Mladica od 84cm – Petar Vučinić

Bio je tog 21. jula 2020. veoma sunčan dan sa pomalo vjetra. Izgledao je kao dobar dan za pecanje nimfom, jer na Tari nekih puta lipljen i potočara znaju da dobro rade po takvom vremenu.

Pecanje sam počeo negdje od 17h sata poslije podne. U poslednjih desetak dana vodostaj je dosta opao, a veliki bukovi su se skoro prepolovili. Dok sam pecao lipljana na nekoliko mjesta sam primjetio mladice. Sada su postale lakše uočljive i u očiglednom problemu sa skrivanjem.

Oko 19.00h dok sam lovio nimfom u jednom protočnom brzaku uočio sam lijepu mladicu blizu mene. Odlučio sam da pokušam da je lovim nimfom, jer drugi pribor nijesam imao sa sobom. Na prvi zabačaj nimfe mladica ju je pokupila. Dao sam jaku kontru i mladica je bila na štapu. Poslije toga više ništa nije bilo pod mojom kontrolom, samo sam pokušavao da pratim njene trzaje i blagovremeno popuštam kanap. Bilo je oko 19.20h kada smo počeli borbu, još je bio dan. Otišla je u duboki vir niz vodu. Jedino što sam mogao da uradim je da uđem u preliv i stanem iznad nje kako ne bi otišla u sledeće brzake gdje bi se sva priča i završila. „Pumpala“ je lagani štap akcije 2 do same plute. Štap je prosto bio nemoćan, ali riba je i dalje bila tu.

Pozvao sam telefonom moje drugove Ivicu Rajkovića i Vlatka Pekovića i rekao sam im da sam zakačio dobru ribu i da ne mogu da je izvadim. Tada sam se već borio sa njom preko 20 minuta. Oni su krenuli iz brzaka koji su bili iznad mjesta gdje sam ja pecao i poslije 15 minuta stigli su do mjesta gdje sam držao ribu. Očigledno je bila umornija, ali štap je toliko lagan da ne može da je usmjeri prema obali. Čak sam je jednom i uspio dohvatiti, ali smo bili u dubljoj vodi i bilo je nemoguće ponijeti je do obale. Ivica je ušao u preliv, a ja sam krenuo prema obali da pokušamo da je usmjerimo u plitku vodu. Čim osjeti čovjeka u blizini davala se u bijeg uzvodno, ali je i trošila snagu. Poslije 55 minuta ukupnog ribolova Ivica je uspio da je uhvati za rep i polako drugom rukom za stomak. Ta prelijepa riba bila je savladana.

Zamaranje

Poslije nekoliko fotografija i mjerenja držali smo je u plitkoj vodi dok povrati snagu da bi bili sigurni da će bezbjedno otplivati u svoje skrovište. Mladica je bila duga 84cm i izvađena je na štap Hends 10 fita 2wt i na tipet 0.14mm.

Vraćanje

Ovo je ujedno moja najveća riba na mušičarski pribor koje ću se uvijek sjećati.

Petar Vučinić

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *