Lim 2016. (Andrijevica i Plav)

Jovan Lipljan1
Jovan s lipljanom iz Lima 47cm. Foto: Tero

S prijateljima na Limu par dana jula 2016.

Druženje s prijateljima iz CG (Sale, Omar, Mićo, Duce, Igor, Tero, …) na raznim takmičenjima i tokom mušičarenja na našim lepim rekama su se uvek završavale pozivom da ih posetim i da lovimo na reci Lim u Andrijevici i/ili Plavu.

To traje evo već desetak godina, a kako su napravljeni mušičarski reviri (sedam godina) pozivi su bili češći – zbog promocije istih u Mušičaru.

Do sada se nisu složile kockice zbog objektivnih razloga, a i nisam ni imao ekipu koja bi bila raspoložena za taj poduhvat. Već dugo na našim druženjima i zajedničkim odlascima na mušičarenje pričamo o odlasku u Plav na Lim i kada sam im rekao da postoji poziv već godinama pala je odluka – idemo krajem jula. Poklopile se kockice tek sada – mada je leto najgori period za mušičarenje na Limu, bar tako kažu domaćini. Prihvatili smo izazov!

Dogovor sa Sašom (Aleksandar Mitrović iz Andrijevice) i rezervisanje njihove ribarske kućice koja je na Limu su fiksirale termin. Idemo Oskar Kelemen, Jovan Ognjanović – Ogi, Zvonimir Pešić – Ministar i ja, Ivan Korhner, urednik lista Mušičar – sada online izdanja (www-musicar.rs).

Krećemo radni dan uveče pa iz Novog Sada, preko Šapca, Valjeva, Kosjerića, Užica, Požege, Nove Varoši, Prijepolja, Brodareva – granice s Crnom Gorom, Bijelog polja, Berana u Andrijevicu. Put oko 450km s pauzama je potrajao oko osam sati. Put je relativno dobar s puno krivina između Valjeva i Kosjerića preko Divčibara, ali smo ga lepo podneli, jer nije bilo gužve – mada je sezona godišnjih odmora. Stižemo oko 8 sati ujutro pomalo umorni, ali raspoloženi. Nalazimo se sa Sašom u kafiću „Rade“ u Andrijevici. Prijatan susret starih drugara, brza kafica i rakijica, pa odlazak sa Sašom do ribarske kuće.

Konačno Lim

Pogled s mosta odaje lepotu. Lim i kućica – božanstveno mesto. Raspakivanje i smeštaj. Jovan se prvi spremio i otišao na vodu. Polako se i nas trojica spremamo. Presvlačimo se, uzimamo štapove u ruke i pravac voda. Lim jak od kiše koje su padale pre nekoliko dana, šljunak svuda okolo, riba neaktivna. Jovan i Oskar odoše uz vodu prema Zlorečici (pritoka Lima – deo revira), a Zvonko i ja ostadosmo oko mosta i malo niz vodu. Riba slabo radi – menjamo imitacije nimfa, suva, pupa, emerger, strimer, pa opet nanovo, po koji udarac, ali slabo – prejaka voda. Ulovi se poneki sitan lipljan. Kada su se njih dvojica vratili vidimo Jovan na strimera ulovio lepu „kalifu“ – 43cm, kako kaže jedva je stigla strimera koliko je voda brza.

lim andrijevica w2
lim andrijevica w1
Jovanova kalifa iz Lima 43cm
Jovanova kalifornijska pastrmka iz Lima – Andrijevica

Za ručkom pada dogovor, idemo u Plav da i tamo probamo. Ja sam rekao da ostajem loviti ispod mosta i niz vodu, čini mi se da ima lipljana. Oni odoše, a ja ostadoh da lovim kod mosta. Oko 17.00 dođe Sale i čuvar Dragan, te mušičar Dragan Đukić, popismo kaficu. Prijatan susret. Rekoše mi da probam loviti niže u mestu „Račić“. Otišao sam i pred mrak prevario dva-tri sitnija lipljana – ništa posebno. Voda je baš jaka. Čekam njih trojicu da čujem kako je bilo u Plavu na Limu u reviru. Stižu s vode vidno umorni i njih trojica. Puni su utisaka, imali su i lepih ulova – sve lipljani preko 40cm. Jovan je prevario jednog od 47cm – lepa riba! Pada dogovor da sva četvorica idemo sutra u Plav na Lim u njihov mušičarski revir. Večera i preko potreban odmor, ipak je prethodna noć (putovanje) i ceo dan – mušičarenje i lomatanje po reci iscrpilo naša tela. Ležemo oko 21.30. Prija odmor i spavanje pored vode – tamo su noći malo hladnije!

Jovan prvavi muhe
Jovan pravi mušice na terasi ribarske kućice – Andrijevica

Mušičarski revir na Limu u Plavu – drugi dan

Skoro se nisam tako rano probudio, a da sam se naspavao – šest je ujutro. Pun sam energije. Jutarnja kafica, buđenje drugara. Doručak, oblačenje pa u auto – idemo u Plav. Od Andrijevice do Plava (ff revir) ima oko 30km ide se preko Murina.
Stižemo oko 09.00 i tu nas čeka čuvar Tehran – Tero Palavrtić, konačno se upoznajemo. Godinama unazad sarađujemo i on je jedan od aktivnijih saradnika lista Mušičar (šalje ulove, reportaže, opise, …). Kupuju se dozvole (dnevna je za nas iz ExYU 10€, a za ostale 20€). Kao urednik imam povlaštenje i Gratis dozvolu (Hvala prijatelji!).

lim plav w7
Mušičarski revir na Limu u Plavu
Mero i Tero1
Čuvari Mero i Tero
lipljan 1
Uobičajeni ulov lipljana, mada ima i daleko većih

Drugari se raspoređuju, a Tero ide samnom da mi pokaže revir. Ponegde i zabacim mušicu, slušam, pratim, ispituje, razgledam, … Drugari su počeli da love – ne uzima baš najbolje, leto je Lim je manji. Menjaju se kedisi, jednodnevke, emergeri, nimfe, … biraju imitacije na manjim udicama. Poneki se lipljan i prevari.
Tero me ostavlja kod „stadiona“. Srećem drugara iz Podgorice – Nikolu, tu je s prijateljima, iz Novog Paraza, Edina Murića, … radost susreta i predlog da me odvede niz vodu da lovimo ispod manastira. Prihvatam! Prelepi tereni – usput malo zabacujemo, ulovi se poneki ili imam napad, probamo i nimfu. Prolazimo ušće Plavske rijeke i polako idemo prema ušću rijeke Komorače. Ulovi se poneki, a Edin ih lepo lovi na suvu (struganca namotanog s parašut nogicama na #14) i na nimfu – poseban metod, koji ja ne koristim! Tako do kraja dana – stižemo do auta, tu su i ostali. Danas su na vodi bili i trojica italijana, čeh, podgoričani, Edin, mi novosađani. Kasnije sam upoznao i drugog čuvara Meru. Lagano spremanje i povratak. Svi su lepo lovili, a Ministar ih je baš namlatio na kedise, potočare skoro da nije niko ulovio. Imali smo i ponekog klena, ali pretežno lipljan. Koristili smo i tehniku klasičnog nimfarenja, ali smo pretežno lovili na suve mušice. U povratku u Andrijevici svraćamo do kafića „Rade“ tu nas dočekali domaćini, Sale, Mićo Babović, .. Ostadosmo do nekog doba uz razgovor i priče. Odlazak u kućicu!

edin muric
Selfi urednik Ivan Korhner i Edin Murić
edin 1
Edin Murić – zamaranje
klen 1
Bilo je i klenova

Treći dan – opet u Plavu

Malo je zahladilo, opet smo na vodi u ff reviru oko 09.00 – možda je trebalo ranije doći, ali dok se obavi jutarnji blok i dođe iz Andrijevice. Ulazimo u vodu i opet lepo lovimo lipljani se ređaju, neko više neko manje, ali oko 14 sati prestaje aktivnost pa je vreme za pauzu. Pored nas na vodi su i Kolašinci, Novopazarci i italijani. Posle druženja odosmo malo u Plav na kaficu, do jezera, onako u kombinezonima, samo da vidimo i osvežimo se. Sedamo u „Orion“ kafić s predivnim pogledom na jezero i okolinu. Tu se nađe i Duce te koju s njim prozborismo, posle dođe i Tero.

Plavsko jezero1
Plavsko jezero
S duceom i terom u kaficu orion plav
S Duceom i Terom u “Orion” kafiću u Plavu

Priči nikad kraja. Kasnije uz pozdrav odosmo opet do vode, lepo se lovilo, pala je i potočara, a prijatelji su lepo lovili lipljane na kedise i male jednodvenke. Mrava nije uzimao! Pridružiše nam se na vodi i kragujevčani s Nenadom Jakovljevićem (Neša-vez). On je malo probao i mladice loviti na velike strimere i prilagođenu opremu! Bio je tu na vodi i Murino (Srđan Bošković – Cicko, urednik sajta musicarenje.net). Slikanje, već se smračilo. Oskar je u međuvremenu prevario jednog lepog lipljana. Slikanje i puštanje. Povratak – slatki umor, večera!

odmaranje
Odmaranje i obrok pored vode
Murino
Prijatan susret s urednikom sajta musicarenje.net Srđanom Boškovićem na Limu
collage druženja w
Druženja – kolaž

Četvrti i zadnji dan na pecanju

Kad smo stigli gužva na vodi – petak je, počinje vikend. Pored nas su stigli i beograđani, bugari, tu su kragujevčani,  . biće gužve, ali revir je dug i svako nađe svoje mesto. Rasporedismo se, ja odoh niz vodu i na jednom mestu (kod oraha) na nimfu mi uze plotica. Neobično. Kada se zabelesalo njeno telo tokom zamaranja odjednom se pojavi mladica oko 6kg – povelika i napade je, ali više kao da se igrala s njom. Potrajalo je oko minut. Plotica uđe u travu, a mladica odusta od „igre“. Pojavio se i čuvar Tero – ispričah mu neverovatan događaj, kaže da su mladice napadale lipljane koje su mušičari zamarali, ali ploticu – nije napala do sada nikom! Polako uz priču s njim niz vodu do ušća Komorače. Potpuno drugačiji teren s velikim kamenjem u reci! Tu imam neke sitnije primerke i jedan mi lep otpade. Već je dobro upeklo. Polako s njim do manastira, obišao sam ga i napravio par fotki. Sretoh tu i „komšiju iz NS“ – Jokića, došli obići grobove, te neke čehe koji motorima obilaze jug Evrope. Interesantni ljudi!

collage plotica iz Lima w
Plotica na nimfu
collage manastir w
Manastir – kolaž
lim plav w4
Pogled na Lim
lim plav w3
Lim u Plavu – prelepi tereni
lipljan oko
Lepa i zdrava populacija lipljana u Limu

Polako do auta tu se sretoh s drugarima i pada dogovor da moramo probati čuveni roštilj u Plavu – idemo do „Izvora“, na Terinu preporuku – odličan je. Malo na kaficu pa opet na vodu. Bilo je lepo, a ovaj put smo išli malo uzvodno. Tamo Lim baš nije čist, obala je neuredna i ima puno smeća. Neregulisana kanalizacija je veliki problem koji RD mora pod hitno rešiti! Ovo kalja sliku tako dobre vode pune lipljana.
Na vodi srećem i Merinog sina – Meldina Cirikovića. On je mladi mušičar, koji se takmiči u omladinskoj ligi CG. Kaže da je malo mladih koji se bave mušičarenjem u Plavu. Malo smo posedili dam mu koju muhu, sitnog pribora i poželim puno uspeha na takmičenju u Beranama za naredni vikend. Malo smo lovili zajedno – još po neki lipljan za ispis.. Pridružio se i Jovan. On ih je baš „nalupao“ na sitne imitacije jednodnevki. Nakon ispisa po mraku idem do Zvonka. On upravo zamara pristojnog lipljana, slikanje i puštanje. Krećemo polako do auta Kad tamo druženje kragujevčani, beograđani, mi novosađani, stigao Ranđo i Tero. Malo priče, popismo po koju i fotka za uspomenu. Polako se pakujemo i vraćamo za Andrijevicu. Trebali bi za NS, ali je umor savladao naša tela i odlučujemo, vraćamo se ujutro – nakon odmora.

lim plav w2
Lim u plavu – mušičarski revir
zmija
Vodena zmija iz Lima
zamaranje ivan
Zamaranje lipljana na Limu – urednik Ivan Korhner

Povratak

Pozdrav s Andrijevicom i krećemo na put, preko Berana, .. pratimo celo vreme Lim. Pomalo dremamo Oskar vozi i tako do Zlatarskog jezera (Kokin brod) – kafica i odmor prijaju. Ima gužve na putu, ali moramo dalje. Svraćamo u Valjevu u poznati ribarski klub „No1“ kod prijatelja Kize. Popili kafu i „Pekamsku vodu“ i kupili nekih sitnica. Iz Valjeva preko Šapca do Novog Sada. Preuzeo sam volan. Put je prijao, mada je taj dan bila velika sparina i gužva.

Šta reći na kraju. Lepa četiri dana provedena u Crnoj Gori. Susret s prijateljima, na vodi i pored nje su nam razgalili srca. Upoznali smo Lim i njegove ribe, kojih baš ima. Lepo smo se nalovili lipljana. Rekli smo Teri, Meri i Duceu, te Saši i Mići da ćemo ponovo posetiti Lim. Lepa reka sa toliko puno lepih mesta za sve tehnike mušičarenja. Pristupačna i gazljiva! U vreme kada smo mi bili je bila malo manja voda i riba podozrivija, ali smo se opet nalovili. Preporučujem da je posetite!

Ivan Korhner

Foto: Jovan, Edin, Tero i Ivan

O mušičarskim revirima:

Lim-Zlorečica u Andrijevici

Dužina revira je oko 3km. Cena za exyu dnevna dozvola “only fly fishing” 7€. Smeštaj u ribarskoj kućici je 10€, Možete loviti lipljana, potočnu i kalifornijsku pastrmku, mladicu, …

revir u Andrijevici

Lim u Plavu
Dužina revira na Limu je oko 3km. Cene za exyu dnevna dozvola “only fly fishing” 10€, a dnevna dozvola za strance 20€ (važi i za ExYu iz Evropske unije). Privatni smještaj se kreće 10 do 15€, a u hotelu je 40€. Naše ribolovne vode su pune divljih autohtonih riba: Lipljena, Potočnih Pastrmki, Klenova, Štuke, Jezerske Endemske Pastrmke – Blatnjače i Mladice.
Moguće je loviti i na Plavskom jezeru i reci Ljuča.

Plav-mapa-web
Revirri u Plavu – revir na Limu je produžen

O reci Lim
Lim je reka koja ističe iz Plavskog jezera i uliva se u veštačko – Višegradsko jezero napravljeno na nekadašnjem ušću Lima u Drinu ispod Rudog kod Višegrada. Dug je 197km. Bogata je ribom (pastrmka, lipljen, škobalj, mladica, štuka, …). Prolazi kroz useke i kanjone što joj daje čistoću i bistrinu tako da se može piti. Pogodna je za ribolov i turizam. (https://sh.wikipedia.org/wiki/Lim_(rijeka))

collage lipljani w
Neki ulovi lipljana!

Ivan Korhner, urednik OnlineMušičara

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *