Piše se … u to vrijeme, kroz srednju školu, sam skoro svim profesorima ribičima vezao mušice. To su bili one klasične oštro navezane i dotjerane mušice sportskog tipa. Neke sam vezao po uzoru na mušice iz stranih kataloga, ali moje mušice su bile daleko ljepše od viđenih mušica na tim stranim stranicama. Čvrstoća tih mojih malih uradaka na udici je bila neupitna.Za vezanje sam koristio najfinije materijale i pomno odabrana perca iz vrata pijetlova i drugih pernatih stvoren… Ceo tekst >

Na moj komentar na FB: „Nismo zabeležili ovaj ulov na Mušičaru! Pošalji nam priču o tom lipljanu, mestu ulova i na šta je došao, te o pok. bratu, preparatu lipljana, gde je završio preparat …?“Mislim da smo već pisali, ako se dobro sjećam objavljeno je tada u Riboreviji ili kako se već zvao list. To je bilo negdje 2005. kada ga je moj brat Dmitar Mito Antonić ulovio na Crnjaku, rijeka Ribnik. Cijelu priču sam osvježio 2017. Pokušavam naći zapis o svim podacima i svedocima pa ću ti po… Ceo tekst >

Na današnji dan 08. juna 1943. godine umro je naš najveći matematičar Mihailo Petrović, šire poznat po nadimku Mika Alas.Bio je osnivač Beogradske matematičke škole, profesor Beogradskog Univerziteta, član Srpske kraljevske akademije, kao i većeg broja inostranih akademija. Kao mlad je položio majstorski ispit ribarskog esnafa, a dobio je i nadimak Mika Alas, zbog velike ljubavi prema ribama i ribarenju.Napisao je više od 400 radova iz teorijske i primenjene matema… Ceo tekst >

Mladen Merkaš-GoraninIzdavač: Zov, Beograd 1990;mek povez, strana 118, ilustracije, 20cm,Dugo, dugo, … nema uzeti nigde ovu knjigu, odnosno leksikon, možda u kojoj antikvarnici. Mnogi od nas su imali i koristili kopiranu verziju urađenu kao skripta!U to vreme je bila najbolje i jedino štivo!Leksikon ribolovnih mušica MMGIz teksta o MMG koji je uradio Trajko Božinovskihttp://www.musicar.rs/kako-je-sve-krenulo-mladen-merkas-goranin/MLADEN MERKAŠ GORANIN… Ceo tekst >

Stare mušice iz ŠipovaPodsjeti me priča na Portalu Mušičar na to da sam od strica Mišo Zovko, Nova Bila kod Travnika, dobio 4 takve slične prije ratne mušice iz osamdesetih. Stric ne zna za naziv mušica i što imitiraju. Tako da znamo samo odakle su.On je mušice dobio od nekog ribara iz Šipova 86.-87. kad je lovio na Janju (pritoka Plive koja se u Šipovu uliva u nju). Probao je jednu i nije išlo kod nas na Lašvi. I poslije ih nije ni stavljao na predvez i nosio na vodu.Muhe su stare sigur… Ceo tekst >

Dragi moji prijatelji po štapu i stegizbog stiske s vremenom i puno obaveza nisam imao kad da nešto napišem za vaš i moj omiljeni Portal Mušičar Online.Opisao bih jedan izuzetno dobar Materijal koji se zove Nymph Skin kompanije Virtual Nymph. Riječ je o dobro poznatom materijalu kompanije koja je usko povezana sa najvećim vezačima u svijetu. Kompanija koju vodi Dale Rushby osmislila je cijelu paletu materijala i pomagala za izradu vjestačkih mušica posebno nimfi. Latex k… Ceo tekst >

Stvarno sam zaboravio na ovo! Interesantno je da sam ovo radio u martu ’96! Muve i strimeri su nacrtani „elementarnom“ tehnikom koju smo učili u osnovnoj školi …Kroz nekoliko kolaža i tabli se vidi lepota akvarela, crteža i opisa muha:Original slovenački: Na to pa sem res že popolnoma pozabil!! Zanimivo s čim sem se ukvarjal marca leta ’96! Muhe, narisane z „osnovnošolsko“ tehniko …Radivoj Šavli… Ceo tekst >

Nisam ovo dugo radio (pravio muhe) … tako da nema šta da se komplikuje! Stega (Vise) je stara 33 godine i Keržičeva je proizvodnja i udice (neko ih je radio s prostora Jugoslavije), tanke, malo uvijene, pa malo veštačkog vlakna za telo i pero sa patkovog repa – CDC! Ne znam tačno šta ili koga ova muva imitira, ali izgleda da se riba pita! Potreban materijal i gotova imitacija – muvaOvu stegu sam kupio ’87. Godine na Sajmu ribolova, u ljubljanskom Izložbeno-kongresnom centru. Kup… Ceo tekst >

Iz doba prvih razlivenih slova i ukradenih trešanja i iz doba prvih saznanja i dodira strasti koja jednako gori, prvih ubodenih lipljana i “svađa” čija je bolja trula višnja.A onda smo prešli u novu osnovnu školu, u 4a razred i vidjeli u školskom parku pijetlove crvene kao krv i jednog crnog. Plan je skovan, a pijetlove su poslije platili očevi. Nešto malo sitno smo “platili” i mi.Banova lipljanska mušica je istinsko mušičarsko vezanje koje ne sliči na ništa;– vezano od ničeg… Ceo tekst >

Zovem je Tozina muva. U kući koju danas sređuju Toplodolci živeo je deda Toza Karapandža. Kod njega sam ostavljao bicikl, sušio se kad me okupa kiša, a Boga mi popilo se tu i dosta rakije. Zašto Tozina? Kada ujutru dođem, nekad i vampirski, pre nego domaćin ustane, skinem njegov štap koji je uvek ležao na dva eksera ispod doksata, te pogledam na šta je mušičario u dane pre toga. Ovo sam viđao vrlo često, a i on im se najviše radovao.Aleksandar Panić… Ceo tekst >