Andrej Grbić – mladi mušičar i vezač muha iz Banjaluke

Zovem se Andrej Grbić, živim u Banjaluci, imam 15 godina i član sam SRD Banja Luka.

Moji prvi počeci u ribolovu su bili na rijeci Vrbas još od malih nogu. Počeo sam sa štapom takmičarcem dok su mi tata i mama stavljali gliste i skidali ulovljene ribice, imao sam samo 3 godine.

Kako sam rastao tako su moje želje postajale veće. Polako vremenom počeo sam da primjećujem jednog ribolovca kako prelijepo maše sa mahačem. Želio sam da budem kao on, da i ja pecam na taj način, uvijek su me fascinirali ribolovci koji love na mahač. Vremenom, upoznao sam se sa svojim ribolovcem, prišao mi je i rekao “bistro dječače”, odgovorih mu s ponosom “bistro”. Ja sam tada bio još neiskusan, a pun pitanja o mušičarenju. Taj ribolovac je bio strpljiv i na svako moje pitanje dao je odgovor. Sad je moj učitelj i veliki prijatelji, od njega sam na poklon dobio štap mahač sa čekrkom i moj prvi ribolovački kombinezon (waders) kojeg još uvijek imam i čuvam.

Zavolio sam tu vrstu ribolova i sad se aktivno bavim mušičarenjem. Najviše volim da koristim tehnike lova nimfom i suvom mušicom, skoro da i ne pravim nikakvu razliku između njih, bitno je pročitati znakove na vodi i šta riba preferira u tom momentu. Pomalo lovim i na strimere ali nimfarenje i ribolov suvom mušicom mi je nekako najdraži.

Najviše volim da pecam na mojoj omiljenoj rijeci Vrbas. Vrbas je za mene posebna rijeka i najviše pecaroških dana provodim na njoj. Kada je na Vrbasu visok vodostaj tada često odem i na Ribnik i Sanu. Sigurno ću kada odrastem posjetiti i druge daleke rijeke, vjerujem da svaka ima svoju draž.

Najveća riba koju sam ulovio do sada je pastrmka 59cm tehnikom Češkog nimfarenja. Mušica je bila nimfa „zečije uvo“ sa fleš trakicom, udica #14 na tipetu 0,14mm. Udarac je bio prilično blag s obzirom da se zakačila velika riba, povlačim kontru te gledam šta se dešava, ništa joj nisam mogao, morao sam oprezno puštati šnjuru da se izvuče i u jednom momentu je riba izvukla skoro sve sa čekrka, borba je sigurno trajala nekih 30 minuta. Dok sam se borio sa ribom cijelo vrijeme je moj otac bio tu kraj mene koji je nakon što se riba dobro izmorila ušao u vodu i ja ribu polako navučem u meredov, bez njegove pomoći pitanje je da li bih je sam mogao izvući.

Moja najveća pastrmka 59cm
Još jedna malo manja 49cm
Tata, ja i pastrmka 59cm
Bilo je i lijepih lipljena – jedan od …

Kada je 2021. godine SRD Banja Luka pokrenula školu mušičarenja tada sam prvi put sjeo za stegu, upoznao se sa osnovama tehnike vezanja muha i napravio svoje prve imitacije nimfi. Tada je moj prijatelj, mušičar, vidio da sam baš zainteresovan za Fly Fishing i da imam interesovanje za motanje mušica, jednom me zove telefonom i pita: Andrej jesi li kući, imam nešto za tebe? Dolazi kod mene i nosi neku kutiju, ja kad sam je otvorio a u njoj razno perje, konci, dabinzi, udice i još mnogo toga da sad ne nabrajam.

Moj skromni kutak

Otac mi je kupio prvu stegu, lampu, bobinice i sav potreban alat i pribor za izradu mušica. Tada počinju moji prvi sati uz stegu. Mnoge tajne izrade muha sam naučio od svog prijatelja mušičara, a vjerujem da ima još mnogo toga što tek treba da naučim.

Ovo su neke od mojih omiljenih bez kojih ne idem na vodu.

Moje omiljene nimfe

Jednostavno sam zavolio mušičarenje, a posebna draž je što danas lovim na svoje imitacije muha koje su izuzetno lovne, kako suve tako i nimfe i postižem fantastične rezultate.

Ubrzo su počela i takmičenja.

U Busovači, na rijeci Lašvi, 28.08.2022. godine održano je Otvoreno prvenstvo sportskog ribolovnog saveza BiH u mušičarenju za juniore U-18 i ja sam osvojio 3. mjesto.

Jedna sa takmičenja – rijeka Lašva, Busovača 2022.
Moj tata Darko Grbić i ja (3. Mjesto – državno prvenstvo BiH)

Na društvenom takmičenju za juniore u disciplini “Mušičarenje” u organizaciji SRD Banja Luka održanog 11.09.2022. godine na rijeci Sani u Donjem Ribniku osvojio sam 1. mjesto i tako potvrdio svoje znanje u mušičarenju.

Moj prijatelj mušičar Dragoslav Dragoljević i Ja (1. Mjesto – društveno takmičenje SRD Banja Luka)

Nikada ne bih postizao ove rezultate da nije moga prijatelja mušičara, a sada i učitelja, mentora, jednog od najboljih ribolovaca i vezača muha u Banjaluci Dragoslava Dragoljevića. Uz njegovu pomoć i pomoć mojih roditelja koji su mi prvi štap kupili za rođendan, prvi sam put zamahao nad rijekom Vrbas, HVALA im na tome do neba.

Sada sam član reprezentacije BiH u mušičarenju za juniore U-18 i predstavljaću svoju zemlju na svjetskom prvenstvu u mušičarenju koje se ove godine od 16. do 23. jula održava na rijeci Buni i na jezeru Salakovac u Mostaru.

Bosni i Hercegovini je pripala izuzetna čast da bude domaćin 20. Cortland Svjetskog prvenstva za juniore u disciplini “mušičarenje” – Fly Fishing a meni je velika čast učestvovati na jednom tako visokom nivou takmičenja. Nadam se da ćemo moj tim i ja ostvariti dobre rezultate.

Lijep pozdrav iz Banjaluke,

Andrej

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *