Mušičarenje u Međimurju

Asmir web2

Reportaža: Mušičarenje u Međimurju

Jedne prilike sam pogledao fotografije Danijela Vrbanića, slučajnog prijatelja sa fb, i kad sam vidio tu vodu, i te lijepe ulove ta me je voda jako zainteresovala. Bistra je kao u akvarijumu, sa lijepim zelenim dnom. Podsjetila me na naše ljepotice iz Bosne, kao što su Ribnik i Una, ali to nije ni rijeka, a ni potok, već se radi o drenažnom Dravskom kanalu

koji se proteže duž Dubravskog jezera, od mijesta Sveta Marija do Preloga, u Međimurju, u blizini Varaždina.
Revir je dug oko 10km i pošto mi to nije baš tako daleko, a vremena u ovoj današnjici, na žalost imamo sve manje i manje, odlučim da poslije zimske sezone odem tamo. Na tom reviru je dozvoljen i spinnfishing (varaličarenje).

Dogovor i dolazak

Isti dan, sam se dopisivao sa jednim prijateljom iz Švicarske, kojeg prije ovog susreta nisam poznavao. Kopirao sam jednu sliku od Danijela i poslao Heinzu. Pitao sam ga šta kaže za ovu vodu. I njemu se svidjelo. Pitao sam ga da li želi da ide samnom. Odgovara da bi mu bilo vrlo drago. Uzeo sam kalendar i ponudim mu dva termina. Odlučili smo se da idemo 15. marta, sa nadom da neće biti puno hladno, ili još bolje rečeno, da se ova blaga zima neće povratiti u proljeće. Imali smo sreću, jer kad smo krenuli iz Austrije padala je kiša i dok smo došli do Koprivnice, kod trećeg prijatelja (zove se Vanče Sojanovski, koji nas je fino primio kao goste i prihvatio kao prijatelje) vrijeme je bilo sasvim drugačije. Pri ulazu u Hrvatsku primjetio sam da je klima dosta blaža nego u Austriji. Obradovali smo se kada smo izašli iz auta, pogledali u nebo i ugledali smo samo zvjezdane staze. Znali smo da će sutradan biti lijep dan i bili smo veseli, pa nam je Pivo PAN još bolje sjedalo. Umorni od puta brzo smo otišli i na spavanje.

Asmir web3

Asmir web4
Poslije doručka i kafe, otišli smo pravac u Udruženje, gdje smo kupili dozvole, posto smo imali u planu da ostanemo 3-4 dana, skontali smo da je isplatnije odmah uzeti godišnju dozvolu, koja nas je kostala po 72 eura. Inace dnevna dozvola je 20 eura. Nedaleko od Udruženja, počinje revir, koji vodi uzvodno. Dosavši na vodu, docekali su nas Danijel Vrbanić, iskusan mušičar i vezač, koji je vrlo dobro upoznat sa tom vodom, i naravno mušicama koje u proljeće najbolje pale. Nakon srdačnih zagrljaja i upoznavanja, brzo smo navukli našu mušičarsku opremu, smontirali štapove i krenuli u akciju. Tek tada sam shvatio koliko je teška ta voda za lov – jako je brza i duboka

Asmir webRibolov

Savjet nam je dao Danijel, da nema potrebe da probamo loviti na suhu muhu, a to smo i sami skontali. Voda je bistra,  kao što sam rekao, kao u akvarijumu, i vidi se dno, pa čak sve i jedna riba. Nije dugo potrajalo, mislim da sam nakon četrvrtog ili petog zabačaja imao prvu ribu. Bila je to mala kalifica. Malo kasnije, kada smo otišli uzvodno, ugledao sam veće ribe, ali kao zalijepljene za dno, i bez ikakvog mrdanja. Skužio sam da ne donosi baš ništa bacanje nimfe uzvodno, vec samo nizvodno, sa vrlo teškim nimfama. Zbog veličine glave, dolaze u obzir samo #10 i #12 udice. Na drugim mjestima sam čak lovio i na #14 udicu, ali te male nimfice nisu ništa drugo donijele osim sitnih ribica. Posto imam iskustva sa dubokom vodom i dugim predvezima, uspio sam da savladam među tim granjem i drvećem rollcasting uzvodno i tek kada dođe špic od šnjure, na visinu gdje se ja nalazim, onda napravim mending, i pustim da nimfa pliva ispred fly šnjure. Moje jako teške nimfe, koje su otežane sa tungsten glavama i dodatkom olovne žice, brzo su tonule do dna, i pri samom dnu su ribe i uzimale hranu. Malo je s početka bilo teško prepoznati ugriz ribe, ali zato se često prepustim svojim osjećajnim prstima, i na svaki dodir nimfe da li dna ili ipak griza ribe, dam sasvim laganu kontru. Sa svakim zabačajem dodajem po pola metra šnjure, tako da automatski pretražim dno, svakih 50cm, početo od onog mjesta gdje stojim, pa nizvodno do 20 metara. Taj prvi dan imao sam samo jednu pastrmku preko 30cm, ali Danijel i njegov prijatelj su imali više takvih, Josip je ulovio jednu od 44cm. Bila je to lijepa riba.

Asmir web7

Asmir web8

Asmir web6

Asmir web5

Za tri dana, imao sam ukupno tri ribe koje su bile preko 30cm, a onih sitnih, bilo je more. Već su mi išle na živce. Kad je bilo rojenje, i pastrmke su se digle na površinu, ulovio sam jedno 10 komada na mokru muhu. Na moju žalost opet sve one manje, tako da je nimfa bila pravi izbor za krupniju ribu. U reviru ima samo potočne i kalifornijske pastrmke. Prijatelj Vanče je bio prvi put na mušičarenju i uspio je uloviti dvije ribe. Švicarac Heinz, koji prije dva mjeseca operisao kičmu, je bio slab sa kretanjem, tako da je lovio duže vremena na istom mjestu i puno se odmarao. I on je lijepo lovio.

danijel web2
Danijel Vrbanić s kalifornijskom pastrmkom
danijel web1
Danijel Vrbanić s potočnom pastrmkom

Vrijeme nas je poslužilo samo tako. Tri dana smo imali lijepo vrijeme, a zadnji dan, pred polazak nazad je padala kiša, koja nam nije smetala.

Pošto sada imamo godišnje dozvole, a dopalo nam se puno, da ovo neće biti jedino druženje, i da ćemo prve prilike otići opet. Meni je na putu, kad idem za Bosnu pa mogu uvijek navratiti bar na par sati i probati možda neke nove nimfe, koje naravno sam radim.

Da se zahvalim svim prijateljima koji su nas tako srdačno dočekali.
Hvala puno, doći ćemo opet!

Video koji je napravio Danijel:

Tekst i foto: Asmir Haličević
Foto, video: Danijel Vrbanić

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *