymph veličina 12Rep – braon biotsTijelo – fluo oranž konac,Wapsi Life cycle – dark brownRebra – bakarna žicaTorax – SLF SquirrelNoge – jarebicaTungsten 3,5mm bakarOriginal: Simple and effective for spring seasonJ:son Ultimate 2x Heavy Nymph size 12Deer Creek FineVladimir Trampa… Ceo tekst >

Larva midge – varijantaLarve dvokrilaca (lat. Diptera) – midge su veoma lovne imitacije, koje mogu doneti lepe ulove pastrmki i lipljana. Rade se na veličinama udica od #12 do #22.Ove sam radio na Dohiku udicama 302 i na veličini #18. Odlična udica na koju obično vežem nimfe, larve, pupe i mokre muhe.Telo je rađeno od crvene ili crne svile, a porebrano sa zlatnim koncem. U toraksu (u ovom slučaju kragni) su urađene imitacije nogica od paunovih isperaka iz oka pera pauna. Oteža… Ceo tekst >

U ovom prililogu ću vam predstaviti neke od mojih favorit muva, bez kojih ne idem na pecanje. Mušice su urađene na udicama od #14 do #20 i na rijekama gdje lovim su se pokazale izuzetno lovnim.Posebno su mi drage parašut (parashut) muve, na kojima je veliko uživanje pecati, kako zbog plovnih karakteristika, tako i zbog vidljivosti muve u brzacima. Parašut muve su karakteristične zbog načina vezivanja pera, i pri padanju na vodu izgledaju kao mali helikopteri. Bukvalno su ov… Ceo tekst >