Jezero Treska, Skoplje, Saraj

Jezero Treska se nalazi na izlazu iz Skoplja prema Tetovu. Vidi se sa autoputa, a blizu je i kanjon Matka. Nalazi se pored reke Treska.

Na tom jezeru izvršeno je poribljavanje sa krapom (šaran), pastrmkom i belom ribom pred evropsko prvenstvo 2009. ili 2010., a potom su ispraznili jezero da bi uzeli ribu. U jezeru je tada ostala mala količina ribe.

Napokon nekoliko godina počela se javljati riba i loviti kostrež (bandar) i crvenoperka, a znali smo da ima i klena koji se nije dao lako uhvatiti na udicu.

Prelepo veštačko jezero Treska puno vode i riba

Išli smo često i u šetnju pored jezera, jer živim na 2km od njega. Primetili smo da se uveče dešavalo se da neka riba skuplja nešto na površini vode. Probali smo da mušičarimo sa raznim muhama, ali neuspešno. Riba je bila plašljiva.

Jednog dana sam išao sa Muhamedom Neziri na jezero u šetnju, a on je poneo i štap, da pokuša da prevari nekog kostreža na strimer.

Na ulivu vidimo da nešto veliko skuplja, a mi ne znamo koja je to vrsta ribe. Zabaci on strimera, a ona nezainteresovana, tako da i posle nekoliko zabačaja ništa.

Crvenperka na mahač

Mi do tada nismo baš lovili klena na bambulu ili neke muhe, pa nismo znali kako to ide. Pricao sam sa Miroslavom Stojnev koji mi je objasnio kako se klen najlakše hvata na bambulu.

Sutradan sam oko 11 otišao na jezero. Bio je utorak i pažljivo vežem bambulu, lagano sam prišao vodi i bacam baš gde ulazi voda, i samo što je bambula pala na vodu, pljusak i dobra riba. Zamaranje nekih 5 min i izvadim klena koji je bio najveći ulovljeni klen za mene do tada. Slikao sam ga i vratio u vodu.

Bilo je lepih ulova kod mene i prijatelja mušičara

To je bio jedini za taj dan. Nisam više bacao. Ispričao sam drugarima i počeli smo da idemo šešće Miroslav i ja, Meti, Mire, Ilija, Besim i jos koji drugar, mada ga nismo reklamirali sa slikama, baš da bi ne postao centar krivolovaca, jer to jezero nije bilo na konsesiji i niko ga nije čuvao.

Miroslav Stojnev

Fejzulla Neziri

Tako smo lovili sve veće i veće klenove sledećih 3 godine.

Onda je došao i kraj pecanja na jezeru kad je opština Saraj odlučila da opet isprazni jezero, a sva riba je opet na žalost bila uhvaćena sa mrežama i na svaki drugi način, jer je ostala plitka voda.

To je kraj sa puno voda o kojima se čuje i vidi po našim krajevima, ali kad nismo moćni da to sprečimo. Zato se to i dešava.

Fejzulla Neziri

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *