Lapland III deo

27. Tajna lokacija glava web

U prava dva dela reportaže o Laplandu smo puno toga lepog doživeli, ali sledi finale sa puno lepih lipljana i povratak kući koji nam je svima teško pao, jer se rastajemo s dugarima, rekom i prelepim lipljanima

Meštani
Mirne večeri je remetio zvuk četvorotočkaša. Divljina oko našeg kampa, meštani odlaze visoko u šume, počela je sezona lova na losove, medvede, tetrebe itd. Ujutru se može videti prizor odstreljenog losa, pokrivenog ciradom, rogovi štrče i meštatin modernog izgleda sa svojim četvorotočkašem i kul garderobom. Sve se ovde vrti oko bazične stvari zvane preživljavanje. Lov je obavezan deo naroda koji ovde živi isto kao i irvasi koje smo viđali svuda unaokolo. Ribolovni turizam je razvijen kao i zimski sportovi. Pripreme drva za zimu su u punom jeku. Odušaj jednostavnošću se svuda oseća, kao i opuštenost naroda koji ovde živi.

Nova prijateljstva
Put po dozvole, a tamo dva ribolovca iz Nemačke. Ispostavilo se da jedan od njih i Mario rade u istoj firmi. Ćaskanje i pitaju nas koje muhe koristimo. Mario pravi džentlmen deli muhe i svoja zapažanja, tako i Troka, Gaćo i ja. Tu je i lokalni vodič kojim naši novi drugovi ribari nisu baš zadovoljni. Čudno su nas gledali kada smo im dali “ništa“ (muha emerdžer – piroćanac), nisu verovali da smo tako dobro lovili na ovu kreaciju. Rastajemo se! Dobili su poziv da nas posete u našoj stugi (kućici).
Ovog puta sam na reci snimio mesto gde mogu preći na drugu obalu, gde retko ko prelazi. Čim sam prešao ugledao sam jedan mali brzak i vodu ne dublju od pola metra. Sav krupan lipljan je ovde vrlo blizu obale. Bukvalno vas prepadne kad se pojavi tako blizu. Jedan onako namazan diže se desetak puta, ali ništa … Na kraju se polakomio na muhu Evropu 12 na veličini #14. Ponovno očekivan odličan ribolov samo je ovog puta vetar dosta smetao. Troka je uzvodno zamalo ostvario učinak od tri lipca preko 50cm zaredom. Muha gnat, a trećem lipcu je bukvalno muhu iščupao iz usta. Mario izvanredno barata tehnikom stripanja kedisa po površini. Milina je gledati kad mu lipac pojuri muhu i pukne po njoj.

21. Vraćanje lipljena w
Vraćanje lipljena
22. Troka sa lipljanom od 55cm w
Troka sa lipljanom od 55cm

A večernji cug je ono zbog čega sam i počeo mušičariti. Odlazimo Troka i ja u vir gde sam lovio predhodnog dana. Kako se veče približavalo tako je počelo pljuštati kao po najvećem pljusku. Ribe su jurile insekte, a od muha na vodi svega, od jednodnevki, kedisa, midževa, a onda i kamenjarki. Troka u jednom momentu veli batali pecanje samo gledaj! A nebo pocrvenelo! Prosto smo bili puni utisaka i sreći nije bilo kraja.

23. Smiraj dana w
Smiraj dana

Mario je preskočio večernji cug, a kada smo stigli, naši novi drugovi iz Nemačke su nas čekali i to sa pivom i žestokim pićem. Bili su oduševljeni kako muha “ništa“ radi na vodi. Sve pršti od priča i čavrljanja, piva se tuče, riba prži. Galama, ribarske priče i piće. Mario pakuje kontigent muha drugarima. A problem nastaje kad je došla kriza za čokoladom, čovek seda u auto odlazi do njihove stuge i donosi nam punu kesu čokolade za koju se otimamo. Gaćo nam je DJ, samo stari RnR hitovi, Mario i Troka drže atmosferu. A na nebu se pojavila Aurora Borealis, polarna svetlost. Čaroban momenat zaista, redak prizor takve lepote na nebu.

Sa druge strane
Predlažem Gaći i Mariu da ih odvedem na mestu gde sam lepo prolazio. Gaćo hvata par lipljana nizvodnije, a ja i Mario češljamo vir. Lipljan fino kupi na sve strane. Primetio sam jednog na oko metar od nas, par puta se dizao na muhu, ali ništa. Rekao sam Mariu, de probaj ga uloviti – zaista je bila velika riba. Gledam Maria sa leđa, nabacuje mušicu i seda riba, kreće borba i onda razočarenje. Spao je kompletan predvez! Mario je bio tužan, jer mu je ovo bio najveći lipljen kog je imao na štapu. Zaista impozatna riba. Prelazimo na drugu stranu. Gaćo i Mario kao dva đaka pod ruke i lagano.

24. Na svetu postoji jedno carstvo, u njemu caruje drugarstvo! w
Na svetu postoji jedno carstvo, u njemu caruje drugarstvo!

Sa Gaćom smo posetili jezero koje se nalazi uzvodnije. Po rečima meštana ima rodinga (zlatovčice), ali sada kada je toplije on se povlači u dubine. Kratka ekskurzija i povratak do Troke koji je razradio mesto na gnata. Pravo uživanje loviti lipce.

25. Lipljen dobijen na gnata w
Lipljen dobijen na gnata
26. Jezero w
Jezero
27. Tajna lokacija w
Tajna lokacija

Odeee…
Večernji cug je poseban doživljaj. Rojenje je toliko intezivno da riba iskače za insektima. Sve vri od života, čula vam se izoštre, čujete zujanje insekata i njihov zov prirode da nastave vrstu, sa druge strane život upotpunjuje lipljan koji se hrani uginulim insektima i zatvara krug. Već se sve teže i teže prati mušica, za to vreme dvojica ribolovaca na dvoručnjake pokušavaju prevariti pastrmku. Strip, i bummm!!! Gledam kako ribolovac podiže štap i riba divljački kreće nizvodno iskačući iz vode i tresući glavom. I u nekoliko sekundi puče predvez. Riba je bila ogromna za moj pojam, a zvuk koji je ostavljala posle iskakanja zastrašujući. I onda pomislim, čoveče ja na štap klase #5 i predvez 0.20mm bacam strimera i nadam se čudu da izvučem ovakvu ribu!!! U glavi misao, ma koga ti Jovane za….aš!

Novo, slučajno mesto
Poslednjeg dana pecanja otišli smo nizvodno na slobodnu vodu. I baš tako je trebalo da se završi ova avantura. Pošto nismo rezervisali dozvole za revir išli smo na drugi teren. Ispostavilo se to kao odlična ideja. Mario je ostao u stugi da spremi stvari kao i Nedeljko. Troka, Gaćo i ja smo krenuli na vodu. Lipljani se ređaju k’o na traci.

28. Novo mesto, stari znalac w
Novo mesto, stari znalac
29. Prelepo ledjno peraje lipljana, Troka pogodio momenat w
Prelepo leđno peraje lipljana, Troka pogodio momenat
30. Troka se pozdravlja sa lipcem w
Troka se pozdravlja sa lipcem

Taman kada smo se dobro izmorili, niotkud – eto ga Mario koji nam je spremio hamburgere. Baš smo se zaradovali njemu i hrani. Kako nas je našao ostaje misterija. Uglavnom ništa lepše nije selo nego klopa i piće. Koji gutalj viskija, poneo Troka, a Gaćo deli duvan. Jes’ bio merak, a sve zasluge i pohvale za Maria.
Menjamo mesto, Troka staje kod buka i na tubu strimera klepi lipca. Promena taktike na suvu mu na svaki zabačaj daje lipca. U bilo kom momentu da pogledam u Troku on čupa lipljena iz „ključale vode“. Večernji cug je bio posebno produktivan. Imao sam priliku da stojim okružen lipljanima koji su kupili muhe ispred samih nogu pritom ne bojeći se što ja tu stojim. Na svu sreću sam u prsluku našao imitacije “ništa“ koje mi je pre polaska dao Ivan – za svaki slučaj, i uspevam prevariti još neke lipce. Gaćo se ispisao prelepim primerkom ogromnog leđnog peraja. Troka nizvodno isto ludnica. Lipljan je tako kupio da je bilo nestvarno. Muha po ko zna koji put “ništa“!!!

31. Ništa, donosi ulov w
Muva “Ništa”, donosi ulov
32. Akcija non- stop w
Akcija non – stop
33. Gaćin ispis w
Gaćin ispis

Gaćo se zahvaljuje reci uz reči da je najbolja na kojoj je pecao, kao i vidimo se opet. Zaista je reka na nas ostavila poseban utisak posebno na Gaću, Maria i Troku koji su dosta reka u Skanidaviji izdegustirali, a ovu proglasili najboljom!!!

34. Prevelik lipljan, trojica ribara ga nemogaše udržati w
Prevelik lipljan, trojica ribara ga nemogaše udržati

Nazad
Nikad teži rastanak, ali već sam osećao umor u mišićima i kostima. Pokret i nazad do Arboge, moramo uhvatiti Trokin voz do Geteburga. Usput se slabo gde zadržavamo. Putujemo drugim putem pored Baltika. Sećam se priče Juliana o morskim lipljanima koji obitavaju u Baltiku. Ja k’o i obično dremam, ostatak ekipe budni.

Stižemo u Arbogu, klopa kod Maria, njegov sin nam je poručio pizza giros, krkanje uz pićence. Rastanak do narednog viđanja sa Trokom i Gaćom.
Avion nam kreće sutradan. Mario nas odvozi do aerodroma. Ja sam zaboravio jaknu sa dokumentima, ali problema nije bilo pošto je Mario predložio još ranije da se krene upravo zbog ovakvih situacija. Uz zahvalost Mariu za sve što je učinio za mene kao i za njegovo prijateljstvo i dane provedene u ribolovu.
Let, pa da, opet sam ga prespavao! Na aerodromu me čekaju poznate face, Ivan i Zvonko. Odmah kreće razgovor o druženju, ribolovu, muhama, vodi. Kod Ivana odosmo na kafu i nastavak avanture, pričam i ne stajem, samo da im prenesem atmosferu.

Sada su se utisci slegli. Zahvalan na svemu što sam doživeo, prijateljstvima, druženju, ribolovu i lipcima. Ribolov je sklop uživanja, nikad “goli“ lov ribe, trčanje po reci, merenju svakog santimetra ulovljene ribe, broja komada, …

Ovo je bio ribolov kao pun paket uživanja.

Tekst: Jovan Ognjanović – Ogi
Foto: Mario, Troka, Gaćo i Ogi

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *