Apel za pomoć reci Drini! Dobio sam ovih dana novembra 2020. pismo Apela za pomoć s naslovom „Drina moli za pomoć“ našeg čitaoca i ribolovca Dušana Ilića sa Drine, koji je ogorčen stanjem na reci Drini i moli za pomoć!„Poštovani Ivane, Da počnem bez uvoda i ostalog dugog pisanja i objašnjavanja..Imamo veliki problema na Drini.Razmišljajući šta učiniti i kome se obratiti setih se Vas… Osim svakodnevnog kopanja korita Drine i vađenja šljunka i nerazumevanja lokalnih… Ceo tekst >

Cjelovit vodič o ribolovu na moru i slatkim vodama Otprilike sam izdvojio ono što mene zanima, mada u njoj postoji sve što se tiče ribolova općenito, kao što se vidi na sadržaju Stvari su toliko do temelja objašnjene da stvorim sliku svega u glavi, prilikom čitanja Idu iz detalja u detalj što me pogotovo fascinira. Ovo je izdanje enciklopedije pisano latinicom.Tvrdi povez, fantastična knjiga na 255 strana. Pisali: Tony Miles, Martin Ford i Peter Gathercole Komentar uredni… Ceo tekst >

Miljan Anđic (23) Berane, Crna Gora. Ribolovom se bavim od svoje 10 godine. Mušičarenjem od 2014. godine. Gledajući video kako peca neki stariji čovjek sa štapom i kanapom. Bilo mi je fascinantno pecanje sa mahačem i za par dana sam kupio opremu i istog momenta zapostavio ostale tehnike ribolova. Puštanje lipljena Kako ide jedno sa drugim 2016. godine sam počeo i sam da vežem svoje muve, koje u početku nisu bile proporcionalne i nisu bile na izgled fine, ali su lovile ribu. To m… Ceo tekst >

Luka Dimitrijević nas uvodi u tajne mušičarenja na Gradcu Luka Dimitrijević mušičarski vodič iz Valjeva za emisiju Top fishing „Uvod u mušičarenje“ – 40. emisija, pokazuje šta je potrebno da se počne sa mušičarenjem, kako se vezuje predvez i tipet. Otkriva nam koje mušice najviše voli ali i kakav je pribor potreban za uspešno mušičarenje. Uživajte! (Peter Srok  – uvod sa Youtube kanala za ovu emisiju) Luka je u uvodu napisao „Imao sam čast da za Petera Sroka i nje… Ceo tekst >

Moja džepna knjiga Osnove mušičarenja pisana 1999/2000, štampana u 2001 godini. Mnoge stvari iz oblasti mušičarenja su prvi put objačnjene na prostoru Jugoslavije. Engl. Autorov tekst: My pocketbook „Basics of fly fishing (Osnove mušičarenja)“ written in 1999/2000, published in 2001. Many things are described in it for the first time in FR Yugoslavia… Evo kratkog opisa knjige: Promocija je bila na Izložbi muva u Nišu, najvećem mušičarskom događa… Ceo tekst >

Vežem muhe od svoje dvanaeste godine. Od kada se i bavim mušičarenjem. Kao mladić sam lovio na više vrsta ribolova. Sada uglavnom lovim samo mušičarskim priborom. Natječem se u Hrvatskoj mušičarskoj ligi, gdje sam prošle godine osvojio pojedinačno treće mjesto. Svakako bi kao uspjeh izdvojio i 21. mjesto pojedinačno osvojeno prošle godine u Crnoj gori na Europskom prvenstvu gdje sam pobjedio u jednom sektoru koristeći suhu muhu. Akcija tokom takmičenja Uz mjerljive us… Ceo tekst >

Novo iz moje umjetničke radionice OPE_RA … INOVACIJA – ekstenzijalna mušica, Viba-sistem Mnogi koji love morsku pastrmku u moru, i ne samo u moru, se žale da im riba spada, da se lose kače na prvom udaru, a i da spadaju u toku borbe. Zato sam konstruisao jednu novu vrstu mušice, jedan drugačiji model i vjerujem da će biti dobar. Nije još bio na probi, ali biće ove jeseni i i zime. Prototip sam napravio brzinski, jer me ne interesuje sam izgled već konstrukcija i eventualna ef… Ceo tekst >

Stvarno sam zaboravio na ovo! Interesantno je da sam ovo radio u martu ’96! Muve i strimeri su nacrtani „elementarnom“ tehnikom koju smo učili u osnovnoj školi … Kroz nekoliko kolaža i tabli se vidi lepota akvarela, crteža i opisa muha: Original slovenački: Na to pa sem res že popolnoma pozabil!! Zanimivo s čim sem se ukvarjal marca leta ’96! Muhe, narisane z „osnovnošolsko“ tehniko … Radivoj Šavli… Ceo tekst >

Nisam ovo dugo radio (pravio muhe) … tako da nema šta da se komplikuje! Stega (Vise) je stara 33 godine i Keržičeva je proizvodnja i udice (neko ih je radio s prostora Jugoslavije), tanke, malo uvijene, pa malo veštačkog vlakna za telo i pero sa patkovog repa – CDC! Ne znam tačno šta ili koga ova muva imitira, ali izgleda da se riba pita! Potreban materijal i gotova imitacija – muva Ovu stegu sam kupio ’87. Godine na Sajmu ribolova, u ljubljanskom Izložb… Ceo tekst >

Priča o ribi Osmanu Sasvim slučajno surfajući na NET-u o ribolovu pronađem članak i ostanem u potpunosti zatečen – paf! Jedna vrsta ribe ima moje ime, Osman! Ili možda tačnije rečeno, ja imam ime od jedne vrste ribe. Radi se o endemičnoj vrsti koja živi na prostoru Mongolije u takozvanom zatvorenom vodenom sistemu, ogromno kontinentalno područje masiva Alte sa nizom rijeka i jezera koje nema dodira niti spoja sa morem. Zato se i naziva „zatvoreni vodeni sistem… Ceo tekst >