Predstaviću vam nekoliko mojih imitacija emerdžera (emerger) koji najbolje rade kada se roje jednodnevke. Riba ih uzima, samo prilagodite boju tijela.Radim ih na udicama bez kontra kuke i to na veličini 20. Ove moje mušice su veoma lovne na Ribniku. Ko god je došao i probao ih, oduševio se.Radio sam jedno vreme u LTG Company Fly fishing kao ribočuvar, ali sticajem okolnosti smo ostali bez posla nas 7. Nadam se povratku na posao, jer posao radim s ljubavlju prema rijeci i ribi.… Ceo tekst >

Mnogi mušičari love sa obale ili iz čamca, ali veliki broj nas gazi po vodi u kombinezonima – waders (kombinezoni do grudi, pantalone, čizme, …) i obući za gaženje. Dna naših reka su ili kamenita, ili šljunkovita, ili od peska, ili od tvrde zemlje – gline, pa i blatnjava i treba biti obazriv kada se hoda po reci. Vodite računa o rasporedu prepreka na dnu, jer ako je voda mutna lako se može desiti da upadnete u vodu. Neki mušičari se zanesu u mušičarenju pa zađu i love po noći! Morate vo… Ceo tekst >

Testirao sam juče 15.01.2021. jedan od najvećih izazova koje sam ikada imao u pravljenju štapova. Napravio sam Thomas&Thomas Avantt, 10ft, # 4, za svog prijatelja Valentina. Želeo je štap koji će biti lakši od originala, koji je ionako prilično lagan. Uz to, želeo je kreativnost u dizajnu koja se razlikuje od originala, što mislim da sam uspeo da pružim s ovim štapom. Napravio sam nekoliko zabačaja da bih testirao štap i zabacio moju omiljenu imitaciju za lipljena (moj pose… Ceo tekst >

In Memoriam – Dragan Dimitrijević Žuća – 1969.-2021.Sa žaljenjem prenosimo tužnu vest koju smo dobili od prijatelja iz Valjeva. EKOD Valjevo je danas ostalo bez svog Predsednika, Klub ribolovaca iz Valjeva No1 bez svog člana, aktiviste i takmičara u mušičarenju, a grad Valjevo bez velikog ljubitelja prirode i borca za reku Gradac. Veliko srce nije izdržalo. Toliko si planova imao!Portal Mušičar je ostao bez velikog prijatelja, saradnika, poštovaoca, … Bio si uvek tu na… Ceo tekst >

Dobar dan Ivane evo nekoliko nimfi koje sam napravio dok traje zabrana za pastrmku kod nas u Makedoniji. Prestavljam ti moj izbor nimfi za novu sezonu. Napravio sam dva tipa perdigon nimfi, neka fazanke variant i nimfu kojoj sam stavio ime quill nimfa – guljeni paun i princ nimfe. A kao dodatak sam radio neke zglobne nimfe i wormaPa da krenemo u opis mojih nimfi i kako ih pravimIspružene lamete za tela perdigon nimfi oliv i lilaPerdigon 1 sa oliv telomMaterijal za ovaj prvi perdi… Ceo tekst >

A ovo je moje mišljenje, mojih učitelja i sljedbenika: jedan ribolovac, jedan štap, jedna muha – fly fishing!!! (Čitav ciklus jedne muhe ispod i iznad površine ) Znači nimfa sa dodatnim otežanjem osim na udici je lajner, tirol, itd …. dvije, tri muhe takođe …, a naziv fly se odnosi na zabačaj (da struna “leti” i sa njom na tipetu nimfa ili suva muha)!Kolaž nekih mojih ulovaIndikator je savremeni plovak kao za šaranski ribolov kao i nimfarenje bez izvlačenja strune, samo najlon… Ceo tekst >

Danas mi iz redakcije Mušičara slavimo mali jubilej – osam godina postojanja našeg Portala Mušičar, koje je od strane mušičara iz regiona dobro prihvaćeno.Portal Mušičar je nastao nakon štampanog izdanja koje je trajalo od 01. marta 2008. – do gašenja 01. maja 2011. (triipogodine i za to vreme je iz štampe izašlo 19 brojeva Mušičara).Spirala svih štampanih Mušičara 0d 1.-19. Foto: Vladimir TrampaNakon izlaska 19. broja novi vlasnik „Reviri Srbije“ je ugasio štampano iz… Ceo tekst >

Na Portalu Mušičar se pojavio jedan zanimljiv komentar Miloša Ćirkovića koji je pitao da li postoji predstavljanje nekog štapa koji košta manje od 350 eura. Komentar koji je prije svega humorističan, a zatim i surovo realan privukao je moju pažnju.Već dugo vremena se bavim rekreativnim i takmičarskim mušičarenjem i ono što sam zaključio je da je za uspješno korišćenje određene tehnike mušičarenja presudno imati adekvatan štap koji može da odgovori vašim zahtjevima. On… Ceo tekst >

U ovom prililogu ću vam predstaviti neke od mojih favorit muva, bez kojih ne idem na pecanje. Mušice su urađene na udicama od #14 do #20 i na rijekama gdje lovim su se pokazale izuzetno lovnim.Posebno su mi drage parašut (parashut) muve, na kojima je veliko uživanje pecati, kako zbog plovnih karakteristika, tako i zbog vidljivosti muve u brzacima. Parašut muve su karakteristične zbog načina vezivanja pera, i pri padanju na vodu izgledaju kao mali helikopteri. Bukvalno su ov… Ceo tekst >

Jeremić Arso 25 godina, živim u Bijelom Polju, Crna Gora i bavim se ugostiteljskim djelatnostima. Član sam Sportsko ribolovnog kluba – SRK „Kolašin“. Ribolovom se bavim od svoje 13 godine, a aktivno sam počeo da se bavim mušičarenjem, nakon 3 godine (sa 16 godina starosti). Zainteresovao sam se za ribolov mahačem i vještačkom mušicom.Poslije prve ribe zarazio sam se i pošao ka većem napredovanju u mušičarenju. Vežem mušice od prvog dana od kada sam počeo da mušičarim. Ne pr… Ceo tekst >