Mladica – Jože Hafner

Mladica 85cm joze web 1

Mladica 85cm – Jože Hafner

Danas ujutro me je probudio sat u 05:40, jer sam ga tako postavio, da idem u ribolov. Bilo je jako rano. Naljutio sam se na njega i ugasio ga, jer se mi nije ustajalo. Nakom pola sata sam se opet probudio, jer sam sanjao, da sam išao u ribolov, padala je kiša, bio sam bez jakne – pelerine, klizalo mi se po kamenju, pao sam i slomio štap.

Ustajem se oblačim, spremam pribor u auto i idem prema Savi. Na putu razmišljam, kamo da idem. Odlučio sam se za revir u Radovljici, na početku granice sa RD Bled, rijeka je Sava Bohinjka, poznati Cajhnov jez.

Pecanje

Polako se pripremam, sat je pokazao oko 8 sati u jutro, malo kasnim, ali nema panike, jer nikoga nema na mom mjestu, ili oko njega. Prije par dana je padala kiša i sada je vodostaj malo višlji, tako da se ribe ne trpaju pod jezom. Za nekoliko dana će biti idealan vodostaj. Uzeo sam slabiji štap #4, jer sam mislio loviti samo sa nimfe. Kad sam vidio vodostaj, odlučio sam se za mali strimer bijele boje. Stavljam tippet 0.16mm Stroft. Uhvatio sam nekoliko šarenki (dužična pastrmka) i potočnih pastrmki.

Pozdravila me je mala zmija na deblu. Idem cijelom dužinom jeza i nazad. Kažem što je bilo bilo je i idem malo niže. Tamo nisam imao toliko sreće, jer je voda promijenila korito. Kažem si idem par kilometara niže…. A onda nešto opet u meni kaže: ,,Idi još jednom pod jez, sada ga je osvjetlilo sunce, riba se ogrijala, možda ćeš uhvatiti koju veću pastrmku…,,

Zmija na deblu web
Zmija na deblu

Tako se odlučim opet za početak. Tako i bi. Opet sam uhvatio nekoliko šarenki, oko 35cm.

Zmija u ruci i mesto na jeyu gde je ulovljena web
Zmija u ruci i mesto na jezu gde je ulovljena mladica

Idem napred, i ravno u sredinu jeza, bacim strimer u jez – povučem, i snažno uzimanje strimera. Borba je počela. Vuče, vuče, vuče snažno k’o luda. Prvo sam mislio, da imam veliku potočaru. Vidim repnu peraju, k’o lopata, i kažem si ma velika šarenka je. Srce mi bije k’o ludo, jer sam znao, da imam pretanak predvez i premali strimer za takvu ribu, vezano na udici broj 8… Opet povuče kao luda, pravo u pjenu. Ništa joj ne mogu. Boli i peče me ruka od ribe, malo ide ljevo pa desno, štap ukrivljen, da li će se slomiti?…Tako čekam oko 10 min. Tada se riba počela malo smaratiti i dođe na površinu… Mladica kažem si…. Pa baš danas, kada se nisam pripremio za toliko veliku ribu…Polako se umaram i ja. Na ribi se takođe da opaziti da je umorna. Idem u jez dok mi voda ne dođe do pasa. Pripremam podmetač i gledam kakva riba i kakva je mrežica u mojoj ruci. Nekoliko pokušaja, da je stavim u podmetač, ali mi mladica opet pobjegne par metara ljevo pod jezom. Idem za njom i bojim se, ako mi struna ide na kamenje, puknut će sve i riba će otići sa strimerom u ustima. Srce me razbija, kao da sam popio litru kafe, a riba opet vuče ljevo i desno pod kamenje.

Strimer na koji je ulovljena web
Strimer na koji je ulovljena

Nakon pola sati zamaranja ribe, iskoristio sam trenutak, jer se riba okrenula na bok, uhvatim je sa mojom malom mrežicom na podmetaču. Kada sam stavio mladicu u pometač, malo je podignem, a njena glava napravi veliku rupu, i udica odmah pukne. Opet se uplašim, da mi riba ne ispade i povučem je u plićak. Umorna od borbe riba miruje u plićaku, tako da sam imao vremena da joj izvadim slomljenu udicu i snimim skoro sa svih strana. Upalim tajmer na aparatu, da se snimam još sa njom.

Mladica 85cm joze web 1
Mladica 85cm Jože Hafner

Mladica 85cm joze web 6

Mladica 85cm joze web 4
Umornu je spuštam u malo dublju vodu i pravim par podvodnih slika. Za par minuta mladica se oporavila i sama zaplivala u svoje kraljevstvo pod Cajhnov jez.

Mladica 85cm joze podvodna web 3

Mladica 85cm joze podvodna web 1

Mladica 85cm joze podvodna web 2

Nadam se i želim joj da me tamo pričeka do 1. novembra, jer je nama u Sloveniji tada dozvoljeno, da hvatamo mladice. Možda ćemo se opet sresti i napraviti koju sliku. Neka živi još godinama.

Veoma sam srećan, jer sam je uhvatio i još više i bolje se osjećam jer sam je pustio.

Hvala ti Mladico!

Adresa/email_hafner.joze@gmail.com

3 Comments on “Mladica – Jože Hafner

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *